Auttakaa! 12-vuotiaan painosta

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
Itsenikin mielestä on todella laiha, kädet ja jalat ovat pelkät tikut :/ eikai vielä pidä huolestua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
Itsenikin mielestä on todella laiha, kädet ja jalat ovat pelkät tikut :/ eikai vielä pidä huolestua?
En huolestuisi jos kuitenkin syö ihan tavallisesti. "Alipaino" on tuon ikäisillä tytöillä todella, todella yleistä, kun viimeinen kasvuspurtti tekee tekosiaan pituudelle, mutta naisen muodot eivät ole vielä tulleet. Menkkojen alkaessa pituuskasvu loppuu (ovatko muuten alkaneet? eivät ehkä noin hoikalla tytöllä vielä tuossa iässä?) ja keho alkaa kerätä hieman enemmän rasvaa.

Jos taas huomaat tytön tekevän syömisistään vaikeita, nirsoilee paljon tai selittelee syövänsä muualla joten nyt ei maistu tai jos urheilee todella paljon, sitten voi ehkä mahdollisesti olla aihetta huolestua. Tai jos tyttö tuntee olonsa heikoksi ja väsyneeksi, tai siis jos ylipäätänsä on muita oireita.
 
vieras
Minuun verrattuna tyttösi ei ole mitenkään laiha. Olin 30 vuotta sitten 13-vuotiaana 169 cm ja 39 kg. Painoa tuli lisää vasta noin 15-vuotiaana 20 kiloa muutaman vuoden sisällä. Minun ongelmani ei ole ollut alipaino, vaan koko ajan saan taistella ylipainoa vastaan.
En olisi huolissani, jos tyttö syö normaalisti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
Itsenikin mielestä on todella laiha, kädet ja jalat ovat pelkät tikut :/ eikai vielä pidä huolestua?
En huolestuisi jos kuitenkin syö ihan tavallisesti. "Alipaino" on tuon ikäisillä tytöillä todella, todella yleistä, kun viimeinen kasvuspurtti tekee tekosiaan pituudelle, mutta naisen muodot eivät ole vielä tulleet. Menkkojen alkaessa pituuskasvu loppuu (ovatko muuten alkaneet? eivät ehkä noin hoikalla tytöllä vielä tuossa iässä?) ja keho alkaa kerätä hieman enemmän rasvaa.

Jos taas huomaat tytön tekevän syömisistään vaikeita, nirsoilee paljon tai selittelee syövänsä muualla joten nyt ei maistu tai jos urheilee todella paljon, sitten voi ehkä mahdollisesti olla aihetta huolestua. Tai jos tyttö tuntee olonsa heikoksi ja väsyneeksi, tai siis jos ylipäätänsä on muita oireita.
syö kyllä normaalisti. Menkat ei vielä ole alkaneet
 
vieras
Ihan sopiva on. Älä liikaa kiinnitä huomiota tytön painoon ... lapsi alkaa itsekin liikaa seuraamaan omaa painoansa ja voi seurata syömishäiriöitä tms.

Oma tyttöni, 13 v. oli juuri terv.tarkastuksessa 172 cm ja painoi 52 mutta ei ole laiha vaan hoikka. Kuukautiset alkoivat vuosi sitten ja kun pituuskasvu oli huipussaan niin painon kehitys ei meinannut oikein pysyä perässä. Nyt kun pituuskasvu on selvästi hidastunut niin alkaa painonkehityskin pysyä mukana. Taitaa tuosta tytöstä kasvaa mallimittainen nainen, kuten äitinsäkin :)
 
Evukka
Moi! Auttakaa pliis.. Olen 12 vuotias tyttö ja pituudeltani 146 cm. painan noi 30 kiloa. mina haukutaan koulussa kukka kepiksi ja anorektikoksi. En ole todellakaan anorektikko. Ja toisekseen syön normaalisti ja koitan koko ajan lihottaa. Mutta koko ajan olen langan laiha. PLIIS AUTTAKAA.. Tai antakaa jotain syömis vinkkejä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja apua?:
olen 12 vuotias. olen pitkä jotain 154-158cm painan 50-60kg olenko liikapainoinen? Kiitos etukäteen.
Missä sinä olet ollut kun teidät on punnittu ja mitattu? Jos haarukka on toi niin on parempi että keksit parempia juttuja.
 
apua?
Moi! Auttakaa pliis.. Olen 12 vuotias tyttö ja pituudeltani 146 cm. painan noi 30 kiloa. mina haukutaan koulussa kukka kepiksi ja anorektikoksi. En ole todellakaan anorektikko. Ja toisekseen syön normaalisti ja koitan koko ajan lihottaa. Mutta koko ajan olen langan laiha. PLIIS AUTTAKAA.. Tai antakaa jotain syömis vinkkejä.


et ole laiha etkä mikään kukkakeppi tai anoreetikko. voit puhua asiasta vanhenpiesi tai opettajiesi kanssa. jos et keksi muuta ota joku vastaava iskulause siihen vastaan. niin eikähän lopu! toivottavasti piristi :D
 
12vee ihmineen
Mooi oon 12vuotias, musta tuntuu että oon meijän koko koulun lihavimmasta päästä, mitat on 156/39. Sillonku syömishäiriöni oli pahimmillaan painoin 33kg. Tuntuu kauheelta ku oon tälläne lehmä ): En tiiä alkaisko taas näännyttää itteään et laihtuisin 30kg. Vai onko joillain terveitä vinkkejä ? :/ Tuntuu et äitiki pitää mua lihavana...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
TÄH, meille tuli just lappu kotiin tyttö painaa 48 kg ja on 158 cm, et painokäyrä on +25 pitää tarkkailla.
 
Pullea vai ei
Olen 12-vuotias , 154cm pitkä ja painan 48-52 kiloa. On kurjaa kun aina kun mä ihastun johonkin poikaan niin sitten se haukkuu mua läskiks ja ihastuu mun parhaaseen kaveriin. Oonko mä liian lihava ja miä mun pitäis tehä. Oon joskus kokeillu karkkilakkoakin mutta kun oon lopettanu sen niin sit oon lihonu takas. Mitä mun pitäis tehdä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
TÄH, meille tuli just lappu kotiin tyttö painaa 48 kg ja on 158 cm, et painokäyrä on +25 pitää tarkkailla.
Täh :eek: Mie olen 156cm ja painan 46kg eikä kyllä ole yhtään ylimääräistä :eek: En oikein usko, että voi olla yläkäyrällä.. Ainakaan ei kuulosta siltä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
TÄH, meille tuli just lappu kotiin tyttö painaa 48 kg ja on 158 cm, et painokäyrä on +25 pitää tarkkailla.
Täh :eek: Mie olen 156cm ja painan 46kg eikä kyllä ole yhtään ylimääräistä :eek: En oikein usko, että voi olla yläkäyrällä.. Ainakaan ei kuulosta siltä.
Lapset ja aikuiset eivät noudata samoja käyriä :whistle:
 

Yhteistyössä