Auttakaa! 12-vuotiaan painosta

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äitee
Meidän 11v. poika on 150cm ja painaa 39kg...ei kuiteskaan mielestäni näytä LIIAN laihalta...hoikka kyllä on, jalat ja kädet pitkät. Venyi vuoden aikana yhtäkkiä melkein 7cm.
 
no,
poika oli 12v 158cm ja 40kg,muusta syystä oltiin lääkärissä niin sanoi kuitenkin että pituus/paino ok. saas nähä mitä sanoo parin viikon päästä kun tuo 13v painaa 41kg ja pituutta tullut ainaki 5cm. rimpula on.
 
minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aika laihanpuoleinen on, mutta tuossa iässä se on aika yleistä, jos on kasvanut kovasti pituutta eikä paino ole ehtinyt mukaan.
TÄH, meille tuli just lappu kotiin tyttö painaa 48 kg ja on 158 cm, et painokäyrä on +25 pitää tarkkailla.


ja minkäs ikänen?

 
joomoi
Alkuperäinen kirjoittaja 12vee ihmineen:
Mooi oon 12vuotias, musta tuntuu että oon meijän koko koulun lihavimmasta päästä, mitat on 156/39. Sillonku syömishäiriöni oli pahimmillaan painoin 33kg. Tuntuu kauheelta ku oon tälläne lehmä ): En tiiä alkaisko taas näännyttää itteään et laihtuisin 30kg. Vai onko joillain terveitä vinkkejä ? :/ Tuntuu et äitiki pitää mua lihavana...

Älä laihduta!! Ei kannata verrata ittees muihin, siit tulee vaa paha mieli (Mä tiiän, oon ite 14 vuotias) Älä laihduta, niillä muilla tytöillä se paino varmaan tulee myöhemmin. Nii ja sit et sä mun mielestä oo painava ollenkaan! Sä olisit varmaa kauhee anorektikko jos sä laihduttaisit 30 kiloseks, se on vaa tosi asia...Syöt niinku oot tähän mennessä nii kyllä se siit.

 
odottavaäiti89
Alkuperäinen kirjoittaja joomoi:
Alkuperäinen kirjoittaja 12vee ihmineen:
Mooi oon 12vuotias, musta tuntuu että oon meijän koko koulun lihavimmasta päästä, mitat on 156/39. Sillonku syömishäiriöni oli pahimmillaan painoin 33kg. Tuntuu kauheelta ku oon tälläne lehmä ): En tiiä alkaisko taas näännyttää itteään et laihtuisin 30kg. Vai onko joillain terveitä vinkkejä ? :/ Tuntuu et äitiki pitää mua lihavana...

Älä laihduta!! Ei kannata verrata ittees muihin, siit tulee vaa paha mieli (Mä tiiän, oon ite 14 vuotias) Älä laihduta, niillä muilla tytöillä se paino varmaan tulee myöhemmin. Nii ja sit et sä mun mielestä oo painava ollenkaan! Sä olisit varmaa kauhee anorektikko jos sä laihduttaisit 30 kiloseks, se on vaa tosi asia...Syöt niinku oot tähän mennessä nii kyllä se siit.
Älä ihmeessä laihuta! Omat mittani 12-vuotiaana oli 154cm/30kg. Söin normaalisti ja ehkä vähän enemmänki enkä silti lihonnut, vaikka olisin kovasti halunnu! En viihtynyt yhtään langanlaihassa kropassani!

 
epätoivoinen
Oon 13 vuotias tyttö täytän tänä vuonna 14. Mittani on 161/47 oonko lihava? :s yritän kyllä laihduttaa, jotkut sanoo ettei se kannattais. Mites teil paljo te painatte?
 
epätoivoinen
Oon 13 vuotias tyttö täytän tänä vuonna 14. Mittani on 161/47 oonko lihava? :s yritän kyllä laihduttaa, jotkut sanoo ettei se kannattais. Mites teil paljo te painatte?
 
epätoivoinen
Oon 13 vuotias tyttö täytän tänä vuonna 14. Mittani on 161/47 oonko lihava? :s yritän kyllä laihduttaa, jotkut sanoo ettei se kannattais. Mites teil paljo te painatte?
 
pah
Musta on tyhmää, kun lapset miettii koko ajan painoaan. "Oonko sopiva", "oonko lihava"... jne. Jos kovasti tekee mieli laihduttaa, alkakaa vasta aikaistaan silloin, kun ette enää kasva pituutta, jolloin kasvu ei ainakaan voi kärsiä liian vähäisestä syönnistä.
Sitäpaitsi se on yksilöllistä, geenit vaikuttaa lapsen kokoon, onko lapsi isoluinen vai siro... ja sitten lihakset antaa mukavasti painoa lisää kans, jos lapsi on lihaksikkaampaa sorttia... :)
Itse oon 12 vee, ja just sopivan painone, syön hyvin ja liikun paljon. Joskus 11-vuotiaana halusin koko ajan laihduttaa. Söin päivässä hyvin vähän. Se elämä oli kamalaa, kun katsoin koko ajan syömiseni perään. Elämäni on nyt paljon parempaa, kun älysin onneksi lopettaa itseni rääkkäämisen. :) Tiestysti jos lapsi on sairaalloisen ylipainonen, niin silloin voi säädellä kyllä ruokavaliota.
 

Yhteistyössä