*

Mistä tietää onko kädessä murtuma?
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 12. Osumia 12

Ketju: Mistä tietää onko kädessä murtuma?

vieras
    Vierailija

Mistä tietää onko kädessä murtuma?

Kaaduin lauantaina pyörällä pahasti ja käteen sattu pahiten, olen käyny päivystyksessä, mut mitään ei kuvattu, lääkäri vaan taivutteli kättä ja sanoi että pelkkä ruhjevamma. Käsivarsi tuosta kyynerpäästä alaspäin on sininen ja mustelmilla, niin kipeä, että pitkähihasta paitaakin on vaikea pitää. Turvotusta myös.

Musta alkaa tuntumaan että siinä vois olla murtuma, vai voiko ruhjevamma olla näin kipeä ja kolmatta päivää?

Mulla oli sen kaatumisen jälkeen koko yläkroppa kipeenä, kyljet ja rintakehä...mutta nekin on alkanu jo paranemaan, eikä pahemmin ole kipeenä.

jep
    Vierailija
    käyppä uudelleen lääkärissä ja vaadi kuvaus. joskaan nyt ei paljon enää ole tehtävissä jos siellä murtuma onkin...

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja jep
    käyppä uudelleen lääkärissä ja vaadi kuvaus. joskaan nyt ei paljon enää ole tehtävissä jos siellä murtuma onkin...

Miksi ei oo mitään tehtävissä? Mulla oli kerran kämmenessä murtuma, olin sen kanssa 10 päivää kotona, kunnes en enää kestäny kipua ja menin päivystykseen, se kuvattiin ja kipsattiin...parani hyvin.

Huisi hippu
    Vierailija
    vaikka ois murtuma, hiusmurtumakin ei sille tehtäis muuta kuin tukiside. paranee viikossa tai kahdessa jot et liikuttele sitä, mulla meni joskus ranne kun keinuin keunussa, kädellä otin vastaan kun osuin puuhun, kuvattiin, ei ollu murtumaa. kun mun sormen keskimmäisestä luusta lohkes pala, siis selvä murtuma sormeni turposi, oli kipee päivän, 2viikkoo paketissa ja sit alko toimia normaaliin tapaan.

Lauantaisin saattaa kuvantamispalveluja olla huonosti saatavilla. Käy arkipäivänä kättäsi valittamassa ja voit päästä paremmin kuviin.

vieras2
    Vierailija
    Kannattaa käydä kuvauttamassa... itselläni oli rannemurtuma, liukastuin lauantaina iltapäivällä, kävin päivystyksessä ja lääkäri käänteli/väänteli kättä ja totesi ettei rajua murtumaa näytä olevan, mutta pitäisi käydä vielä röntgenissä seuraavan päivänä. Kävin kuvissa ja murtuma löytyi.

Sunnuntaina kuvien perusteella nuori lääkäri (kandi?) päätteli että hoidoksi riittää pelkkä lasta ja side. Kysyin asiaa vielä myöhemmin terveyskeskuksen "omalääkäriltämme", hän oli sitä mieltä että ranne vaatii kipsilastan. Loppujen lopuksi ranne kipsattiin torstaina eli noin viisi päivää myöhemmin kuin ranne murtui.

ap
    Vierailija
    Voinko mennä suoraan päivystykseen tän kanssa vai pitääkö ensin yrittää aikaa terveyskeskuksesta? Viimeksi menin päivystykseen kun oli murtuma, eikä ainakaan sanottu ettei olis saanu mennä.

1
    Vierailija

Veneluun murtuma?

Kaaduin pari päivää sitten luistellessani, ja ranteeni vääntyi. Ranteeni oli koko loppu päivän kipeä, mutta kipu kuitenkin helpotti iltaa myöten. Seuraavana aamuna kipu oli jo lähtenyt. Kuitenkin iltaa myöten kipu tuli takaisin. Ranteeseeni sattuu jos nostan jotain painavaa, tai heilutan kättäni. Minulla ei kuitenkaa ole mustelmia, eikä käteni ole turvonnut. Onko mahdollista että minulla olisi veneluun murtuma?

"vieras"
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja 1 Näytä viesti
    Kaaduin pari päivää sitten luistellessani, ja ranteeni vääntyi. Ranteeni oli koko loppu päivän kipeä, mutta kipu kuitenkin helpotti iltaa myöten. Seuraavana aamuna kipu oli jo lähtenyt. Kuitenkin iltaa myöten kipu tuli takaisin. Ranteeseeni sattuu jos nostan jotain painavaa, tai heilutan kättäni. Minulla ei kuitenkaa ole mustelmia, eikä käteni ole turvonnut. Onko mahdollista että minulla olisi veneluun murtuma?
    Miksi ihmeesä et mene lääkäriin, ei sitä murtumaa ilman röntgenkuvaa löydä.

Sartsuu
    Vierailija

Laskettelu tapaturma

Eli oltiin tänää laskettelemassa menin vahingossa sellasta "karusellia" päin ranne on ollut siitä asti mustelmilla ja turvonnut voisikohan ranteessa olla murtuma

torvi
    Vierailija

huomaa ajoissa

Itselle on käynyt just sama ja sillon menin heti lääkäriin. Jos siinä onkin murtuma niin se voi johtaa kuolioon johonka taas ei ole parannuskeinoa vaan käsi amputoidaan

torvi
    Vierailija

ei paniikkia

Sinun kannattaisi käydä näyttämässä sita ajoissa

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti