kirjoittaako teidän teini demi.fi:hin?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
"Vierailija"
Ymmärrän kyllä, että alottaja haluaa suojella kolmetoistavuotiasta lastansa, mutta toi on jo vähäsen liian ylisuojelevaa. Demistä löytyy tietysti välillä vähän sopimattomiakin keskusteluja, mutta pääsääntöisesti demi.fi on todella kiva sivusto. Siellä voi kysyä apua ongelmiin ja siellä saa vertaistukea asioihin, joista ei oo pokkaa puhua vanhemmille. Anonyyminä on paljo helpompi kirjotella ku sillai, että joku tuntis. Ja alottajan lapsi ei välttämättä availe niitä tyhmiä keskusteluja. Voi olla, että se käy vaikka vaan omassa planeetassa tai sitten lukemassa novelleja, jotka on useimmiten tosi tasokkaita. :) (ei seksinovelleja siis, vaan ihan perusnovelleja, mitä voi löytyä kirjastostakin nuortenosastolta)
Alottaja vois vaikka pyytää jos hänen 13-vuotiaansa vaikka esittelis sitä sivustoo ja kertois missä keskusteluissa tykkää käydä jne..? :)
Onhan demi.fi hirmupaljon turvallisempi sivusto ku joku suomi24
 
"gaia"
itse n. 11- tai 12-vuotiaasta asti demittäneenä voin sanoa, että siitä on ollut moninkertaisesti enemmän hyötyä kuin haittaa mulle. meillä on kotona sellainen kasvatustapa etten oo kertaakaan edes kuullut vanhempieni käyttävän sanaa 'seksi' ja huomasin kerran että oli jostain kauneus ja terveys - lehdestäkin revitty seksiä käsittelevä artikkeli irti (sisällysluettelosta huomasin että siellä sellainen olis pitäny olla).. ja mulla on tosiaan ikää kohta 19 enkä oikein usko että äitini enää kyseistä asiaa tulee ottamaan puheeksi, kai se nyt on jo tajunnut että oon muuta kautta saanut siitä tietää. mutta ihan käsittämätöntähän tää mun mielestä on ettei millään voi lapsiaan valistaa, sillä olisin voinut saada ihan täysin vääriä käsityksiä seksistä monilta eri nettisivuilta (näin on kyllä käynytkin, harrastin nimittäin joskus ala-asteikäisenä suomi24 chatissa nettiseksiä parikymppisten miesten kanssa tajuamatta yhtään mistä oli kyse) ja kavereilta jne. onneks on demi ja toisaalta onneks myös vältin ajautumasta ns. huonoon kaveriseuraan.. lisättäköön vielä, että olen edelleen neitsyt.

joten antakaa vaan niiden teinienne käydä demissä, se on parempi paikka kuin moni uskoisikaan.
 
"eke"
eiks tämä Demi ole myös lehti, joskus 10 v. sitten kummityttö kaverinsa kanssa osti ja äitinsä kanssa sitä sit selailin. Ja siinä lehdessä ainakin jutut oli kirjoitettu tyyliin "näin miellytät miestäsi..." Jotenkin tuli sellanen tunne jo silloin, et meneekähän tämmöset 50-lukutyyliset jutut nuorisoon, mut ilmeisesti uppoo.
 
"jep"
[QUOTE="eke";23400864]eiks tämä Demi ole myös lehti, joskus 10 v. sitten kummityttö kaverinsa kanssa osti ja äitinsä kanssa sitä sit selailin. Ja siinä lehdessä ainakin jutut oli kirjoitettu tyyliin "näin miellytät miestäsi..." Jotenkin tuli sellanen tunne jo silloin, et meneekähän tämmöset 50-lukutyyliset jutut nuorisoon, mut ilmeisesti uppoo.[/QUOTE]

Ei Demissä kyllä tällasia juttuja ole ollut 10 vuotta sitten eikä oo nytkään :D Taisit sekottaa Cosmopolitaniin.
 
addd
'Jotain tämä kertoo sen ikäisen arvostelukyvystä, että käyttää ruokaan tarkoitetut rahat siideriin. En jättäisi tuon ikäistä yksin kotiin, varsinkaan siiderinlipittäjää. '

Ah, yleistys! ? Olen itse 16, ja hyvin olen pärjännyt tähän asti, vaikka olen 12-vuotiaana asunut keskenään 16-vuotiaan siskoni kanssa vuoden verran, ja 13-kesäsestä asti viettänyt lähes joka viikonloppu yksin kotona. Silti oon ihan hyvin pärjännyt ja omasta mielestäni oon ihan tasapainonen järkevä nuori. Ja ei, mulle ei oo vanhemmat koskaan kertonut, että mistä vauvat tulee, eikä yhtään mistään. Tekivät ne mulle sen erittäin selväksi, että aina mä voin kysyä mistä vain, mikä nyt mieleen pälkähtää. Eipä vain mulla ollut kinnostusta kysyä niiltä, mieluummin kyselin kavereilta, siskolta ja demistä (tosin tähän vaikuttaa sekin, että kun ne asiat rupesi kiinnostamaan siinä 10-12-vuotiaana, ei ollut kumpikaan vanhemmista läsnä).

Kaikesta huolimatta musta ei ole tullut paholaista.
 
vierailijaäiti
Mites tälläset jutut?

http://t.naurunappula.com/screen/0607/0607209.png
http://demi.fi/keskustelut/750631/muistaako-joku-t-auml-m-auml-n-quot-demikurkku-pyllyss-auml-quot--tapauksen

Ei kenenkään alaikäisen tulis tuollaisia kohdata. Ei ole meidän teinillä enää asiaa koneelle kun demittämisestä jäi kiinni
 
mitähän ihmettä:O
Itse oon 14 ja kävin ny si mielenkiinnosta lukeen tän keskustelun. Tosiaan onhan se vähän kiusallista alkaa äitiltä mennä kyselemään asioita, vaikka tottahan sen on että sen pitäisi olla ihan normaalia jutella vanhempiensa kanssa. =)
Eikä tuolla Demissä nyt niin paljoa niitä rivompia keskusteluja ole. Pari viikossa, ja nekin yleensä joku raportoi Demin valvojille, jolloin keskustelut poistetaan. Se sivusto on oikeasti hyödyllinen, kun saa kuulla ikätovereidensa mielipiteitä yms. Sinuna peruisin sen nettikiellon...

Ja tieto seksistä on tuskin ikinä pahitteeksi? Ja tämä oli siis minun mielipiteeni.
 
"vierailija"
siellä on esim äitipalsta. Nuoret äidit ja odottajat. Kyllä siellä on vanhempiakin.
Ei siellä kyllä mitään äitipalstaa ole. Että äläpä höpötä paskaa, tuskin olet koskaan edes käynyt kyseisellä sivustolla.
Mutta on toki pakko myöntää, että siellä on vanhempiakin. Mutta suurin osa heistä on ihan asiallisia, ja suurin osa muistakin käyttäjistä on.
Itse olen demittänyt 12-vuotiaasta asti, niin kuin monet ystävänikin, eikä meillä ole koskaan mitään traumoja tullut. Että kyllä se Demi.fi on hyvä nettisivu!
 
vierailija
Huoh...vaikka vanha ketju 9nkin niin tiukkis tää aloittaja on itse oon 13 vuotta ja demi.fi on mulle tosi tärkeä tukiverkko. Niin voi olla monelle muullekkin, koska koulun 'valistustunneilla' hävetään edes kysyä mitään seksiin liittyen ja hihitellään menkoille ja siemensyöksyille puhumattakaan vauvan saamisesta...harva myöskään vanhemmileen seksistä menkoista tai siemensyöksyistä puhuukaan... Demi.fi:ssä on tietoa eri tamponi ja side merkeistä ja niiden sopivuudesta erilaisiin vuotoihin, seksistä ja i'istä milloin kukakin on menettänyt neitsyytensä ja millainen 'ekakerta' oli. Demi.f:ssä on myös tietoa esim. minkälainen gynekologi-käynti on ja mitä siellä tehdään. Demi.fi sivuilla käymisestä ei todellakaan kuulu rankaista millään nettikielloilla! Erittäin hyödyllinen sivusto nuorille joita askarruttaa murrosikään ja neitsyyden menetykseen liittyvät asiat.
 

Yhteistyössä