pitääkö lihakeittoon tulevat lihat ensin paistaa pannulla?

  • Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa teen
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Keität niitä niin kauan (pippureiden kera), että ovat mureita. Poista pinnalle tuleva harmaa vaahto, esimerkiksi reikäkauhalla.
Näin mäkin tekisin. Tosin olen sen verran pihi, etten raaski paistista tehdä lihakeittoa.

 
nelli
aivan sama, millaisesta lihasta tekee, aivan hyvin voi olla paistilihaa. Kypsyypähän nopeampaa. Ei ehkä tarvitse paistaa ensin, mutta kannattaa, koska ruskistamisella saa keittoon ja lihaan hyvää makua. Myös sipulin voi ruskistaa, muttei välttämätöntä sekään.
 
Lihakeitto tehdään yleensä luullisesta naudanlihasta, saa parhaimman maun liemeen. Niin ja liha keitetään ensin kypsäksi ja vaahto kummataan pois, että tulee kirkas liemi. Mausteeksi suola ja kokonaiset pippurit. Niin ja koskaan en ole lihakeittoon meneviä lihoja pannulla paistanut.
 
Keittiönoita
Mä teen lihakeiton aina niin, että keitän palan naudan etuselkää tai lapaa vedessä, jossa on pippureita, laakerinlehti ja persiljaa. Vettä vain sen verran, että liha on kokonaan veden alla. Kuorin keittämisen aikana vaahtoa pois.

Kun liha on kypsää ja mureaa, nostan sen pois liemestä ja paloittelen. Siivilöin liemen, lisään siihen sipulin, perunat ja porkkanat sekä maun mukaan suolaa. Lopuksi ne lihat takaisin, kuumennus ja päälle reilusti tuoretta persiljaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Lihakeitto tehdään yleensä luullisesta naudanlihasta, saa parhaimman maun liemeen. Niin ja liha keitetään ensin kypsäksi ja vaahto kummataan pois, että tulee kirkas liemi. Mausteeksi suola ja kokonaiset pippurit. Niin ja koskaan en ole lihakeittoon meneviä lihoja pannulla paistanut.
Luullinen liha olisikin kaikista parasta, mutta mä en ole täällä meidän nurkilla yhdessäkään marketissa nähnyt luullista naudan lihaa. Kauppahalleista kyllä saa. Muutenkin noissa marketeissa on varsin harvoin lapaa tai etuselkää.

 
nipo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva:
Lihakeitto tehdään yleensä luullisesta naudanlihasta, saa parhaimman maun liemeen. Niin ja liha keitetään ensin kypsäksi ja vaahto kummataan pois, että tulee kirkas liemi. Mausteeksi suola ja kokonaiset pippurit. Niin ja koskaan en ole lihakeittoon meneviä lihoja pannulla paistanut.
Luullinen liha olisikin kaikista parasta, mutta mä en ole täällä meidän nurkilla yhdessäkään marketissa nähnyt luullista naudan lihaa. Kauppahalleista kyllä saa. Muutenkin noissa marketeissa on varsin harvoin lapaa tai etuselkää.
Onko markkinoilta poistunut Saarioisten keittoliha-nimellä oleva paketti? Sitä sai pari vuotta sitten pienistäkin kaupoista. Ja siis siinä paketissa oli joku luun palanen mukana :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Onko markkinoilta poistunut Saarioisten keittoliha-nimellä oleva paketti? Sitä sai pari vuotta sitten pienistäkin kaupoista. Ja siis siinä paketissa oli joku luun palanen mukana :)
Ihan vieraalta kuullostava tuote mulle. Vaikka siis pari vuotta sitten syötiinkin vielä tehotuotettua lihaa. En muista nähneeni tuollaista missään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Onko markkinoilta poistunut Saarioisten keittoliha-nimellä oleva paketti? Sitä sai pari vuotta sitten pienistäkin kaupoista. Ja siis siinä paketissa oli joku luun palanen mukana :)
Ihan vieraalta kuullostava tuote mulle. Vaikka siis pari vuotta sitten syötiinkin vielä tehotuotettua lihaa. En muista nähneeni tuollaista missään.


:wave: kyllä mie aina ostan *keittoliha*paketin soppaan...siis,on niitä kaupassa
 

Yhteistyössä