*

pitääkö lihakeittoon tulevat lihat ensin paistaa pannulla?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 33

Ketju: pitääkö lihakeittoon tulevat lihat ensin paistaa pannulla?

ekaa kertaa teen
    Vierailija

pitääkö lihakeittoon tulevat lihat ensin paistaa pannulla?

Vai laitetaanko raaat lihakuutiot kiehuvaan vesikattilaan?
    Naudan paistikuutioita.
    Keitänkö niitä tunnin ja sitten lisään kasvikset?

Me ruskistetaan kyllä lihat etukäteen.

vieras
    Vierailija
    keitä vaan ne lihat ensin. Ja muista poistaa vaahto, joka tulee verestä.

Keität niitä niin kauan (pippureiden kera), että ovat mureita. Poista pinnalle tuleva harmaa vaahto, esimerkiksi reikäkauhalla.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Pinki
    Keität niitä niin kauan (pippureiden kera), että ovat mureita. Poista pinnalle tuleva harmaa vaahto, esimerkiksi reikäkauhalla.
    Näin mäkin tekisin. Tosin olen sen verran pihi, etten raaski paistista tehdä lihakeittoa.

luisista lihoista
    Vierailija
    Empä ole ennen kuullut että joku tekee lihakeittoa naudan paistikuutioista. Joku uusavuttomien juttu?

k.l.
    Vierailija
    Meillä ruskistetaan pinnat ensin pannulla.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja luisista lihoista
    Empä ole ennen kuullut että joku tekee lihakeittoa naudan paistikuutioista. Joku uusavuttomien juttu?
    Ei välttämättä uusavuttomien juttu vaan kaupan valikoimasta riippuva juttu.

Ravintolakokki
    Vierailija
    Vanha sanonta: " Ken paistetun keittää, de maun pois heittää, ken keitetyn paistaa se makian maistaa." Näin ennen opetettiin ja pitää paikkansa.

miu
    Vierailija
    kannatan että ruskistaa ensin pannulla. Antaa maukua keittoon

miu
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja miu
    kannatan että ruskistaa ensin pannulla. Antaa maukua keittoon
    makua toivottavasti ei kauheesti maukua kuulu voi naarupi luulla jonkun kissan keittoon laittaneen ^^

nelli
    Vierailija
    aivan sama, millaisesta lihasta tekee, aivan hyvin voi olla paistilihaa. Kypsyypähän nopeampaa. Ei ehkä tarvitse paistaa ensin, mutta kannattaa, koska ruskistamisella saa keittoon ja lihaan hyvää makua. Myös sipulin voi ruskistaa, muttei välttämätöntä sekään.

Lihakeitto tehdään yleensä luullisesta naudanlihasta, saa parhaimman maun liemeen. Niin ja liha keitetään ensin kypsäksi ja vaahto kummataan pois, että tulee kirkas liemi. Mausteeksi suola ja kokonaiset pippurit. Niin ja koskaan en ole lihakeittoon meneviä lihoja pannulla paistanut.

Me ainakin ruskistetaan sitä väriä siihen pintaan ja yleensä niin että esim. valkosipulilla hangataan pannu ennen paistoa, että tulee makua.
    Esim. jäniksen lihat taas kyllä keitetään ennen paistin tekoa.

Mä teen lihakeiton aina niin, että keitän palan naudan etuselkää tai lapaa vedessä, jossa on pippureita, laakerinlehti ja persiljaa. Vettä vain sen verran, että liha on kokonaan veden alla. Kuorin keittämisen aikana vaahtoa pois.

Kun liha on kypsää ja mureaa, nostan sen pois liemestä ja paloittelen. Siivilöin liemen, lisään siihen sipulin, perunat ja porkkanat sekä maun mukaan suolaa. Lopuksi ne lihat takaisin, kuumennus ja päälle reilusti tuoretta persiljaa.

nipo
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    Yök, en söis väärin teurastettua lihaa jos verestä vaahto tulee.. taitaa kuiten tulla lihasnesteestä..

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja nipo
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    Yök, en söis väärin teurastettua lihaa jos verestä vaahto tulee.. taitaa kuiten tulla lihasnesteestä..
    Juu, näin se on.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva
    Lihakeitto tehdään yleensä luullisesta naudanlihasta, saa parhaimman maun liemeen. Niin ja liha keitetään ensin kypsäksi ja vaahto kummataan pois, että tulee kirkas liemi. Mausteeksi suola ja kokonaiset pippurit. Niin ja koskaan en ole lihakeittoon meneviä lihoja pannulla paistanut.
    Luullinen liha olisikin kaikista parasta, mutta mä en ole täällä meidän nurkilla yhdessäkään marketissa nähnyt luullista naudan lihaa. Kauppahalleista kyllä saa. Muutenkin noissa marketeissa on varsin harvoin lapaa tai etuselkää.

nipo
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Wanha-Rouva
    Luullinen liha olisikin kaikista parasta, mutta mä en ole täällä meidän nurkilla yhdessäkään marketissa nähnyt luullista naudan lihaa. Kauppahalleista kyllä saa. Muutenkin noissa marketeissa on varsin harvoin lapaa tai etuselkää.
    Onko markkinoilta poistunut Saarioisten keittoliha-nimellä oleva paketti? Sitä sai pari vuotta sitten pienistäkin kaupoista. Ja siis siinä paketissa oli joku luun palanen mukana

Onko markkinoilta poistunut Saarioisten keittoliha-nimellä oleva paketti? Sitä sai pari vuotta sitten pienistäkin kaupoista. Ja siis siinä paketissa oli joku luun palanen mukana
    Ihan vieraalta kuullostava tuote mulle. Vaikka siis pari vuotta sitten syötiinkin vielä tehotuotettua lihaa. En muista nähneeni tuollaista missään.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita

Ihan vieraalta kuullostava tuote mulle. Vaikka siis pari vuotta sitten syötiinkin vielä tehotuotettua lihaa. En muista nähneeni tuollaista missään.

kyllä mie aina ostan *keittoliha*paketin soppaan...siis,on niitä kaupassa

nipo (ex-kaupan täti)
    Vierailija
    Pitääkin itse katsoa ens kerralla kun käy lihatiskillä.. Jäi oikein häiritsee

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL

kyllä mie aina ostan *keittoliha*paketin soppaan...siis,on niitä kaupassa
    Olen mä joskus ostanut keittolihapaketteja,mutta ei niissä luita ole ollut.

Osso buccosta saa maittavan keiton. Minäkin keitän lihan kokonaisena monta tuntia ja sitten paloittelen ja lisään kasvikset.

nipo
    Vierailija

Keittiönoita

Saako udella mihin olette siirtyneet tehotuotetusta lihasta? Kokonaan kasviksiin?

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus