Miten hävittää banaanikärpäset?

  • Viestiketjun aloittaja bee
  • Ensimmäinen viesti
ix
kattoon ripustettavaa kärpäspaperia (raid) saa ainakin isoista marketeista. niitä kun laittaa keittiöön, niin banaanikärpäset jäävät paperiin, tosin se on paperi täynnä kärpäsiä on aika ällö
 
ansoittaja
Astian pohjalle yksinkertaisesti vettä, sokeria ja fairya tai tehokkaammin vettä, jotain makeaa likööriä ja fairya. Laita fairy viimeisenä, ettei tule vaahtoa, koska vaahdon läpi ne eivät mene nesteeseen. Likööriversio on tehokkaampi, ja se on muutaman päivän päästä sakeana kärpäsiä, pari päivää niillä tosin kestää tajuta mennä hukuttautumaan. Paras astia mun kokemuksen mukaan on kirkas lasipullo, eivät eksy sieltä liian helposti pois, vaan pulahtavat varmemmin.

Ton lisäksi edelleen kovat varotoimenpiteet hedelmien, biojätteen ja tehokkaan, toistuvat siivouksen kanssa. Ovat pirulaiset nopeita lisääntymään.
 
"vieras"
Meillä toimi parhaiten se, että imuri oli passissa keittiössä, ja aina kun yksikin kärpänen näkyi -> imuroin heti pois sen ja pöyhin muutkin paikat imurilla. Roskapussit pitää viedä heti, tai ainakin sulkea tosi huolella, tiskit pois pöydältä ja kaikki hedelmät jääkaappiin ja kuoret heti suljettuun muovipussiin. Nyt ei enää pörrää, onneksi.
 
Toikka
Eilen jo jossain ketjussa mainitsin, että minä pistän hedelmäkorin tuollaisen hedelmäpussin sisään.

http://www.luontokauppa.com/index.php?id=tuote&catId=6&grpId=18&search=&start=1&prdId=408

Pysyy kärpäset poissa.
 
"jussi"
siivoa keittiö missä ne yleensä asustaa, etsi mahdollisia pesä paikkoja helppo tunnistaa koska sen ympärillä pörrää sadoittain niitä, hävitä se. ja vie roskat/biojätteet roskiin. jos säilytät esim tyhjiä pulloja jossa on ollut alkoholia laita pussiin ne ja laita vaikka pihalle tai parvekkeelle, koska kärpäset rakastaa alkoholia. näin pitäisi päästä niistä kännikärpäsistä eroon
 
"miima"
Entäs kun on kokeiltu etikat, viinit, tiskiaineet, imuroinnit ja keittiö on roskista myöten niin siisti että kiiltää. Kukkia ei oo. Ja silti noita helvatan kärpäsiä pyörii ympäriinsä!!!!!!!!!!!!!!!
 
rikitteri
[QUOTE="kukka";21894146]Sokeroitua mehua laakeaan astiaan,meillä kyllä tepsii ! :[/QUOTE]

Banaanikärpäsiin pepsii todella hyvin 1olut, esim. pilttipurkkiin 3cm olutta ja purkinkanteen poralla mehupillin kokoinen reikä ja sitten pilli noin 4cm pitkä reikään siten että jää sisäpuolelle 3cm joka toimii hyvin eivät pääse pois :)
 
"mammutti"
Olen kokeillut aika menestyksekkäasti sitä etikka- ja astianpesuainereseptiä! Mutta kun, biojäteastiassa ne pesii! Enkä jaksa tyhjentää sitä joka päivä! Se on sellanen 10 l ämpäri, pyöreä, ja kun sit vien sen, niin laitan siihen, niin äkkiä kuin kykenen, kannen päälle. Ja sit vasta ulkona, solmin pussin suun, ennenkuin kippaan sen jäteastiaan. Ja sieltä tulee ulos noin tuhat kärpästä. Mut pihalle, onneksi! Ja eipä ole sit sisällä montaa taas vähään aikaan!!!
 
Raud ei aura
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri;16931867:
Raidilla :snotty:
Koko hemmetin purkki meni ja me oltiin puoli tuntia ulkona.

Banaanikärpäset lentelivät yhtä illoisesti kuin ennen myrkytystä

Ilmeisesti tarkoitit että niitä pitää murskata Raid pullolla ?

Kärpäslätkä tehoaa paremin...
 
imuri
Olen kokeillut jo etikkaa ja pesuainetta ja punaviiniä ja pesuainetta ei ole auttanut mutta imurilla olen niitä sieppaillut ja hyvin on toiminut. Myös laitoin hedelmät jääkaappiin!
 

Yhteistyössä