Jos on auton haltija, voiko itsensä "irtisanoa" siitä??

  • Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti
rahaton
Niin siis olen mieheni omistamien auton ja skootterin haltijana, ihan siksi että miehellä luottotiedot menneet, niin ei olisi vakuutusta niihin saannut... No nyt ollaan asuttu hetki erillään eikä vielä tietoa tulevaisuudesta. No vakuutusmaksut ja autovero on maksamatta... Ja minulta niitä tietysti peritään...

Kaikkein hassuinta asiassa on se että minä en ole yhtäkään vakuutusta edes ottanut, mies käväsi vakuutusyhtiössä ja sitten olivat laittaneet vakuutusäijän kanssa minun nimiini nuo vakuutukset...
 
vieras
Kiistä koko vakuutuksen voimassaolo, papereissa kuuluu olla sun nimmari :kieh:

Sillä pääset helpoimmin eroon. Tai ainakin irtisanot ne heti jos olet nimen laittanut sopimukseen. Kiusaa se on pienikin kiusa :whistle:

Soitto AKE:n toimistoonkin auttaa.
 
juuh
Sinä voit irtisanoa kaikki nimissäsi olevat vakuutukset. Jos ne vakuutukset ovat sinun nimelläsi, pitäisi sinun hyväksyntäsi olla niissä myös. Jos allekirjoitustasi tms. ei ole missään, voit vaatia peruuttamaan vakuutuksen ja palauttamaan maksut... noh, en oikeesti tiedä voiko niin tehdä, kun on kerran maksut maksanut, mutta periaatteessa ei toisen nimiin ilman toisen suostumusta voi mitään laittaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Käyt huomenna vakuutusyhtiössä ja irtisanot ne näin yksinkertaista
No soitin tänään vakuutusyhtiöön, ja en minä voi irtisanoa vakuutusta, koska silloin nämä täytyy poistaa tieliikennekäytöstä, jolloin tarvitaan taas miehen/omistaja suostumus allekirjoituksella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Käyt huomenna vakuutusyhtiössä ja irtisanot ne näin yksinkertaista
No soitin tänään vakuutusyhtiöön, ja en minä voi irtisanoa vakuutusta, koska silloin nämä täytyy poistaa tieliikennekäytöstä, jolloin tarvitaan taas miehen/omistaja suostumus allekirjoituksella...
KYllä se onnistui 2 vuotta sitten.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko allekirjoittanut vakuutussopimuksen?
Kun en tiedä, en ole varma, vakuutusyhtiössämme en ole ikinä käynyt. Mutta joskus jos mies on kotiin tuonut jotain papereita, ja olen sillä hetkellä ajatellut sen olevan järkevää niin olen voinutkin... Mutta en varmaksi muista, voi yhtä hyvin olla että en ole allekirjoittanut...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Käyt huomenna vakuutusyhtiössä ja irtisanot ne näin yksinkertaista
No soitin tänään vakuutusyhtiöön, ja en minä voi irtisanoa vakuutusta, koska silloin nämä täytyy poistaa tieliikennekäytöstä, jolloin tarvitaan taas miehen/omistaja suostumus allekirjoituksella...
KYllä se onnistui 2 vuotta sitten.
No tänään virkailija minulle noin puhelimessa sanoi
 
vieras
Verot voit joutua maksamaan, mutta mä soittaisin käsittelijälle ja kertoisin tilanteen ja puhuisin ja selvittelisin niin kauan että se onnistuisi. Etenkin kuin tuo kuulostaa siltä että voisit vedota siihen nimmarin puuttumiseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Käyt huomenna vakuutusyhtiössä ja irtisanot ne näin yksinkertaista
No soitin tänään vakuutusyhtiöön, ja en minä voi irtisanoa vakuutusta, koska silloin nämä täytyy poistaa tieliikennekäytöstä, jolloin tarvitaan taas miehen/omistaja suostumus allekirjoituksella...
Siirtävät sitten liikennevakuutuksen omistajan nimiin.
Liikennevakuutus onvakuutusyhtiön pakko myöntää, koska on lakisääteinen vakuutus, oli luottoietoja tai ei.

Jos et ole allekirjoittanut yhtäkän vakuutusehdotusta tai vahvistusta, niin vakuutus ei ole lainvoiimainen. Kukaan ei voi laillisesti tehdä vakuutuksia sinun nimiisi, jos et sitä hyväksy. Niin tehdään, mutta pississä ovat jos tulee tämmöinen tapaus eteen.
Laita kova kovaa vasten!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Käyt huomenna vakuutusyhtiössä ja irtisanot ne näin yksinkertaista
No soitin tänään vakuutusyhtiöön, ja en minä voi irtisanoa vakuutusta, koska silloin nämä täytyy poistaa tieliikennekäytöstä, jolloin tarvitaan taas miehen/omistaja suostumus allekirjoituksella...
Siirtävät sitten liikennevakuutuksen omistajan nimiin.
Liikennevakuutus onvakuutusyhtiön pakko myöntää, koska on lakisääteinen vakuutus, oli luottoietoja tai ei.

Jos et ole allekirjoittanut yhtäkän vakuutusehdotusta tai vahvistusta, niin vakuutus ei ole lainvoiimainen. Kukaan ei voi laillisesti tehdä vakuutuksia sinun nimiisi, jos et sitä hyväksy. Niin tehdään, mutta pississä ovat jos tulee tämmöinen tapaus eteen.
Laita kova kovaa vasten!
Miten mä saisin selville olenko allekirjoittanut vakuutussopimuksia, kun en tosiaan muista, siellä konttorissa en ole ikinä käynyt mutta jos mies on sieltä kantanut kotiin jotain papereita ja olen sillä hetkellä pitänyt sitä järkevänä niin olen voinutkin allekirjoittaa... :/
 
vieras
Jos et ole varma niin soita sinne uudelleen huomenna ja pyydä kopio sopimuksesta kun olet oman kappaleesi hukannut.

Tai voit suoraan soittaa ja irtisanoa kaikki, ja kun toteavat että liikennevakuutuksen osalta ei onnistu niin kerrot tilanteen ja sen ettet enää ole haltija ja siirtävät sen miehen eli omistajan nimiin. Sinuna ilmoittaisin samat tiedot myös autorekisterikeskukseen - siis ettet ole enää haltija - niin seuraavassa katsastuksessa miehelle tulostuu ilman sinun nimeäsi oleva rekisteriote.
 
vieras
3 a § (2.6.1995/838)
Vakuutuksenottajalla on oikeus milloin tahansa irtisanoa liikennevakuutus päättymään vakuutuskauden aikana
sekä...
7§ 3) kun ajoneuvon entinen omistaja tai haltija on tehnyt ajoneuvon luovutuksesta sellaisen ilmoituksen, joka on merkittävä rekisteriin;

eli ilmoitat että nyt riittää kiitos

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1959/19590324
 

Yhteistyössä