Jatkuva väsymys, mistä vois johtua?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Verikokeiden mukaan kilpirauhasarvot on hyvät, hb oli 125, diabetestä ei ollut verikokeiden mukaan. Ainoastaan leukosyytit oli koholla about 33. Krooh pyyh.... Oikeasti tätä oloa ei enää jaksa yhtään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Matias Mäentakanen:
Hae apteekista rautakuuri ja ruokailuun enempi kasviksia ja hedelmiä.Jos olet sinkku,niin rakastu...kummasti katoaa väsymys jonnekkin :)
Siis olen koko ajan rautakuurilla, valitettavasti. Jatkuvasti on vain väsy, huono olo ja pyörryttää. Nyt ne tekee keliakiakokeita mut eka arvo joka sieltä jo tuli ei kyl viittaa siihen suuntaan.
 
hmmm
-masentaako?
-miltä ruokavalio näyttää? Jos syöt vähän kasviksia, paljon sokeria ja rasvaisia ruokia niin ne väsyttää ihan oikeasti
-liikutko tarpeeksi?
-nukutko tarpeeksi? Tarkoitan meille äideille tuntematonta, mutta tärkeää YHTÄJAKSOISTA unta.
 
puuvärikynä
sama vika. rautaa syön aina ku voin eli pari kolme viikkoo putkeen, sit vähän taukoo ku maha menee sekasi. mut väsyttää niin pirusti. ja n oita samoja kokeita tehty. kilpirauhasarvot on vinksallaan mut lekuri tuli siihen tulokseen et ei se siitä johdu eikä niille tehä mitään...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
-masentaako?
-miltä ruokavalio näyttää? Jos syöt vähän kasviksia, paljon sokeria ja rasvaisia ruokia niin ne väsyttää ihan oikeasti
-liikutko tarpeeksi?
-nukutko tarpeeksi? Tarkoitan meille äideille tuntematonta, mutta tärkeää YHTÄJAKSOISTA unta.
Ei masenna. Ruokavalio on ihan ok. Tosin vois ehkä syödä enemmän. Liikunta on nyt jääny vähemmälle kun ei jaksa tehdä mitään. Silmät tuntuu raskailta ja on voimaton olo, lihaksia särkee. Nukun kunnon unet ja lisäksi päiväunia.. oikeastaan vois miettiä koska sitä on hereillä.
 
puuvärikynä
jaa niin, leukkarit mul ei oo korkeet, mut punasolut pieniä. hempan oon saanu kohoomaan suht hyväks raudalla. ja mä en kyllä valitettavasti liiku nyt justiinsa riittävästi raksaleskeydestä johtuen....vaikka kai sitä vois lastenki kanssa lenkille lähteä tms....
 
äshoo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
-masentaako?
-miltä ruokavalio näyttää? Jos syöt vähän kasviksia, paljon sokeria ja rasvaisia ruokia niin ne väsyttää ihan oikeasti
-liikutko tarpeeksi?
-nukutko tarpeeksi? Tarkoitan meille äideille tuntematonta, mutta tärkeää YHTÄJAKSOISTA unta.
Ei masenna. Ruokavalio on ihan ok. Tosin vois ehkä syödä enemmän. Liikunta on nyt jääny vähemmälle kun ei jaksa tehdä mitään. Silmät tuntuu raskailta ja on voimaton olo, lihaksia särkee. Nukun kunnon unet ja lisäksi päiväunia.. oikeastaan vois miettiä koska sitä on hereillä.
Entäs muut verokokeet: CRP? lasko? natrium, kalium-arvot? maksa-arvot? kreatiniini?
 
toinen väsynyt
Multa on tutkittu kanssa kaikenlaista, ensisijaisesti hb ja kilpirauhasarvot ja ne on olleet ok. Lisäksi on tutkittu suolisto-oireiden vuoksi allergiat ja keliakia. Allergioita olen itse todennut olevan, mutta eivät näy testeissä, keliakiaa en sairasta. Helikobakteerilöydös tuli yllärinä jokunen vuosi sitten, mutta väsymystä on ollut vaikka helico on häädetty. En tiedä onko sattumaa, vai onko tuolla helicolla oikeasti niin voimakas vaikutus, kun tuntuu etten ole ollut entiseni sen toteamisen jälkeen, vaikka se on saatu häädettyä. Olo on aina vetämätön. Masennusta olen epäillyt välillä, mutta toisaalta tämä ei kuitenkaan ole sitä (olen vain perusnegatiivinen ihminen, minkä vuoksi saan masennuskyselyssä keskivaikeaan masennukseen viittaavat pisteet, en kuitenkaan ole sinänsä masentunut - korkeintaan lievästi, jos sitäkään).

Oon alkanut uskoa että mua vaan väsyttää koko elämä tällaisenaan. Töissäkäynti ja perhe-elämä on raskas yhdistelmä, vaikka työ on ok ja perhe kaikki kaikessa. Oon jo luopunut toivosta, että mun väsymykselle koskaan löytyykään mitään syytä. Ei sitä nyt ole aktiivisesti enää aikoihin etsittykään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Onko mitään muuta oiretta?
Hengitysvaikeuksia, yskää?
Gynekologista vaivaa, vuotoja?
Jatkuva täysinäisyyden tunne, pistävä kipu rintakehässä, huono olo syönnin jälkeen, lihaskipuja, raskas hengittää. Ei yskää. Noiden oireiden mukaan noit testejä on nyt tehty.
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äshoo:
Onko mitään muuta oiretta?
Hengitysvaikeuksia, yskää?
Gynekologista vaivaa, vuotoja?
Jatkuva täysinäisyyden tunne, pistävä kipu rintakehässä, huono olo syönnin jälkeen, lihaskipuja, raskas hengittää. Ei yskää. Noiden oireiden mukaan noit testejä on nyt tehty.





No ylävatsan ultra ja vatsan tähystys vois selventää asiaa?!
 

Yhteistyössä