*

Kuinka ryöppäys tapahtuu
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 9. Osumia 9

Ketju: Kuinka ryöppäys tapahtuu

vieras
    Vierailija

Kuinka ryöppäys tapahtuu

Sain siskolta karvarouskuja. Mutta mitä mä nyt teen niille et saan ne pakkaseen? En osaa ees ryöpätä. Kuin se tehään?

möllö
    Vierailija
    Itse liotin karvarouskuja tunnin kylmässä runsaassa vedessä, sitten nostin kattilaan, jossa kylmää vettä. Vesi kiehumaan, ja saa kiehua noin 10-15 min. Sen jälkeen sienet nopeasti kylmään veteen, jotta jäähtyvät, vettä voi tarvittaessa vaihtaa jos lämpenee sienten lämmöstä. Sen jälkeen pilkoin pieniksi palasiksi ja laitoin minigrip-pusseihin annoskoossa. Aikaa vievää hommaa, mutta sieniherkut talvella korvannee vaivan

rousku
    Vierailija
    Karvarouskuille riittää kun niitä keittää n. 5 min. Sitten huuhtelu, purkkiin ja pakkaseen. Tai etikkaliemeen pikkelsiksi, siitä on helppo tehdä sienisalaattia talvella

rousku jatkaa
    Vierailija
    niin vielä ettäpilkon ne sinne kattilaan suoraan, enkä vasta keittämisen jälkeen

ap
    Vierailija
    miksi pitää liottaa, likoomassa kyllä on mutta miksi?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja rousku
    Karvarouskuille riittää kun niitä keittää n. 5 min. Sitten huuhtelu, purkkiin ja pakkaseen. Tai etikkaliemeen pikkelsiksi, siitä on helppo tehdä sienisalaattia talvella
    Tuota noin, onkohan tuo 5 min. liian lyhyt aika kun mielestäni olen lukenut että karvarouskua pitäisi keittää 10-15 min.
    Itse keittelin tuon verran ja vaihdoin veden kerran ja sitten uusi kiehautus.

Selvittäjä
    Vierailija

Faktat haltuun

Eviran (elintarviketurvallisuusvirasto) sivuilta voitte kaikki käydä tarkistamassa oikeat ohjeet useiden sienten ryöppäyksestä. Karvarousku 10 minuuttia keittämistä, huuhtelu ja säilöntä.

persereikä
    Vierailija

Cool lol

Ryöppäys on ihan perseestä ja sienet haisee paskalle!

kikkelimies
    Vierailija

homot

Älkää dissatko tattei.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti