näkyykö napanuora ultrassa?

  • Viestiketjun aloittaja nyyti
  • Ensimmäinen viesti
ap
mulle kun sanottiin että aivoverenvuoto johtui tuosta napanuorasta ja se on tapahtunut ennen synnytystä.Ultraaja katsoi vaan hyvin ylimalkaisesi hoitajan pyynnöstä vauvaa,kun sydänäänet heittelehti.Olisikohan asiallista ottaa potilasasiamieheen yhteyttä?Lapsi sai pysyviä vammoja tuosta.
 
vieras
Mulle just viikko sitten yksi ultrausexpertti sanoi, että ei näy. Ja joka kolmannella lapsella kuulemma on napanuora jotenkin kietoutunut kaulan ympäri. Toinen lääkäri taas oli pari kuukautta sitten sanonut ihan samassa huoneessa ja samoilla laitteilla, että se näkyy. Joten tiedä sitten, mikä se totuus tässäkin asiassa on.
 
anu
on myös mahdollista, että pää on ollut niin alhaalla tai "mutkilla" että napanuora on jäänyt piiloon..
miksi tehtiin ultra synnytyksen aikana? oliko jotain muuta häikkää?
 
V
Synnytyksen aikana tehdyssä ultrauksessahan vauvan pää on jo todennäköisesti ollut hyvin alhaalla, eli häpyluun takana piilossa. Eli ultraaja ei ole voinut nähdä päätä/kaulaa kunnolla.
Mutta raskauden aikaisissa ultrauksissa napanuora näkyy, jos vain on kunnon ultra.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anu:
on myös mahdollista, että pää on ollut niin alhaalla tai "mutkilla" että napanuora on jäänyt piiloon..
miksi tehtiin ultra synnytyksen aikana? oliko jotain muuta häikkää?
ultra tehtiin kätilön pyynnöstä,koska vauvan sydänäänet laskivat joka supistuksen myötä.Vauva ei laskeutunut ollenkaan vaan pysyi ylhäällä.Synnytys ei edennyt lainkaan,supparit alkoivat klo14 lapsivesien menolla ja sectioon päädyttiin klo23.
 
viivi
Minun lapsellani oli napanuora kaulan ja vartalon ympärillä ja leikkauksen jälkeen kysyin useammalta lääkäriltä, sekä sairaalassa, että neuvolassa olisiko sitä voitu nähdä etukäteen. Heidän mukaansa ede 4d- ultralla ei voida nähdä napanuoran sijaintia, vaan ainoastaan havaita napasuonivirtauksia, eikä näin ollen olisi voitu mitenkään etukäteen varautua tilanteeseen.
 
viivi
Minun lapsellani oli napanuora kaulan ja vartalon ympärillä ja leikkauksen jälkeen kysyin useammalta lääkäriltä, sekä sairaalassa, että neuvolassa olisiko sitä voitu nähdä etukäteen. Heidän mukaansa ede 4d- ultralla ei voida nähdä napanuoran sijaintia, vaan ainoastaan havaita napasuonivirtauksia, eikä näin ollen olisi voitu mitenkään etukäteen varautua tilanteeseen.
 

Yhteistyössä