Joulukortti malleja mistä?

  • Viestiketjun aloittaja kortti askartelua...
  • Ensimmäinen viesti
kortti askartelua...
Moikka!
Joulu jo parin kuukauden päästä ovella kolkuttelee ja mietinkin jos nyt tänä vuonna tekis ite kortit. Mistä löytyis kivoja malleja ohjeineen ja "tarveaineineen"? Ja millaisia te muut mammat olette väsänneet?
 
vieras
Variston Sinellin myymälässä joulunäyttely, jossa esillä malleja ja varmaan samasta paikasta saa tarvikkeitakin. Jos siis asut tuon lähistöllä sinne kannattaa suunnata.


Jos et sinne pääse tästä linkistä näkyy ainakin jotakin. Yritän vielä katella muita linkkejä...


http://www.sinelli.fi/model_list.php?k=2
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Variston Sinellin myymälässä joulunäyttely, jossa esillä malleja ja varmaan samasta paikasta saa tarvikkeitakin. Jos siis asut tuon lähistöllä sinne kannattaa suunnata.


Jos et sinne pääse tästä linkistä näkyy ainakin jotakin. Yritän vielä katella muita linkkejä...


http://www.sinelli.fi/model_list.php?k=2
Olikos kyseiset kortit tehty ikäänkuin kierrättämällä vanhoja? Kun olen miettinyt et voiskos ja viitsisikö noita vuosien takasia kortteja mitä on säästänyt niin uusiokäyttää leikkelemällä niistä kivat kuvat ja tehdä uusi kortti jotain kivaa lisäämällä?
 
Heh, mä aloitin tänään korttien teon. Mutta ihan hirveästi en malleja kyllä ole katsellut. No on minulla korttitekniikoista oikea kirjakin (sellaisia löytää varmaan kirjastostakin).

Mulla on tietty tapa tehdä kortteja - teen yksinkertaisia. Esim yhdistelen papereita ja liimaan jonkun koristeen päälle. Nyt yritän päästä eroon anopin vanhoista olkijoulukoristeista. Lisäksi olen ostanut yleensä joulun jälkeen alesta jotain pieniä litteitä joulukoristeita. Nyt myös ajattelin käyttää hyväksi rosee-tekniikalla tehtyjä paperinarukukkasia - ne ovat kuin lumihiutaleita.

Sitten luotan perinteisiin materiaaleihin - paperinaru minikranssiksi, huovasta joku yksinkertainen kuvio esim tonttu, piipuranssista ja pitsistä enkeli, tms.
 
sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Variston Sinellin myymälässä joulunäyttely, jossa esillä malleja ja varmaan samasta paikasta saa tarvikkeitakin. Jos siis asut tuon lähistöllä sinne kannattaa suunnata.


Jos et sinne pääse tästä linkistä näkyy ainakin jotakin. Yritän vielä katella muita linkkejä...


http://www.sinelli.fi/model_list.php?k=2
Olikos kyseiset kortit tehty ikäänkuin kierrättämällä vanhoja? Kun olen miettinyt et voiskos ja viitsisikö noita vuosien takasia kortteja mitä on säästänyt niin uusiokäyttää leikkelemällä niistä kivat kuvat ja tehdä uusi kortti jotain kivaa lisäämällä?

eivät ole mun käsittääkseni "kierrätys"kortteja vaan ihan uusista tarvikkeista tehtyjä. mutta kukapa kieltää tekemästä kuvaamallasi tavalla.
ainakin osa noista linkkien korteista on tehty ns.3D:nä ja silloin ainakin pitäis olla väh. kolme samanlaista korttia joista sitten pitäis leikellä ensin se pohjakuva, jonka päälle aletaan lisätä kerroksia että saadaan aikaan se kolmiulotteinen vaikutelma.
 
emt.
Niin en kyllä tierä osotetta mut semmonen ''piparkakku talo'' kortti oli ainaski kiva ku sain semmoisen viime vuonna.
ruskeaa kartonkia ja valkoinen tussikynä. ja sitten hommiin. sinne voisi sitten lisäillä esim ''piparkakku-ukkoja'' sisäpuolelle
 

Yhteistyössä