Kuinka paljon enemmän lihas painaa kun läski??

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Oon lenkkeillyt hullun lailla. Jumppaillut iltaisin, sohvalla makaamisen sijasta istun jumppapallon päällä ja siin tulee huomaamattaan heiluttua.
Syömisiä oon vahtinut yms yms.

Paino senkun takkuaa samas tai nousee vaan:-/
Voiko syy olla "lihas painaa enemmän kun läski"-teoriassa???
 
tytsyjen äiti
Mun tietääkseni ei lihasmassa kasva niin nopeasti että näkyisi painonnousuna ja kiloina, mutta peili varmaan kertoo jos on kroppa kiinteytynyt. Liikunta on aina parempi vaihtoehto kuin sohvalla makaaminen, vaikka ei tulokset heti näkyiskään laihtumisena.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Tai sit vaan keho sitoo enemmän nestettä. Liikunta nyt joka tapauksessa on terveellistä, käytä sitä vaakaa vaikka punttina mieluummin.
Juu näin ajattelin. Puntarin kyttäämisestä ei tuu ku vaan paha mieli. :-D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kerro sit mitä mun pitäis tehdä??? Tulee kohta epätoivo!
Etsit jostain netistä sellaisen laskurin joka kertoo suurin piirtein paljonko kulutat Sitten syöt vain 500-1000 kaloria päivässä vähemmän kuin tuo kulutus on. Jos näin teet niin et voi välttyä laihtumiselta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kerro sit mitä mun pitäis tehdä??? Tulee kohta epätoivo!
Etsit jostain netistä sellaisen laskurin joka kertoo suurin piirtein paljonko kulutat Sitten syöt vain 500-1000 kaloria päivässä vähemmän kuin tuo kulutus on. Jos näin teet niin et voi välttyä laihtumiselta.
Kyl mä lasken kalorit. Ja varmasti jää kulutuksen alle tuon verran!
 
jepje
Iltalehden sivuilla on sellanen ku painopäivyri, siellä saa laskettua päivän energiatarpeen, riippuen siitä kuinka paljon haluaa laihtua. Päivyriin merkataan myös syömiset ja liikunnat. Lopuksi päivyri laskee kulutuksesi, ja sen, laihdutko, pidätkö painon samassa vai lihotko :)
 
Lihas vs. läski
http://tieku.fi/kysy-meilta/painaako-lihas-enemman-kuin-rasva


Laihduttaakseen ei kannata lenkkeillä tai jumpata "hullun lailla". Ei ainakaan korkealla sykealueella.
Kova aerobinen repiminen vaatii eri tavalla energiaa kuin rauhallinen liikunta. Sitä "parempaa" energiaa elimistö saa paremmin lihasten proteiinista. Proteiinivaje aiheuttaa näläntunteen ja silloin pitää syödä mutta täsmälleen oikeata ravintoa. Vääränlainen ravinto ei täytä protskuvajetta mutta ruoan jokainen rasvakikkare kyllä löytää tiensä vyötärölle. Seurauksena on että lihas kärsii ja läski porskuttaa.

Laihdutusliikkunnan pitää olla suht rauhallista mutta pitkäkestoista. Syke öbaut 110-120 ja suorituksen kesto mielellään ainakin tunti kerrallaan. Tällaiseen lihaksia ei niin kovasti rasittavaan kulutukseen elimistölle riittää rasvan sisältämä energia ja koska lihakset eivät rasitu kohtuuttomasti, ei niiden proteiinia tarvitse käyttää niin paljoa.

Korostan että tämä on nyt vain tällaista mutua ja maallikkolaihdutustiedettä eikä missään tapauksessa salettia faktaa joten korjatkaa ihmeessä virheet.
 
hmm
aina kun aloittaa liikunnan varsinkin kovan sellaisen niin vartaloon kerääntyy nestettä.Sinuna jatkaisin samaa jos kerta kalorit jää alle kulutuksen, kerro vielä paljon kaloreita syöt päivässä..
Jos et syö liikaa luulisi 1-2kk kuluessa se alkaa näkyä myös vaa-assa.
 
ap
Kiitos kaikille vastauksista! Jatkan samaan malliin ja odottelen tuloksia näkyväksi. Kävin heittämäs tunnin metsälenkin ja nyt alan hyötyliikkumaan kotitöiden parissa:-D
 

Yhteistyössä