*

Mitä tehdä kun vain väsyttää eikä jaksa mitään?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 30

Ketju: Mitä tehdä kun vain väsyttää eikä jaksa mitään?

Tiina
    Vierailija

Mitä tehdä kun vain väsyttää eikä jaksa mitään?

Mitä pitäisi tehdä kun vain väsyttää eikä jaksa enää tehdä mitään?
    Tuntuu että kaikki asiat vain ahdistaa ja pelottaa.

Lääkäriin

Tiina
    Vierailija
    Mitä se lääkäri voi tehdä?
    Ei se voi ottaa tätä väsymystä pois. Eikä huolta.

vieras
    Vierailija

Masennuksen oireita

ja sopivat tietysti moneen muuhunkin.. Menisin lekurin juttusille, että kartoittaa esim. kilpirauhasarvot jne.

Tiina
    Vierailija
    Tuntuu että olen tehnyt elämässä huonoja päätöksiä.
    Pelkään työpaikan menettämisen puolesta.
    Pelkään taloudellista katastrofia.
    Pelkään asunnon puolesta.
    Pelkään sikainfluenssaa.
    Pelkään liikennettä lapsen puolesta.
    Pelkään vanhojen vanhempieni puolesta.
    Pelkään että mies ei jaksa.

Tiina
    Vierailija
    Kilpirauhasarvot...? Ehkä pitää mennä sitten lääkärille.
    Voisiko olla diabetes?
    Herään öisin ja on kamala jano. Suu maistuu tosi pahalle, vaikka en tiedä että olisin mitään pahaa syönyt.
    Herään monta kertaa yössä.

vieras
    Vierailija

Voi olla

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Tiina
    Kilpirauhasarvot...? Ehkä pitää mennä sitten lääkärille.
    Voisiko olla diabetes?
    Herään öisin ja on kamala jano. Suu maistuu tosi pahalle, vaikka en tiedä että olisin mitään pahaa syönyt.
    Herään monta kertaa yössä.
    tai ainakin heikentynyt sokerinsietokyky. Kannattaa laittaa oireet ihan paperille (vakavuusjärjestyksessä) niin lääkäri osaa tilata oikeat labrat.
    Voimia!
    T. masennuksesta ja kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivä

vieras
    Vierailija
    kannattais varmaan käydä juttelee ammattiauttaja kanssa. perheneuvola tms? oletko raskaana? se vaikuttaa mielialaan vaihtelevasti..

Tiina
    Vierailija
    Voiko aiemmat raskaat tapahtumat elämässä aiheuttaa väsymystä myöhemmin?

En tunnista itseäni varsinaisesti masentuneeksi, olen vain niin kamalan huolissani monista asioista. Huolehtiminen tekee väsyneeksi, enkä ole pystynyt kunnolla hoitamaan asoitani, joten olen aiheuttanut itse huonollla päätöksillä taloudellisen ongelman itselleni.
    Se ahdistaa nyt ja syyllisyyden tunne on kalvava.

Pelkään että masennut. Olen joutunut elämässä seuraamaan vierestä kun toinen ihminen masentuu ja pelkään että minulle käy samoin. Pelkään että en pääse ylös sängystä.
    Sängyssä makaamisestakin tulee huono olo, ja pelkään että olen lisusumassa pahaan jamaan.

Tiina
    Vierailija
    On käynyt mielessä ammattiauttajalta avun hakeminen. mutta tiedän että hän ei voi ottaa tätä pahaa oloa minulta pois.

Jotenkin olisi kai vain prosessoitava itse näitä syitä ja selvitettävä itselle mikä on aiheellista pelkoa ja mikä on ylireakointiani.
    En ole varma onko oikeasti syytä olla niin huolissaan kuin olen.

Tiina
    Vierailija
    Jotakin minun pitää tehdä. Tämä tänne kirjoittaminen tuntuu jo - ainakin hetkellisesti- vähän auttavan.

Älä pelkää ja mieti etukäteen tulevaa. Mieti niitä sitten kun ne ovat nenäsi edessä. On olemassa miljoona eri asiaa joille et voi tehdä mitään ja toinen miljoona niitä joihin voit vaikuttaa. Keskity jälkimmäiseen.

Tiina
    Vierailija
    Jos on tehnyt virheitä voiko niitä antaa itselleen anteeksi?
    Auttaako se ehkäisemään masennusta?

vieras
    Vierailija

Kyllä

En tunnista itseäni varsinaisesti masentuneeksi, olen vain niin kamalan huolissani monista asioista. Huolehtiminen tekee väsyneeksi, enkä ole pystynyt kunnolla hoitamaan asoitani, joten olen aiheuttanut itse huonollla päätöksillä taloudellisen ongelman itselleni.

Pelkään että masennut. Olen joutunut elämässä seuraamaan vierestä kun toinen ihminen masentuu ja pelkään että minulle käy samoin. Pelkään että en pääse ylös sängystä.
    Sängyssä makaamisestakin tulee huono olo, ja pelkään että olen lisusumassa pahaan jamaan.
    Itse olen vaikean nuoruuden ja elämän elänyt ja 30+vuotiaana masentunut. Kävin 2 vuotta traumaterapiassa ja söin 1vuoden masennuslääkettä.
    Yksinkertaisesti vain uuvuin. Se ei katso ikää, sos.ekonomista statusta tms. kun ihmiselle tulee enemmän kuin jaksaa ihminen uupuu. Mulla alkoi myös ahdistuksena, paniikkihäiriöinä ja sosiaalisten tilanteiden pelkona. Jouduin luopumaan työstäni esimiehenä. Nyt olen loppusuoralla pitkältä sairaslomalta ja tulevaisuus näyttää jo valoisammalta.
    Asiat järjestyvät, mutta pitää antaa itselle aikaa toipua ja ymmärtää mistä on kyse. Voimia kovasti!
    T. se masentunut

Tiina
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras

Itse olen vaikean nuoruuden ja elämän elänyt ja 30+vuotiaana masentunut. Kävin 2 vuotta traumaterapiassa ja söin 1vuoden masennuslääkettä.
    Yksinkertaisesti vain uuvuin. Se ei katso ikää, sos.ekonomista statusta tms. kun ihmiselle tulee enemmän kuin jaksaa ihminen uupuu. Mulla alkoi myös ahdistuksena, paniikkihäiriöinä ja sosiaalisten tilanteiden pelkona. Jouduin luopumaan työstäni esimiehenä. Nyt olen loppusuoralla pitkältä sairaslomalta ja tulevaisuus näyttää jo valoisammalta.
    Asiat järjestyvät, mutta pitää antaa itselle aikaa toipua ja ymmärtää mistä on kyse. Voimia kovasti!
    T. se masentunut
    Hyvä pontti. Myös minun pitäisi ymmärttää mistä on kyse.
    Ehkä jollekin puhuminen (asian prosessointi) saisi minut ymmärtämään. Sitten olisi ehkä helpompi laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Tai olla huolehtimatta turhista.Jos siis ymmärtäisin että huoli ei ole todellinen vaan kumpuaa jostakin aiemmasta traumaattiseksi jääneestä, käsittelmättömästä kokemuksesta.

tiina
    Vierailija
    Jos menee työpaikkalääkärille ja sanoo että haluaisi jutella ammattiauttajan kanssa, voiko sieltä saada apua? Vai tuleeko vain ehkä potkut?

Tiina
    Vierailija
    Varhainen avunsaanti, ennen kuin asiat kärjistyvät olisi tärkeää.

Mulle käy aina näin. Alkusyksyn tapahtumat alkavat nyt verottamaan voimia.

Tiina
    Vierailija

Minulla on oikeesti kaikki asiat ihan ok.
    Ei nyt juuri ole tapahtunut vielä, onneksi mitään sellaista että pitäsi olla masentunut. Silti olen huolesta sairas.

Tuntuu että en voi edes puhua kellekään, koska on ihmisiä jolla asiat on paljon huonommin.
    Kukaan ei jaksa kuunnella minun vaikerrustani.

Minua vain pelottaa että asiat menevät huonoksi. Pelkään kaikkea. Vielä ei ole se kamalin tapahtunut.
    Voiko tällainen edes saada apua mistään?

Eivät anna minulle apua, kun sanon että oikeastihan asiani ovat hyvin. Mutta pelkään niin KAMALASTI...että oksettaa, en voi syödä enkä kohta nukkua, ja vaikka nukun se ei vie väsymystä pois.

Ihminen usein väsyy siinä vaiheessa, kun on varaa. Niin kauan voi jaksaa kun on pakko, ja sitten romahtaa senkin edestä. Eli apua vaan heti on syytä hakea.

Tiina
    Vierailija
    Vähän sitten kyllä kun yritän ajatella kirkkaammin, niin huomaan että nämä pelot tulevat vanhoista lapsuuden kokemuksista, joihin en koskaan saanut apua.
    Sellainen tällainen reakointi tulee kuin selkärangasta.

Joudun tekemään kamalasti työtä kun yritän estää näitä pahoja tuntemuksia. Ja se uuvuttaa entisestään. Järjellä yritän pitää pahoja ajatuksia pois.

vieras
    Vierailija

Tähän sen verran sanon

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus
    Mulle käy aina näin. Alkusyksyn tapahtumat alkavat nyt verottamaan voimia.
    että puhutaan ehkä hieman eri asioita. Ihminen muodustuu sellaiseksi kokonaisuudeksi kuin miten hänen kokemuksensa häntä muokkaavat.
    Traumaattiset kokemukset värittävät ihmisen elämää ja aiheuttavat mm.turvattomuuden tunnetta. Esim. ihminen joka on elänyt turvattomuuden lapsuuden, voi hyvin pyrkiä elämään joko esim. poikkeuksellisen itsenäistä elämää (jottei joudu taas hylätyksi) tai esim. läheisriippuvaisesti.
    Ap kertoo peloista ja ahistuksesta, se on yleistä traumatisoituneelle ihmiselle.
    Minä suosittelen lämmöllä ap:lle traumaterapiaa ja ehkäpä myös mielialalääkettä joka poistaa tunneskaalasta ääripäät jotta saat elämänhallinnan ja enne kaikkea elämänilon takaisin. Itse olen matkalla..

T. se masentunut

Tiina
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ahma
    Ihminen usein väsyy siinä vaiheessa, kun on varaa. Niin kauan voi jaksaa kun on pakko, ja sitten romahtaa senkin edestä. Eli apua vaan heti on syytä hakea.
    En tiedä onko minulla varaa olla väsynyt. Olisi paljon tärkeitä asioita päätettävänä, mutta en jaksa mitään. Suvulta olen pyytänyt apua. Mutta suku ei oikein ymmärrä. Heillä itsellä on suurempia ongelmia. Eivät ymmärrä mitä ruikutan.
    Olenkin ollut aina se joka on ollut se rauhallisin kriisitilanteissa.
    Nyt ei ole varaa panikoida, kun pitäisi tehdä OMAA elämää koskevat taloudelliset ja terveyttä koskevat ratkaisut.

Tiina
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ahma
    En tiedä onko minulla varaa olla väsynyt. Olisi paljon tärkeitä asioita päätettävänä, mutta en jaksa mitään. Suvulta olen pyytänyt apua. Mutta suku ei oikein ymmärrä. Heillä itsellä on suurempia ongelmia. Eivät ymmärrä mitä ruikutan.
    Olenkin ollut aina se joka on ollut se rauhallisin kriisitilanteissa.
    Nyt ei ole varaa panikoida, kun pitäisi tehdä OMAA elämää koskevat taloudelliset ja terveyttä koskevat ratkaisut.
    Ja nuo ratkaisut siis pelottavat. En ole tyytyväinen siihe miten olen hoitanut asiani. En ole hoitanut asioitani hyvin.

Tiina
    Vierailija
    Sitten pelkään vielä, että tartutan tämän olotilani lapsiini.
    Itse olen tämän olotilan ehkä perinyt sukulaisiltani. Tai niin epäilen kun lapsena jouduin katsomaan vaikeita tilanteita suvussa.

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus