Gigantin oma tuotevakuutus...

Meillä on telkkarissa 3 vuoden Gigantin oma tuotevakuutus ja nyt ois tarvetta sitä käyttää. Sain jo kuittikopion meiliin, mutta en minkäänlaista tietoa siitä, mihin otan sen kuitin kanssa yhteyttä, eli hoituuko tämä oman vakuutusyhtiön kautta ja he sitten ovat yhteydessä Giganttiin? Oisko kokemuksia?
 
me just saatiin pyykkikone korjattua sen Happy Care-vakuutuksen kautta. ensin soitat siihen Happy Care-numeroon josta saat tiedon millon korvauspäätös on valmis ja saat korvausnumeron. ne ilmoittaa sieltä sitten Giganttiin ja Gigantti ilmoittaa korjaajalle. tai näin sen pitäisi mennä, loppujen lopuksi itte soittelin ensin vakuutukseen, sitten Giganttiin ja sen jälkeen vielä pari kertaa Giganttiin että saivat aikaiseksi soittaa korjaajan meille - sitten homma toimikin kuin unelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
me just saatiin pyykkikone korjattua sen Happy Care-vakuutuksen kautta. ensin soitat siihen Happy Care-numeroon josta saat tiedon millon korvauspäätös on valmis ja saat korvausnumeron. ne ilmoittaa sieltä sitten Giganttiin ja Gigantti ilmoittaa korjaajalle. tai näin sen pitäisi mennä, loppujen lopuksi itte soittelin ensin vakuutukseen, sitten Giganttiin ja sen jälkeen vielä pari kertaa Giganttiin että saivat aikaiseksi soittaa korjaajan meille - sitten homma toimikin kuin unelma.
Soittelin eilen Giganttiin ja sanoi, että soita vakuutusyhtiöön ja tee ilmoitus. Meillä sellainen vakuutus, että ei tarvitse ees korjausarviota,vaan 60e omavastuulla saamme uuden samanhintaisen television.... Mutta ei tosiaan sanonut, että onko heillä sopimus jonkun tietyn yhtiön kanssa vai hoituuko tää oman kautta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ööö... no nyt meni kyllä hankalaksi. onko siinä kuitissa sen vakuutusyhtiön puhelinnumeroa? meiltä ainakin kuitista löytyi HappyCaren puhelinnumero johon soitin.

tai sitten mä soittaisin uudelleen Giganttiin.
Ei oo kuin Gigantin oma numero ja sitte vakuutusnumero, mutta ei vakuutusyhtiön numeroa... Pitää varmaan soitella uusiks sinne. Pentele kun sanoi eilen puhelimessa, että hän laittaa mulle samalla meiliin sen vakuutusyhtiön numeron, mutta kun sitä ei ollut, niin ajattelin, että kuulin väärin ja puhui vaan tosta vakuutusnumerosta.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan uteliaisuudesta:
miksi tarvitsette vakuutusta nyt. Onko lapsi huitassut pallon näyttöön vai jotain muuta. Minkä merkkinen tölllö?
Poitsu juoksi kissojen perässä ja kippas telkkarin näyttö alaspäin lattialle ja tietty pikkuauojen päälle |O Samsungin lcd-töllö kyseessä...
Eikä tietenkään kiinni mukana tulleilla kiinnikkeillä? Kai samsungin mukanakin sellaiset tulee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
no onpas outoa. soittele tosiaan Giganttiin niin saat suoran vastauksen.
Soitin sinne Giganttiin ja sieltä antovat ton Happy Care-numeron. MUTTA nyt suoraan sanottuna vituttaa...

Silloin ku puoltoista vuotta sitten toi töllö ostettiin, ja myyjä markkinoi meille tota lisäturvaa, hän sanoi, ettei tarvitse odotella huoltoja tai korjauspäätöksiä, vaan ihan suoraan saa liikkeestä 60e omavastuulla hakea vastaavan television tilalle, kuitissakin lukee, että tuote korvataan täyteen hintaansa -60e. Mutta tuolta Happy Caresta sanoivat, ettei se noin mene, vaan tehdään ilmoitus, he arvioivat, korjataanko ja ensisijaisesti aina korjataan.... PRKL Ihan turhasta maksoin tuon vakuutuksen 200e kun sihen päälle tulee sitte vielä se 60e. Olisin halvemmalla saanut omasta kotivakuutuksesta, vaikka meniski ikävähennys |O Ihan suoraan siis myyntitilanteessa meillle valehdeltiin. Tekis nyt mieli ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan uteliaisuudesta:
miksi tarvitsette vakuutusta nyt. Onko lapsi huitassut pallon näyttöön vai jotain muuta. Minkä merkkinen tölllö?
Poitsu juoksi kissojen perässä ja kippas telkkarin näyttö alaspäin lattialle ja tietty pikkuauojen päälle |O Samsungin lcd-töllö kyseessä...
Eikä tietenkään kiinni mukana tulleilla kiinnikkeillä? Kai samsungin mukanakin sellaiset tulee?
Meillä ei oo seinäkiinnikkeitä vaan on ihan tasolla ollut toi töllö. Ei mee seinässä sellasissa kohdissa koolausta, että saisin järkevään paikkaan. Ja kun siirrän huonekaluja kerran kuukaudessa, niin ei viiti joka seinälle kiinnikkeitä sovittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
no onpas outoa. soittele tosiaan Giganttiin niin saat suoran vastauksen.
Soitin sinne Giganttiin ja sieltä antovat ton Happy Care-numeron. MUTTA nyt suoraan sanottuna vituttaa...

Silloin ku puoltoista vuotta sitten toi töllö ostettiin, ja myyjä markkinoi meille tota lisäturvaa, hän sanoi, ettei tarvitse odotella huoltoja tai korjauspäätöksiä, vaan ihan suoraan saa liikkeestä 60e omavastuulla hakea vastaavan television tilalle, kuitissakin lukee, että tuote korvataan täyteen hintaansa -60e. Mutta tuolta Happy Caresta sanoivat, ettei se noin mene, vaan tehdään ilmoitus, he arvioivat, korjataanko ja ensisijaisesti aina korjataan.... PRKL Ihan turhasta maksoin tuon vakuutuksen 200e kun sihen päälle tulee sitte vielä se 60e. Olisin halvemmalla saanut omasta kotivakuutuksesta, vaikka meniski ikävähennys |O Ihan suoraan siis myyntitilanteessa meillle valehdeltiin. Tekis nyt mieli ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
:eek: just joo. menet Giganttiin ja sanot asiasta. tuohan on ihan törkeää että noin väitetään ja se ei niin toimi.
 
Joo en kyllä jätä asiaa tähän. Soitin miehellekin töihin ja hän muisti kanssa, että meille sanottiin, ettei tarvi odotella korjauksia vaan uuden saa hakea heti tilalle. Hiukan oli kiukkuinen sielläki päässä. Nyt mietitään,miten tää asia viedään eteenpäin.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan uteliaisuudesta:
miksi tarvitsette vakuutusta nyt. Onko lapsi huitassut pallon näyttöön vai jotain muuta. Minkä merkkinen tölllö?
Poitsu juoksi kissojen perässä ja kippas telkkarin näyttö alaspäin lattialle ja tietty pikkuauojen päälle |O Samsungin lcd-töllö kyseessä...
Eikä tietenkään kiinni mukana tulleilla kiinnikkeillä? Kai samsungin mukanakin sellaiset tulee?
Meillä ei oo seinäkiinnikkeitä vaan on ihan tasolla ollut toi töllö. Ei mee seinässä sellasissa kohdissa koolausta, että saisin järkevään paikkaan. Ja kun siirrän huonekaluja kerran kuukaudessa, niin ei viiti joka seinälle kiinnikkeitä sovittaa.
Tarkoitin sellasta kiinnikettä jolla "pultataan" tasoon. Meillä on Sonyn mukana tullut sellainen ja on kyllä käytössä, sattuneesta syystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan uteliaisuudesta:
miksi tarvitsette vakuutusta nyt. Onko lapsi huitassut pallon näyttöön vai jotain muuta. Minkä merkkinen tölllö?
Poitsu juoksi kissojen perässä ja kippas telkkarin näyttö alaspäin lattialle ja tietty pikkuauojen päälle |O Samsungin lcd-töllö kyseessä...
Eikä tietenkään kiinni mukana tulleilla kiinnikkeillä? Kai samsungin mukanakin sellaiset tulee?
Meillä ei oo seinäkiinnikkeitä vaan on ihan tasolla ollut toi töllö. Ei mee seinässä sellasissa kohdissa koolausta, että saisin järkevään paikkaan. Ja kun siirrän huonekaluja kerran kuukaudessa, niin ei viiti joka seinälle kiinnikkeitä sovittaa.
Tarkoitin sellasta kiinnikettä jolla "pultataan" tasoon. Meillä on Sonyn mukana tullut sellainen ja on kyllä käytössä, sattuneesta syystä.
Ahaa...meillä ei tossa tullut sellasia kiinnikkeitä... Mutta kun tässä uusi töllö hankitaan, niin pultataan kyllä vaikka kattoon kiinni, sen verran nyt hatuttaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Moni on valittanut gigantin tavasta korvata ja ne myyjät kusee asiakaita linssiin niillä korvataan puheillaan..Kuningas kunkussa oli juttua siitä vuosi sitten.
Me ostettiin toi itse asiassa Markan Talosta, mutta ne on samaa puljua, ja kun nyt MarkanTaloa ei enää oo, niin noi kaikki vakuutusjututki siirty Gigantille. Pitääki metästää sen myyjän nimi, jos on vielä töissä ja mennä sanomaan pari valittua sanaa. Muutenkin kyllä mennään (lue:mies menee) rähisemään tosta kusetuksesta... Toi on vielä koko talouden ainoa telkkari, ni nyt ei nää Emmerdaleakaan.... Kai ne sentään korjauksen tms. ajaksi antaa sieltä sitte lainaan jonku telkkarin....
 
viisas mies
ihan vain tiedoksi tännekin että kaikki mun maksulliset lisävakuutukset tms on ihan turhia. Kotivakuutus ja myyjän lakisääteinen virhevastuu riittävät enemmän kuin mainiosti.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja viisas mies:
ihan vain tiedoksi tännekin että kaikki mun maksulliset lisävakuutukset tms on ihan turhia. Kotivakuutus ja myyjän lakisääteinen virhevastuu riittävät enemmän kuin mainiosti.
Näin, lukekaa tuolta http://www.kuluttajavirasto.fi/File/da9412df-6e65-46c6-8c68-1b6ecdcfec8c/Virhevastuu%20ja%20takuu%20kulutustavaran%20kaupassa.pdf
 
Gigantissakin myyvät kaikilla kepulikonsteilla, meillekkiin myytiin imuri, vielä vartavasten sanottiin, että sen täytyy oikeasti olla tehokas, koska meillä astmainen lapsi.

Kaikki palopuheet ja siinä kokeiltiinkin imuria, sen mitä siinä nyt pystyi.

No kotona kun piti ruveta imuroimaan oikeaa plyyshimattoa, niin kappas vaan, eipä siitä mitään koirankarvoja imuroinutkaan, siirtää vaan paikasta toiseen esim jos jotakin lankaa tai nöyhtää matossa, ainoa mitä imuroi ihan hyvin, on paljaat lattiat.

Menin samalle myyjälle takaisin ja kerroin, että eihän tämä imuri ime edes mattoja, niin rupes tuleemaan juttua lisäosista jne.
Kysyinkin missä kohtaa sulla unohtui sanoa, että bv jos aiotte oikeasti saada tulosta aikaan, täytyy teidän täytyy ostaa lisäksi lähes sata euroa maksava lisälaite.
Suoraan sanoin, että tuliko nyt hyvä mieli kun ihan suoraan huijasit asiakkaan ostamaan ko imurin, joo olisin voinut sen varmaan palauttaakkin, mutta kun niin v-tutti, etten edes jaksanut siihen leikkiin lähteä. Nyt meillä hinkataan matot pelkällä suuttimella
:whistle: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Gigantissakin myyvät kaikilla kepulikonsteilla, meillekkiin myytiin imuri, vielä vartavasten sanottiin, että sen täytyy oikeasti olla tehokas, koska meillä astmainen lapsi.

Kaikki palopuheet ja siinä kokeiltiinkin imuria, sen mitä siinä nyt pystyi.

No kotona kun piti ruveta imuroimaan oikeaa plyyshimattoa, niin kappas vaan, eipä siitä mitään koirankarvoja imuroinutkaan, siirtää vaan paikasta toiseen esim jos jotakin lankaa tai nöyhtää matossa, ainoa mitä imuroi ihan hyvin, on paljaat lattiat.

Menin samalle myyjälle takaisin ja kerroin, että eihän tämä imuri ime edes mattoja, niin rupes tuleemaan juttua lisäosista jne.
Kysyinkin missä kohtaa sulla unohtui sanoa, että bv jos aiotte oikeasti saada tulosta aikaan, täytyy teidän täytyy ostaa lisäksi lähes sata euroa maksava lisälaite.
Suoraan sanoin, että tuliko nyt hyvä mieli kun ihan suoraan huijasit asiakkaan ostamaan ko imurin, joo olisin voinut sen varmaan palauttaakkin, mutta kun niin v-tutti, etten edes jaksanut siihen leikkiin lähteä. Nyt meillä hinkataan matot pelkällä suuttimella
:whistle: :whistle:
Soitin just mun veljelle ja hän sanoi,että osti kesällä Gigantista painepesurin ja otti sihen kanssa tollasen lisävakuutukset, kun myyjä sanoi, että vaikka jättäisit sen talveksi pihalle ja se jäätyy rikki, niin tuot vaan liikkeeseen ja saat uuden tilalle. No nyt on kuulemma painepesuri jäässä ja aikoo kattoa, mitä Gigantissa sanotaan. Tolla samaisella taktiikalla meillekin se lisävakuutus "myytiin", mutta tosiaan nyt sitte ei pidäkkään paikkaansa.
 

Yhteistyössä