Mitä pitää ottaa huomioon (oman yrityksen perustaminen)

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
Kysyn nyt näin. Haluaisin perustaa kotipalveluyrityksen. Yhden naisen yrityksen siis, ainakin alkuun. Minulla olisi auto ja tarjoaisin kotipalvelua vanhuksille ja lapsiperheille, siivousta, asiointiapua vanhuksille ja kylvetysapua (vanhuksille), tilapäistä lastenhoitoapua, kauppa-apua ..jne monipuolista kotiapua. Mikä olisi sopiva hinta palvelusta, esim. tunnilta? ja miltä tämä muuten kuulostaa. Palvelua tarjottaisiin arkipäivisin. Ja esikoisosamiseni voisi olla jotenkin vammaiset lapset, eli minulla on heistäkin kokemusta
 
vieras
Hintatasoa voit silmäillä työkkärin sivuilta. Siellä on ilmoituksia, joissa haetaan apua kotiin tms. ja joissakin on ilmoitettu, paljonko ollaan valmiita maksamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hintatasoa voit silmäillä työkkärin sivuilta. Siellä on ilmoituksia, joissa haetaan apua kotiin tms. ja joissakin on ilmoitettu, paljonko ollaan valmiita maksamaan.
tai vaikka googleta jos on muita samalaisia yrityksiä ja aina parempi mahd. edullisesti, mut ei liian, kun sekin sano jotain
 
..
koitappa laskea ekaksi paljon joudut hinnaksi laittamaan, että saat kulusi katettua. sen jälkeen lasket siihe oman tuntipalkkasi päälle. Kysele muilta alueen kodinhoito yrityksiltä, että paljon he laskuttavat, teeskentele olevasi asiakas tietysti. Laske sen jälkeen onko kannattaa alkaa kilpailemaan.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koitappa laskea ekaksi paljon joudut hinnaksi laittamaan, että saat kulusi katettua. sen jälkeen lasket siihe oman tuntipalkkasi päälle. Kysele muilta alueen kodinhoito yrityksiltä, että paljon he laskuttavat, teeskentele olevasi asiakas tietysti. Laske sen jälkeen onko kannattaa alkaa kilpailemaan.


Mulle ei kai oikeastaan tulisi kuluja, paitsi bensakulut..kaiketi
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koitappa laskea ekaksi paljon joudut hinnaksi laittamaan, että saat kulusi katettua. sen jälkeen lasket siihe oman tuntipalkkasi päälle. Kysele muilta alueen kodinhoito yrityksiltä, että paljon he laskuttavat, teeskentele olevasi asiakas tietysti. Laske sen jälkeen onko kannattaa alkaa kilpailemaan.


Mulle ei kai oikeastaan tulisi kuluja, paitsi bensakulut..kaiketi
Mut missä mainostat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koitappa laskea ekaksi paljon joudut hinnaksi laittamaan, että saat kulusi katettua. sen jälkeen lasket siihe oman tuntipalkkasi päälle. Kysele muilta alueen kodinhoito yrityksiltä, että paljon he laskuttavat, teeskentele olevasi asiakas tietysti. Laske sen jälkeen onko kannattaa alkaa kilpailemaan.


Mulle ei kai oikeastaan tulisi kuluja, paitsi bensakulut..kaiketi
Vakuutukset haukkaa kans osansa: sun omat tapaturma ym "vapaaehtoiset" henkilövakuutukset, YEL, vastuuvakuutus, esinevakuutus ja auton vakuutukset. Onks teillä mitään uusyrityskeskusta tms josta voisit kysyä neuvoa? Ihan ominpäin ei ehkä kannata yrittäjäks ruveta ettei tuu ikäviä ylläreitä.
Liikeidea on hyvä!
 
...


[/quote]



Mulle ei kai oikeastaan tulisi kuluja, paitsi bensakulut..kaiketi
[/quote]

kyllä siihen tulee vielä eläkkemaksut päälle ja sos.maksut. Jos haluut että saat vaikka 10?/h niin pitää laskuttaa 25-30?/h.

Muista että pitää myös markkinoida esim. lehti-ilmoituksia ja/tai nettisivut. Kyllä niitä kuluja alkaa löytymään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
koitappa laskea ekaksi paljon joudut hinnaksi laittamaan, että saat kulusi katettua. sen jälkeen lasket siihe oman tuntipalkkasi päälle. Kysele muilta alueen kodinhoito yrityksiltä, että paljon he laskuttavat, teeskentele olevasi asiakas tietysti. Laske sen jälkeen onko kannattaa alkaa kilpailemaan.


Mulle ei kai oikeastaan tulisi kuluja, paitsi bensakulut..kaiketi
Vakuutukset haukkaa kans osansa: sun omat tapaturma ym "vapaaehtoiset" henkilövakuutukset, YEL, vastuuvakuutus, esinevakuutus ja auton vakuutukset. Onks teillä mitään uusyrityskeskusta tms josta voisit kysyä neuvoa? Ihan ominpäin ei ehkä kannata yrittäjäks ruveta ettei tuu ikäviä ylläreitä.
Liikeidea on hyvä!
Mulla on nyt kova stressi yrityksen takia, kun monet asiat jäivät epäselväksi, mutta yritän nyt hoita asiat kuntoon:/
 
sommarcat not kirj.
Ja ihan ensimmäiseksi hankit itsellesi kirjanpitäjän, jonka avulla laitat hankkeen liikkeelle. Hän pystyy sinua neuvomaan saisitko mahdollisesti starttirahaa jne..
T: tuoreen yrittäjän puoliso
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kukaan ei maininnu vielä veroja... Niitäkin siis pitää maksaa!
totta. hyvä huomio tosiaan
verot maksetaan itselle maksetusta palkasta. Osakeyhtiössä on myös yhtiö vero, eli voitosta 26 pinnaa. Hinnotteluun noi verot ei hirveesti vaikuita. Alv:n maksaa asiakas!
 
Kannattaa tosiaan vähän kartoittaa että minkälaisia hintoja muilla vastaavilla yrityksillä on. Pieni soittokierros voi tuottaa paljon tulosta, jos ei netistä löydy hintoja. Niiden mainitsemiesi bensakulujen lisäksi tosiaan markkinointikulut ja mm. YEL-maksut kannattaa ottaa huomioon. Toki YEL:n suuruuteen voit itse vaikuttaa, mutta mitä pienemmän otat, sitä vähemmän saat sairauspäivärahaa ja kerrytät eläkettä.

Uusyrityskeskukset ja TE-keskukset tosiaan neuvovat kyllä paljonkin, ja starttirahaan voit olla oikeutettu jos suoritat yrittäjäkurssin ja teet liiketoimintasuunnitelman. On siinä starttirahassa kyllä muitakin ehtoja, mutta juuri sinuun liittyvät tiedot saat parhaiten noista yrityskeskuksista.
 

Yhteistyössä