velkaneuvonta

  • Viestiketjun aloittaja velkaantunut
  • Ensimmäinen viesti
velkaantunut
kenelläkään kokemusta velkaneuvonnasta? olen velkaantunut enkä tiedä kuinka tästä enää selviää. alkaa olemaan jo niin ylitseääsemätön tilanne. en enää edes jaksa aukaista joka päiväisi perintätoimistojen kirjeitä

enkä halua mitään vittuilua koska muutenkin on jo mielimaassa koko ajan.
 
ap
no miten se käytännössä tapahtuu? kaikki tiedot ovat enemmän kuin tervetulleita! haluan pois tästä tilanteesta tai edes eteenpäin. oletteko ottaneet yhteyttä kaupunginne velkaneuvojalle vai?
 
o
Ota välittömästi yhteys velkaneuvontaan ja varaa aika, pääset kyllä suosta ylös, kun alat järjestää asioita. Tiedät varmasti itsekin, että helppoa se ei ole, mutta nyt helpompaa kuin vielä myöhemmin.

Asiat järjestettävissä, soita jo tänään.
 
heju
Mies pääsi vasta nyt velkasaneeraukseen, vaikka velka on yli 20 vuotta vanha (oli takaajana ). Sinne pääsy edellyttää tuloja, joista maksaa kuukausittain tietyn summan. Mies maksaa 650 euroa/kk ja velka on kuitattu 3 vuoden päästä. Eli sitä odotellessa.
 
hk
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
meillä meni jo soittoaika sinne, huomena olisi uusipuhelin aika. pakkohan se sitten on. kuinka ne siellä suhtautuu asiaan? onko ihan normaalia?
NOLOTTAA!!
se on niitten työtä,et varmasti ole ensimmäinen ja ainoa!toivottavasti asiat järjestyy t:toinen velkainen
 
heju
Mies otti yhteyttä kaupungin velkaneuvojaan, ja n. 3 kk meni, ennen kuin pääsi neuvojan puheille. Neuvoja selvitti perheen maksukyvyn, neuvotteli velkojan kanssa maksettavan summan (summa pieneni n. puolella ) ja lähetti paperit takuusäätiölle. Tähän meni meni aikaa n. puoli vuotta.
 
Riittu
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
meillä meni jo soittoaika sinne, huomena olisi uusipuhelin aika. pakkohan se sitten on. kuinka ne siellä suhtautuu asiaan? onko ihan normaalia?
NOLOTTAA!!
Ei sitä ehkä voi normaaliksi sanoa, mutta velkaneuvonnan työntekijöille se on normaalia, koska on heidän työtään. Tekevät päivät työtä velkaantuneiden ihmisten kanssa. Älä turhaan nolostele, sinähän nyt lähdet asiallisesti hoitamaan asiaasi. Kyllä se on kunnioitettavampaa kuin ongelmien piilottelu. Vuodet menee nopeasti. Sitten kun koko homma on ohi, olet varmasti tyytyväinen, että lähdit asiaa hoitamaan!
 
ap
toivon kyllä että asian saisin eteenpäin, mennyt jo monta vuotta liikaa asian hoitoon ottamisessa mutta nyt tulee muutos! heti huomena soitan ja varaan ajan (toivottavasti onnistuisikin nuin helposti) kamala kynnys kyllä soittaa kun ei mitenkään mukava asia ole.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
meillä meni jo soittoaika sinne, huomena olisi uusipuhelin aika. pakkohan se sitten on. kuinka ne siellä suhtautuu asiaan? onko ihan normaalia?
NOLOTTAA!!
No mitäpä luulet, hoitavat niitä ihan työkseen, eli eivätköhän ole nähneet aika lailla kaikenlaista. ;)

Ole asiallinen, kuuntele ja näytä halusi asioiden selvittämiseen. Nolottamisen tunne on normaalia, kun on asiansa sössinyt, mutta olet nyt tilanteeseen nähden fiksu, kun lähdet purkamaan vyyhtiä, etkä jää hajoamaan itseksesi tekemättä asioille mitään ja kerryttämään velkavuorta entisestään. Tsemppiä!
 
vieras
Ylen kanavalla tulee sunnuntaisin Kukkaron Herraksi jossa samoja asioita. Tuosta edellinen jakso: http://areena.yle.fi/video/753549

"Kukkaron herraksi on lifestyle-ohjelma, jossa ihmisiä autetaan ulos talouden umpikujista. Hanna-Mari Kivinen on kaksikymppinen työtön, jolle on kertynyt 25 000 euroa velkaa."
 
entinen velkaantunut
Velkaneuvontaan on n.4kuukauden jono (ainakin pk-seudulla). Kannattaa ehdottomasti soittaa että saat ajan mahd.pian. Puhelimessa voit myös kysä neuvoa miten teet velkojesi kanssa siihen asti kun pääset itse neuvontaan. Kerran se soittaminen vain kirpaisee! Ja siitä voi olla korvaamaton apu! :) Paljon voimia!
 
ap
ja en ole kyllä pk-seudulta. toivottavasti täällä ei menisi nuin kauaa, mutta kyllähän sitä voisi vielä montakin vuotta jatkaa samalla tavalla kuin tähän asti, kirjeet suoraan roskiin :/

pitää kyllä katsoa tuo ohjelma!

mitenhän ne nauraa mulle kun olen nuori kotiäiti ilman tuloja?
 
sunflower20 harmaana
Nyt nolotus pois. Olet tietty itse aiheuttanut ongelman, siitähän et pääse mihinkään mutta et sä ole ainoa joka on tuossa tilanteesa. Kiva se ei ole, mutta paremmaksi muuttuu kun otat yhteyttä sinne velkaneuvontaan. Sinne paikkakunnasta riippumatta on pitkät jonot, että voi olla kuukausien päässä se aika, jolloin sulla on käsissäsi paperi joka mahdollistaa paremman tulevaisuuden.
Mutta tsemppiä, kyllä sä siitä suosta nouset!
 
ap
miten siellä sitten kaikki käytännön asiat sujuvat? siis kun joka perintätoimisto on kimpussani, pitääkö minun soittaa joka paikkaan ja kysyä velkani summa vai hoitaako velkaneuvoja tuollaiset asiat? ja saako nuita velkoja yhteen paikkaan vain ettei joka firmalle tarvii erikseen alkaa maksamaan? ei ole kyllä hajuakaan siitä paljonko velkaa on kertynyt.

 
Talous- ja velkaneuvoja
Hei AP
Olet saanut palstalla hyviä neuvoja jo. 1) Varaa aika talous- ja velkaneuvontaan 2) Kerää odotusaikana kaikki laskut, avaa ne, järjestä mappiin ja säästä vain alkuperäinen lasku + viimeisin karhu (pino kutistuu kummasti) 3) Asiakastapaamisella selvitellään nykyinen tilanne, maksuvara yms, velkamapin viet myös mennessäsi 4) Velkaneuvonta selvittää velkojesi kokonaismäärän puolestasi 5) Yhdessä mietitään ratkaisua ongelmaan.
Kannattaa muistaa, että aina ei laskuille pysty tekemään mitään. Tärkeintä on pysäyttää velkaantuminen ja yrittää hoitaa edes jotakin veloista. Tsemppiä jatkoon, oman kuntasi velkaneuvojan yhteystiedot löydät esim. Kuluttajaviraston sivuilta.
 
yks vaan
Minulla oli vastaavanlainen tilanne 90-luvun alkupuolella. Oli ulosottossa velkoja, joihin olin ollut takaajana. Minulla oli kuitenkin työpaikka, niin ONNEKSI sain järjestettyä pankin kanssa siten, että otin kulutusluoton (vanhemmat takaajana) ja sain maksettua ulosoton nollille. Maksoin pankkilainaa 9v ja kuiville pääsin! Sen opin etten ikinä, en ikinä, laita nimeäni lainan takaajaksi.
Suosittelen asioiden järjestelyä, joko velkaneuvonnalla tai pankkilainalla.
 

Yhteistyössä