Milloin lentokentällä pitää olla?

Mies oli kentällä 1,5h ennen lähtöä ja soitti mulle jossain vaiheessa että pahalta näyttää ehtimisen kanssa kun jono on niin pitkä. Luulis kyllä ton äijän joka lentää 20-60krt/v osaavan arvioida kuinka aikaisin pitää olla paikalla.

No kaikeks onneks näyttäis olevan lento myöhässä.

Tietysti mä ottasin sen mieluusti takasin kotiin, mutta asiakas vois olla hiukan eri mieltä.
 
Mamma italiana
kannattaa olla hyvissà ajoissa, vàh 2 h ennen. boarding time on usein paljon ennen merkattua làhtòajankohtaa. joskus tsekkauksessa hesassa mielettòmàt jonot ja mulla meinasi tulla kiire tammikuussa esim blu1 tsekkauksessa vaikka oli todella reilusti ennen. kun on matka kyseessà on mieluummin kiva vaikka kiertàà kentàn putiikkeja rauhassa kuin hikoilla ettà ehtiikò vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kannattaa olla hyvissà ajoissa, vàh 2 h ennen. boarding time on usein paljon ennen merkattua làhtòajankohtaa. joskus tsekkauksessa hesassa mielettòmàt jonot ja mulla meinasi tulla kiire tammikuussa esim blu1 tsekkauksessa vaikka oli todella reilusti ennen. kun on matka kyseessà on mieluummin kiva vaikka kiertàà kentàn putiikkeja rauhassa kuin hikoilla ettà ehtiikò vai ei.
Mies kiertelemässä putiikeissa, varsinkin lähtiessä? Varsinkin kun on kyseessä työmatka. Kotiin tullessa se sentään käy hakemassa jotain tuliaisia, mutta silloinkin hyvin nopeasti.

Luultavasti sillä on tullu ajatusvirhe kun ei oo muistanu hiihtolomaa ja toisekseen lentää nyt yhtiöllä jolle sillä ei ole "kultakorttia" eli ei siis pääse sille tiskille missä on lyhyin jono.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
kannattaa olla hyvissà ajoissa, vàh 2 h ennen. boarding time on usein paljon ennen merkattua làhtòajankohtaa. joskus tsekkauksessa hesassa mielettòmàt jonot ja mulla meinasi tulla kiire tammikuussa esim blu1 tsekkauksessa vaikka oli todella reilusti ennen. kun on matka kyseessà on mieluummin kiva vaikka kiertàà kentàn putiikkeja rauhassa kuin hikoilla ettà ehtiikò vai ei.
Mies kiertelemässä putiikeissa, varsinkin lähtiessä? Varsinkin kun on kyseessä työmatka. Kotiin tullessa se sentään käy hakemassa jotain tuliaisia, mutta silloinkin hyvin nopeasti.

Luultavasti sillä on tullu ajatusvirhe kun ei oo muistanu hiihtolomaa ja toisekseen lentää nyt yhtiöllä jolle sillä ei ole "kultakorttia" eli ei siis pääse sille tiskille missä on lyhyin jono.
noh toisaalta jos tyòmatkasta kyse, onko sillà nyt niin vàlià sitten. siis jos on 2 h ennen kentàllà riittànee, firma kai maksaa uuden lipun jos on jotain hàslinkià. harmi vaan jos joutuu sitten kykkimààn tuntitolkulla kentàllà uutta lentoa odotellessa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt en ihan ymmärrä miks ap kysyt tätä, jos miehesi kerran noin paljon matkustaa ja yleensä ilmeisesti ehtiikin lennoilleen..?
Koskaan aiemmin ei ole myöhästynyt lennolta omasta syystä. Mä vaan halusin tarkistaa että mikä on yleinen suositus kuinka aikaisin pitäisi kentällä olla. Toi äijähän menee vaan kokemuksen mukaan ja näköjään saattaa unohtaa mahdollista ruuhkaa aiheuttavan loma-ajan.

Ehtimisestä en tiedä vielä, kun onhan ne voineet sulkea portin vaikka lento onkin myöhässä.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et halunnut brassailla sillä että mies lentää montakymmentä kertaa vuodessa ja sillä on "kultakortti"? :whistle:
noh, eipà nykypàivànà matkustamisessa mitààn sen kummempaa ole, etenkààn tyòmatkustamisessa, vai onko sulle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et halunnut brassailla sillä että mies lentää montakymmentä kertaa vuodessa ja sillä on "kultakortti"? :whistle:
En halunnut, jos olisin niin kai olisin moiset seikat maininnut jo aloituksessa.

Miljuuna kertaa mieluummin haluaisin että mies tekis työnsä aina toimistolla, eikä olis koskaan edes harkinnut ottavansa yhdenkään lentoyhtiön tai hotelliketjun korttia.
 
murri
Puuttumatta ap:n miehen matkustukseen, niin eri lentoyhtiöillä kyllä voi olla eroja tuossa, paljonko ennen kentällä tulee olla. Tieto löytyy yleensä lipusta (e-lippujahan ne nykyään on), joten kannattaa tarkistaa sieltä.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja murri:
Puuttumatta ap:n miehen matkustukseen, niin eri lentoyhtiöillä kyllä voi olla eroja tuossa, paljonko ennen kentällä tulee olla. Tieto löytyy yleensä lipusta (e-lippujahan ne nykyään on), joten kannattaa tarkistaa sieltä.
muistakaa ettà eroja on myòs eri lentopàivien ja lentokenttien vàlillà
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et halunnut brassailla sillä että mies lentää montakymmentä kertaa vuodessa ja sillä on "kultakortti"? :whistle:
noh, eipà nykypàivànà matkustamisessa mitààn sen kummempaa ole, etenkààn tyòmatkustamisessa, vai onko sulle?
No enpä tiedä miten siellä Italiassa, mutta Suomessa olis aika moni tyytyväinen jos olis edes töitä ;) eli ei se nyt NIIN tavanomaista kaikille ole.

Kiitos kysymästä, mun työni (luojan kiitos mulla sellainen on) sisältää vähän myös matkustelua. Ja joo, jotkut kaverit on siitäkin vähästä "kateellisia" (siis hyvällä, ei pahalla).

Arvostan enemmän sitä että rehellisesti ollaan ylpeitä ja kehuskellaan kuin tällaista ap:n tyylistä piilobrassailua.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et halunnut brassailla sillä että mies lentää montakymmentä kertaa vuodessa ja sillä on "kultakortti"? :whistle:
noh, eipà nykypàivànà matkustamisessa mitààn sen kummempaa ole, etenkààn tyòmatkustamisessa, vai onko sulle?
No enpä tiedä miten siellä Italiassa, mutta Suomessa olis aika moni tyytyväinen jos olis edes töitä ;) eli ei se nyt NIIN tavanomaista kaikille ole.

Kiitos kysymästä, mun työni (luojan kiitos mulla sellainen on) sisältää vähän myös matkustelua. Ja joo, jotkut kaverit on siitäkin vähästä "kateellisia" (siis hyvällä, ei pahalla).

Arvostan enemmän sitä että rehellisesti ollaan ylpeitä ja kehuskellaan kuin tällaista ap:n tyylistä piilobrassailua.
italiassa taloudellinen tilanne on kuten muualla maailmassa, valitetavasti.
se mità palstaa olen seuraillut... minusta ap on aika vaatimaton ihminen (hyvàssà mielessà )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvostan enemmän sitä että rehellisesti ollaan ylpeitä ja kehuskellaan kuin tällaista ap:n tyylistä piilobrassailua.
se mità palstaa olen seuraillut... minusta ap on aika vaatimaton ihminen (hyvàssà mielessà )
Mä tarkoitin ihan tätä yhtä aloitusta. En seuraa palstalaisia niin tarkoin että osaisin kenestäkään sanoa millaisia ovat yleisesti ottaen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No enpä tiedä miten siellä Italiassa, mutta Suomessa olis aika moni tyytyväinen jos olis edes töitä ;) eli ei se nyt NIIN tavanomaista kaikille ole.

Kiitos kysymästä, mun työni (luojan kiitos mulla sellainen on) sisältää vähän myös matkustelua. Ja joo, jotkut kaverit on siitäkin vähästä "kateellisia" (siis hyvällä, ei pahalla).

Arvostan enemmän sitä että rehellisesti ollaan ylpeitä ja kehuskellaan kuin tällaista ap:n tyylistä piilobrassailua.
Mä en ymmärrä niitä jotka on kateellisia työmatkoista. Miehelläkin saattaa olla aivan ihanan kuuloinen kohde, mutta kun ei siellä ehdi muuta tekemään kuin töitä. 8.00-22.00 se on tehtaalla ja muun ajan hotellilla, tosi kivaa. Ja kun tota aikataulua vetää 3-4 viikkoa niin onpas tosi kivaa reissata.

Piilobrassailua... NOT! Ihan suoraviivaista kettuuntumista ennemminkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Mä en ymmärrä niitä jotka on kateellisia työmatkoista.
Mä taas ymmärrän. Ei ne kateelliset voi tietää saati käsittää sen työmatkalaisen toimenkuvaa ja mitä kaikkea siellä määränpäässä joutuu tekemään. Ne käsittää sen määränpään ja mielikuvan joka heillä siitä paikasta on -ei ne tiedä eikä ehkä välitäkään että aikataulu on tiukkaakin tiukempi ja työ vaatii skarppia otetta ja jatkuvaa varpaillaan oloa. Ei sitä voi täysin ymmärtää ellei itse tai joku todella läheinen sitä tee.
 

Yhteistyössä