Onko tramal 50 mg hyvä kipulääke?

  • Viestiketjun aloittaja kipuileva
  • Ensimmäinen viesti
kipuileva
Sain sellaista jalkakipuun tänään. Uskallanko ottaa aamuin illoin niinkuin on määrätty vai ottaisinko vain illallla? Tuleeko siitä jotenkin outo olo, kolmiolääke kun on?
 
päivi
Morfiinin kaltainen vaikutus joten saattaa aluksi tulla "outo" olo.
Olen pahoihin selkävaivoihin joskus käyttänyt ja ekat kapselit kyllä tekivät outoja fiiliksiä.
Kun kipu todella repivä en huomannut tuota sivuvaikutusta.
 
Koettu on
Toimii kuten kipulääkkeet yleensä, toisille auttaa ja toisille ei. Joillekin tulee sivuvaikutuksia, toisille ei. Itselle toimi siten, että kovassa kivussa vei huomion kivusta ja teki euforisen olon, oli mukavampi näin yöt valvoa ja odotella kipukohtauksen loppumista. Tekivät tosi pöhnäisen olon ja sai olla tarkkana rappusissa ettei tippunut. En ottaisi, jos olisin vaikka lapsen kanssa kaksin kotona, koska sama kuin joisin pullollisen viinaa.
 
Mulla on Tramal 50mg ollu käytössä n. 10v. ajan. Ei ole aiheuttanu minkäänlaisii sivu-häiriöitä,
mutta koviin kipuihin on kyllä tehonnut :) Oon niin sanotusti "moni-sairas",eli sairauksia on useita.Sairas-eläkkeellä ollu jo 26 v. En tosin ole ihan nuori enää B)
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
mulla sivuvaikutuksena pahoinvointi. :snotty:
nyt käytössä DOLAN joka on kanssa kolmiolääke, mut ei aiheuta sivuvaikutuksia.
Dolan on relaksantti yhdistettynä parascetamoliin,ei kunnon kipulääke kuten tramal.
 
Miä söin selän takia tramalii ja hyvin auttoi, eikä tullu minkäämoisia sivuoireita/vaikutuksia.
Lääkäri sanoi määrätessä että ekat pitää ottaa illalla ennen nukkumaan menoa kun voi viskata pään sekasii. Mut minul ei nuin käyny.
Serkulla taas tuli vaikka ja mitä. Se näki halluja ja oli ihan sekava, sanoi että tuntui kuin ois ilmassa leijunu.
 
"Maantiekiitäjä"
Itselläni selkävaivoihin Tramadolia sain ja toiminut todella hyvin. Ei sivuvaikutuksia paitsi ummetusta, mutta se ei minua haittaa jos kivut kerran lähtevät. Käytän vain vapaapäivinä töistä kyseistä lääkettä, koska euforisoi ja hieman väsyttää niin en pienissä "pöhnissä" halua töissä olla. Vapaapäivät menevät kyllä mukavasti :)
Lääke on niin henkilöstä kiinni miten vaikuttaa eli turha pelätä sen ottamista jos täällä porukka valittaa vatsakivuista tai pahoinvoinnista. Kokeilemalla se selviää ja turhat ennakkoluulot pois joita ihmiset täällä yrittävät mieltäsi myrkyttää.

T: Maantiekiitäjä
 
"eeki"
on tosiaankin hyvin pitkälti eufoorinen lääke, eli poistaa kyllä kipuakin, mutta ennenkaikkea laittaa aivot ikäänkuin unohtamaan kivun ja antaa samalla potkua muuhun tekemiseen. En suosittele jatkuvaan käyttöön, koska siihen voi jäädä helposti koukkuun. On katukaupassakin kuulemma ihan kovaa kamaa...
 
ev
mulla se teki pahan olon, alkoi hikoiluttaa kamalasti ja oli huono/keinuva olo. sydän löi lujaa. ei sopinut minulle.

se ei laittanut mun päätä sekaisin tai tuonut euforista oloa.
 

Yhteistyössä