*

Kenkien pesu pesukoneessa
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 19. Osumia 19

Ketju: Kenkien pesu pesukoneessa

Blaaah
    Vierailija

Kenkien pesu pesukoneessa

Oletteko pesseet mokka- ja nahkasandaaleja ja lenkkareita, joissa on mokkaa, pesukoneessa? Haluaisin lapsen kengät pestä ennen kevättä ja kesää, mutta meneeköhän ne ihan pilalle pesukoneessa? Käsin ei ole aikaa ruveta tuollaista kenkämäärää pesemään ja varsinkaan huuhtomaan.

sankkoon likoamaan, mutta ei koneeseen. Ei taida konekkaan tykätä moisesta kolinasta. Helppoa on kun annat päivän liota ja illalla suihkun alla huuhtelet

Mä taas pistän kaikki koneeseen. jos menee pilalle, sit menee, mutta mikään ri vielä ole menny ja olen pessy siellä pitkävartiset nahkasaappaatkin.

+
    Vierailija
    lenkkareita olen pessyt ilman linkousta.

ei tulisi mieleenkään
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie
    Mä taas pistän kaikki koneeseen. jos menee pilalle, sit menee, mutta mikään ri vielä ole menny ja olen pessy siellä pitkävartiset nahkasaappaatkin.
    Ei oo totta!

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ei tulisi mieleenkään
    Ei oo totta!
    On totta Nahkakengät kun rasvaa ennen kun ne on ehtiny rutikuivaksi, tulee ihan kuin uusiksi.

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja +
    Miksi ilman linkousta? Ajattelin samalla pestä ulkoiluhaalarit ja ne on pakko lingota.

-Jonttu-
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja +
    Miksi ilman linkousta? Ajattelin samalla pestä ulkoiluhaalarit ja ne on pakko lingota.
    Kone ei ehkä tykkää, että linkoat siellä kenkiä = epätasapainossa ja kauhea kolina.

Ei mokkaa ja/tai nahkaa saa pestä vedellä eikä varsinkaan pesukoneessa

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari
    Mä kyllä olen mokkanahkaiset hanskatkin pessy. Mokka on hankalampi kun ahka, kun sitä ei voi rasvata, mutta toi, että nahkaa ei saa pestä vedellä on kyllä ihan puppua, sen mä olen oppinu ihan alan ammattilaiselta ollesssani kenkäkaupassa töissä, että nahkaa saa pestä vedellä. Virallisesti ei kyllä koneessa

Ihan järkyttävää kenkien käsittelyä teillä Tai sitten teillä on tosi halpoja kenkiä, jotka muutenkaan eivät kestä kulutusta ja se on yksi lysti, miten niille käy koneessa.

Kenkiä ei pistetä koneeseen, liimaukset kärsii ja pinta kärsii. Poislukien ne kengät jotka on tehny kestämään konepesua. Lenkkarit pesen lavuaarissa. Nahkakenkiä en pese ollenkaan. Eihän niitä tarvitse pestä, koska pyyhitään puhtaaksi ja hoidetaan kuntoon.

Mulla on kyllä nahkahanskat, joille on konepesu sallittu. Mutta käsittelyä ne vaativat sen jälkeen paljon.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari
    Mä kyllä olen mokkanahkaiset hanskatkin pessy. Mokka on hankalampi kun ahka, kun sitä ei voi rasvata, mutta toi, että nahkaa ei saa pestä vedellä on kyllä ihan puppua, sen mä olen oppinu ihan alan ammattilaiselta ollesssani kenkäkaupassa töissä, että nahkaa saa pestä vedellä. Virallisesti ei kyllä koneessa
    No onnea vaan sulle, itse en kyllä suosittelisi pesemään nahkaa pesukoneessa enkä vedellä muutenkaan. Nahka menee ihan korpuksi kun kastuu ja aivan erityisesti mokkanahka menee kovaksi koppuraksi ja viirukkaaksi. Tietty jos on varaa erilaisiin kokeiluihin niin eipä se mun kukkaroa rasita

-Jonttu
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies
    Ihan järkyttävää kenkien käsittelyä teillä Tai sitten teillä on tosi halpoja kenkiä, jotka muutenkaan eivät kestä kulutusta ja se on yksi lysti, miten niille käy koneessa.
    Kun ostaa halvempia kenkiä, niin voi huolettomammin pestä niitä miten tykkää. Sitten kun kuluvat, niin voi ostaa taas uudet Eipä tarvitse kulkea vuosikausia niissä samoissa, kalliissa kengissä

kannattaa googlettaa
    Vierailija

Tieto ei aina lisää tuskaa

http://www.sievinjalkine.fi/?sivu=2098

laahkana
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa googlettaa
    Niinpä:
    "Kenkien pesu
    Kengät voidaan pestä myös koneessa 30 - 40 asteessa ilman linkousta. Nahkakenkiä pestäessä täytyy myös muistaa, että alkaliset eli emäksiset pesuaineet on ehdottomasti kielletty. Nahassa värit on kiinnitetty hapoilla ja emäksiset pesuaineet kumoavat happojen vaikutuksen ja näin ollen värit irtoavat. Neutraaliset pesuaineet (pH 7) sopivat nahkajalkineiden pesuun. Useasti tapahtuva toistuva konepesu ei ole kuitenkaan suositeltavaa, koska nahka saattaa muuttaa luonnettaan esim. kovettua. Kuivaus tulee tapahtua hyvin ilmastoidussa paikassa max +30 astetta"

Olen pessyt lenkkareita ja nahkahanskoja. Hyvin kestävät pesun.

tyy
    Vierailija
    Ihan pesulassakin ne nnahkatuotteen laitetaan koneeseen, se on kiinni pesuainneesta ja jälkihoidosta kuinka selviävät. Kenkien pohjaliimaukset saattaa kärsiä koneessa.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa googlettaa
    Siellä kyllä sanotaan myös että "Neutraaliset pesuaineet (pH 7) sopivat nahkajalkineiden pesuun. " Ei emäksiset.

Eli mitäs pesuainetta sinne laitatte? Ei normaalia pyykinpesuainetta tahi käsinpesuainetta.

Mikähän on sappisaippuan ph....

nahkapeikko
    Vierailija

kenkien pesu

Minulla on monet nahkakengät ja joudun niitä liottamaan aika useinkin, koska jalkani hikoo hieman normaalia enemmän. Pikkuisen mäntysuopaa haaleaan veteen ja kengät vuorokaudeksi sinne.. varovainen kuivatus ja rasvat perään. Ei tosiaan mee kengät pilalle.

"Vieras"
    Vierailija
    Meillä pyörii koneessa välillä Reimatecit ja Kuomat ja Crocsit. Ei mene miksikään vaan tulevat puhtaaksi! Joukkoon jotain vanhoja pyyhkeitä ettei kone kolise

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot