Mistä johtuu, että jotkut eivät liho vaikka syövät paljon?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ei kyllä harmainta aavistustakaan!

Mä syön törkeesti ja herkuttelen paljon. Enkä juurikaan liiku. Mutta paino ei tahdo nousta millään. Pari vuotta kesti että sain 5 kg painoo ja siten itteni just normipainoon alipainon puolelsta.

Eikä se muuten liika laihanakaan kivaa ole, ei todellakaan. Mutta se onkin tuo liika laihuus sellanen ongelma mistä on vaiettava ja oltava vaan tyytyväinen siihen kun luut pullottaa.. Koska se laihuus on niin ihannoitua.
 
liini
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ei kyllä harmainta aavistustakaan!

Mä syön törkeesti ja herkuttelen paljon. Enkä juurikaan liiku. Mutta paino ei tahdo nousta millään. Pari vuotta kesti että sain 5 kg painoo ja siten itteni just normipainoon alipainon puolelsta.

Eikä se muuten liika laihanakaan kivaa ole, ei todellakaan. Mutta se onkin tuo liika laihuus sellanen ongelma mistä on vaiettava ja oltava vaan tyytyväinen siihen kun luut pullottaa.. Koska se laihuus on niin ihannoitua.
...sanat suusta!!! mää oon elämäni kärsinyt keskivaikeasta alipainosta!! ja aina olen syönyt mitä tahansa!!
 
kake
meillä minä ja mies syödään samoja ruokia, samoja herkkuja (mies suhteessa paljon enemmän kuin minä), minä liikun älyttömästi päivänaikana. mies senkuin istuu ja dataa..
kuitenkin kaikki kilot kertyy mun mahan ympärille ja mies se vaan on yks luuviulu....
aineenvaihdunta selkeesti ainakin osasyynä samoin muu geeniperimä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ei kyllä harmainta aavistustakaan!

Mä syön törkeesti ja herkuttelen paljon. Enkä juurikaan liiku. Mutta paino ei tahdo nousta millään. Pari vuotta kesti että sain 5 kg painoo ja siten itteni just normipainoon alipainon puolelsta.

Eikä se muuten liika laihanakaan kivaa ole, ei todellakaan. Mutta se onkin tuo liika laihuus sellanen ongelma mistä on vaiettava ja oltava vaan tyytyväinen siihen kun luut pullottaa.. Koska se laihuus on niin ihannoitua.
mä olin teininä tuollainen että vaikka söin kuinka kovasti, enkä edes paljon liikkunut, nii en vaan lihonu :( olin siis aivan tikku...no jostain syystä sitten teini-iän jälkeen niitä kiloja rupeski kertymään, nyt niitä on jo hieman liikaakin :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kake:
meillä minä ja mies syödään samoja ruokia, samoja herkkuja (mies suhteessa paljon enemmän kuin minä), minä liikun älyttömästi päivänaikana. mies senkuin istuu ja dataa..
kuitenkin kaikki kilot kertyy mun mahan ympärille ja mies se vaan on yks luuviulu....
aineenvaihdunta selkeesti ainakin osasyynä samoin muu geeniperimä.
Miehet ovat lihaksikkaampia ja siksi kuluttavat luonnostaan enemmän.
 
Mä olin ennen raskautta sellanen ettei mun tarvinnu ku karkkihyllyn ohi kävellä niin johan pomppas pari kiloo painoo lisää :D Mutta synnytyksen jälkeen paino vaan laski ja laski ja laski.... eikä oo koskaa sillee palautunu. Edelleen painan vähemmän ku raskaaks tullessa 6 v sitten eikä painoo saa millään ylös.

Tää mua eniten ihmetyttää et mistä tällanen johtuu.
 
Kun mä teen ruokaa, lasken nykyään syöväni 1,5 kertaa sen, minkä mun mies syö.
Mutta kyllä mä kulutankin.
Vaikka syön julmetusti, mun on silti vaikea saada syötyä niin paljon, että se kattaa sen mitä kulutan.

Toisaalta niinä aikoina, kun liikun vähemmän, myös syön vähemmän.
Mun kroppa vaan toimii niin, etten juuri kykene syömään kulutukseen nähden liikaa.
 
just tänään pohdittiin mun tädin kans samaa ku sen poika 12v oli kaverinsa kanssa vetäny perhepizzat siis molemmat omat ja kummipoikaki on ku pystyyn jäätyny pulkannaru :eek: et mihin se poika sen kaiken ruuan laittaa!
 
Aineenvaihdunta tietysti vaikuttaa. Lisäksi se MITÄ se hurja määrä on. + sit se liikkuminen. Ja syökö oikeesti paljon, vai näyttääkö se vain siltä...

Sokeri lihottaa, rasva ei niinkään.

Ja vaikka ei lihois, sehän ei tietenkään tarkoita että vois mässäillä roskia niin paljo ku lystää ilman että siitä ois mitän haittaa..
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
just tänään pohdittiin mun tädin kans samaa ku sen poika 12v oli kaverinsa kanssa vetäny perhepizzat siis molemmat omat ja kummipoikaki on ku pystyyn jäätyny pulkannaru :eek: et mihin se poika sen kaiken ruuan laittaa!
hm. tuossa iässä pituuskasvu huimaa ja ruokahalu oli itselläkin valtava. lihominen alkaa kun pituuskasvu päättyy ja silti syö kuin elefantti, suklaata pizzaa wiinereitä joka päivä. jos noita syö joka päivä niin lihoo jo parikymppisenä.
jos taas syö vaan terveellistä ruokaa paljon niin ei liho varmasti ennen 35 ikävuotta ja sittenkin vaan jos ei liiku yhtään.
 
ei mysteeriä
Ne jotka syövät "ihan mitä tahansa eikä lihoa" eivät todellisuudessa syö niin paljon kokonaisuudessaan kuin ne, jotka lihovat. Siis kun ihan tarkkaan seurattaisiin pitkältä aikaväliltä, miten paljon kaloreita kertyy. Kyllä laihakin voi syödä herkkuja jne. samasta pöydästä kuin lihavakin, mutta yli 90% tapauksista kokonaisruokamäärä on sitten kokonaisuudessaan pienempi kuin lihavilla. Annoskoot PLUS tietenkin liikunnan vaikutus. Ei siinä yleensä mitään mysteeriä takana ole. Laihat vain useimmiten saavat lihavia vähemmän kaloreita pitkällä aikavälillä, piste.
 
ei mysteeriä
Alkuperäinen kirjoittaja ei mysteeriä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nopea aineenvaihdunta?
No, monesti he eivät oikeasti syö niin paljoa...tai kuvittelevat syövänsä paljon ja todellisuudessa syövät murto-osan ylipainoisten syömisistä.
tässä se jo tulikin..
Ja toisinpäin. Monet lihavat valittavat, että kun he "eivät mitään syö ja silti vain lihoo". Kun sitten _ihan tarkasti_ jokainen suupala katsottaisiin ja punnittaisiin, niin luonnollinen selitys löytyisi annoskoosta ja kokonaiskalorimäärästä.
 
Niiden elimistö polttaa paremmin rasvaa ja aineenvaihdunta on parempi. Hyvät geenit.
Nain miehen sellaisesta suvusta.. Olisi kiva jos lapset perisi niiden geenit.. eikä mun geenejä.
Niiden hoikkisten ihokin on ihan erilainen. Se on vielä kuuskymppisenäkin kaunis. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei mysteeriä:
Ne jotka syövät "ihan mitä tahansa eikä lihoa" eivät todellisuudessa syö niin paljon kokonaisuudessaan kuin ne, jotka lihovat. Siis kun ihan tarkkaan seurattaisiin pitkältä aikaväliltä, miten paljon kaloreita kertyy. Kyllä laihakin voi syödä herkkuja jne. samasta pöydästä kuin lihavakin, mutta yli 90% tapauksista kokonaisruokamäärä on sitten kokonaisuudessaan pienempi kuin lihavilla. Annoskoot PLUS tietenkin liikunnan vaikutus. Ei siinä yleensä mitään mysteeriä takana ole. Laihat vain useimmiten saavat lihavia vähemmän kaloreita pitkällä aikavälillä, piste.
Ei mee aina näin *tietää faktana* . Mutta ehkä usein silti menee. Mun kohdalla varmaan toi sun teksti pitääkin paikkansa kun totuus tuli raskauden myötä 30+ veenä julki.
:D
 
Örppi
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Mä olin ennen raskautta sellanen ettei mun tarvinnu ku karkkihyllyn ohi kävellä niin johan pomppas pari kiloo painoo lisää :D Mutta synnytyksen jälkeen paino vaan laski ja laski ja laski.... eikä oo koskaa sillee palautunu. Edelleen painan vähemmän ku raskaaks tullessa 6 v sitten eikä painoo saa millään ylös.

Tää mua eniten ihmetyttää et mistä tällanen johtuu.
Älä nyt kauheasti huolestu, mutta ootko varma että olet terve? Siis yleensä tuollainen muutos viittaa johonkin sairauteen - tai siis joihinkin sairauksiin liittyy sellasta. Mutta kaipa sitä voi tapahtua ihan ilman syytä ja olet vaan erittäin onnekas :D Tai tällä hetkellä ajattelen että olisin sun sijassas ihan uskomattoman happy, kun itsellä vaan on mennyt just päinvastoin toi painonkehitys raskauksien jälkeen.
 

Yhteistyössä