Kokkikolmoset,pasta/jauhelihakastike,miten tulee paras?

  • Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Joskus oon kokeillut laittaa tomaattimurskaa kastikkeeseen mutta ei ollu hyvä,maistui pahalle. Teinköhän jotain väärin?
Laittakaa pliis hyviä ohjeita,miten tollokin onnistuu..? :snotty: :xmas:

Ostin kokeiltavaksi valmispastaa,tais olla tomaattia jo siinä.
 
hip
Meillä tehdään spagettikastike näin: JAuheliha ruskistetaan sipulin ja valkosipulin kanssa, sekaan heitetään tomaattimurskaa ja sulatejuustoa, niin ja tietenkin mausteita... Helppoa ja hyvää!
 
mamma
Mä laitan jauhelihan joukkoon paljon sipulia, valkosipulia porkkana- ja joskus myös kesäkurpitsaraastetta tai pussillisen maissia. Sitten tosiaan sitä tomaattimurskaa. Maustetaan suolalla, mustapippurilla ja oreganolla, ja lopuksi joukkoon hiukan tuorejuustoa pyöristämään makua.
 
paista jauheliha,sipuli ja valkosipuli. Lisää 2prk maustettua tomaattimurskaa (esim.yrttinen). Mausta mustapippurilla, valkopippurilla, suolalla,oreganolla,basilicalla ja chilillä. Anna kastikkeen kiehua n.puoli tuntia. Tarjoa spagetin, ketsupin ja juustoraasteen kanssa. Nam :p
 
Ensin kuullotan sipulin ja herkkusieniä, sitten jauheliha pannulle, mausteita perään (paljon valkosipulia, mustapippuria, paprikajauhetta, oreganoa) sitten tomaattimurskaa (tykkään Pirkan maustetuista), suolaa ja noin teelusikallinen sokeria, vie sen kitkeryyden pois. :p Lorautan kyllä usein vielä kermaa ja annan hautua n.30min tai yli, riippuu miten kova nälkä on. :D
 
Mä teen kahta sorttia, toinen tomaattista, toinen ei.

Tomaattiseen laitan jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, porkkanaa (raasteena tai pienenä kuutiona), varsiselleriä (sanoin, kuin porkkana), tomaattimurskaa (maustettua tai ei), mustapippuria, yrttejä (oreganoa, basilikaa), paprikajauhetta, ripaus chilijauhetta ja pikkiriikkisen sokeria. Annan hautua vähintään 30 min.

Tavalliseen kastikkeeseen laitan jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, soijakastiketta, fondia, paprikajauhetta, chiliä, hippunen suolaa, vettä ja kastikkeen saostan vesi-jauhosuuruksella + tilkka kermaa.

Muksut tykkää enempi ehkä alimmaisesta ketsupin kera.
 

Yhteistyössä