+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 44
    Nih
    Vierailija

Me taidetaan muuttaa takasin vuokralle

Maksetaan tästä kälysestä kaksiosta vastikkeineen 1100 ? kk. Kattelin ni vuokrataan uusia rivari kolmioitakin 800 ?, säästäisi asumiskuluissa 300 ?. Me ei varmaan koskaan tulla tässä kämpässä 25 v asuun, saatika 10 v.

miia
    Vierailija
    no onpa outo tapa sulla laskea! Vuokralla maksatte 800 ja nyt maksatte omaanne - sehän on samalla säästämistä!Kyllä ne asuntojen hinnat kuitenkin ajan mittaan nousee,vuokra menee taivaan tuuliin!

Miks kaikki aina sanoo, että vuokran hinnalla maksaisi jo omaa?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali
    Sepä. Mua ei kirvelisi ollenkaan asua vuokralla vaikka koko loppuelämäni.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X
    Sepä. Mua ei kirvelisi ollenkaan asua vuokralla vaikka koko loppuelämäni.
    Ei muakaan kyllä, jos ja kun se tarkoittaa sitä että jää rahaa myös elämiseen.

vieras
    Vierailija
    se on köyhien vuokralla asujien luulo se. helpottaa omaa oloa sanomalla noin, että "kyllä meilläkin olis varaa kun on vuokraankin."

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    se on köyhien vuokralla asujien luulo se. helpottaa omaa oloa sanomalla noin, että "kyllä meilläkin olis varaa kun on vuokraankin."
    No yleensä omistusasujat hokee tuota: miksi te maksatte vuokraa kun samalla rahalla lyhentäisitte jo omaa.

vieras
    Vierailija
    No yleensä omistusasujat hokee tuota: miksi te maksatte vuokraa kun samalla rahalla lyhentäisitte jo omaa.
    ajattelemattomuutta.omassa on muitakin kuluja kuin vain pelkkä laina.
    silti jos on varaa omaan, se kannattaa jos ei joudu tinkimään rlintasostaan.

Miksi se kannattaa?

vieras
    Vierailija
    Miksi se kannattaa?
    ehkä haluaa jättää mahdollisille lapsilleen perintöä ja jotain maallista "omaa".. saa tehdä remonttia miten haluaa ,ei tarvi pelätä häätöä ( esim omistaja myy asunnon alta )..erilaisia syitä.
    parasta se, että silloin useimmiten daa just sellasen ku haluaa eikä ota vaan sitä kivaa vuokrakämppää johon ei saa kivlattioita ja takkaa tosta noin vaan.( ja tiedän sellaisiakin vuokra-asuntoja on,mutta pysytään nyt yleisellä tasolla )

ehkä haluaa jättää mahdollisille lapsilleen perintöä ja jotain maallista "omaa".. saa tehdä remonttia miten haluaa ,ei tarvi pelätä häätöä ( esim omistaja myy asunnon alta )..erilaisia syitä.
    parasta se, että silloin useimmiten daa just sellasen ku haluaa eikä ota vaan sitä kivaa vuokrakämppää johon ei saa kivlattioita ja takkaa tosta noin vaan.( ja tiedän sellaisiakin vuokra-asuntoja on,mutta pysytään nyt yleisellä tasolla )
    Njaa.
    Kyllähän se myös sitoo kovasti.

vieras
    Vierailija
    Njaa.
    Kyllähän se myös sitoo kovasti.
    mikis se sitoisi. omahan se on. sen voi halutessaan antaa vuokralle ja itse lähteä pallon toiselle puolelle tai jotain.
    mihin ihmeeseen se sitoo muuhun kuin lainan maksuun ? ja sehän ei ole ongelma ,jos laina on oikein mitoitettu

mikis se sitoisi. omahan se on. sen voi halutessaan antaa vuokralle ja itse lähteä pallon toiselle puolelle tai jotain.
    mihin ihmeeseen se sitoo muuhun kuin lainan maksuun ? ja sehän ei ole ongelma ,jos laina on oikein mitoitettu
    Sitoohan se juuri siihen lainanmaksuun, vuokralaisista on vain haittaa (sen perusteella mitä mä oon seurannut), ei voi vaihtaa kivempaan asuntoon kuukauden varoitusajalla, jos jääkaappi kosahtaa niin uusi pitää hankkia itse, yms. Mitä vähemmän omaisuutta, sen rennompaa.

Puhumattakaan siitä että omistusasuminen kuulostaa kamalan keski-ikäiseltä ja keskiluokkaiselta. Ei, en suostu
    (joo, kärsin identiteettikriisistä taas tänään...)

Nih
    Vierailija
    Ohan tää asunto hieno, mutta katoin sitä vuokra asuntoa, ni osake asunto on mutta vuokrataan, hieno myös. Me jäätäis tästä kämpästä velkaa jos myydään nyt, odotetaan viä tää vuosi, myydään sit.

ers
    Vierailija
    Niin, ja sekin päivä tulee ku laina on maksettu..vuokran maksaminen ku ei lopu koskaan..

Vuokralla asuminen jostain syystä haittaa enemmän muita kuin asujaa itseään. Aika monta kertaa meiltäkin on tentattu, että koska omaan. Tässä nyt viihdytään ja asutaan ja on halpaa. Omasta talosta haaveillaan, mutta siinä on ne huonot puolet myös.

huoh
    Vierailija
    Ja entäs sitten kun asunto on oma? Jokaikinen remontti, yllätys kuluissa jne. tulee sinun itsesi maksettavaksi! Olet velkaa pankille vuosikymmeniä, entä jos työt loppuvatkin?

Itse asun mukavan vuokraemännän yksityisasunnossa ja tästä en ihan hevillä lähde. Vuokra on kaksi kertaa asumiskustannukset, mutta se ei mielestäni ole vielä mitään verrattuna vaikkapa tulevan kylppäriremontin kustannuksiin (ei näy muuten vuokrassa, tästä sain sopimuksen)...se pelkkä remontti kun on kustannuksiltaan vuoden vuokrat tässä.

huoh
    Vierailija
    Lisään sen verran että rahan kerääminen ei ole yksi elämäni päätehtävistä, siksi olen myös valmis maksamaan asumisestani kohtuullisen summan. Katto pään päällä on aika tärkeä asia ja hyvästä kodista on paljon iloa vaikkei sitä omistaisikaan. Miksi muuten kaikki pitää omistaa- eikö asialla ole mitään arvoa ilman nimeä paperissa?

vieras
    Vierailija
    Vaikka joutuis remppaamaanki niin edelleenki se asunto on oma ja siitä saa myymällä rahansa pois..ja onmpahan mitä jättää lapsillekki..

Joskus hieman unohdetaan kertoa, että velalla ostanut ei pelkästään maksa omaa, vaa myös tilittää sievoisen summan korkoja pankille.

Mä mietin, että ehkä jos olis joku kenen kanssa niin vois ostaa... Jos haluaisin jostain syystä asettua aloilleni pitkäks aikaa. Tällä hetkellä ei ole edes rahaa omaan, mutta toisaalta en haluais omaa vielä muutenkaan - sitoo liikaa. Vuokralaista ei ihan noin vaa hankita ja vuokralaisesta aiheutuu myös kuluja, mm välityspalkkio, tulee kulumaa, jos jotain menee rikki niin omistaja maksaa. Ja varsinkin jos omakotitalosta puhutaan niin vuokralaista ei ihan noin vaa hankita.

Ehkä jonkun kerrostaloasunnon vois omistaa.

vieras
    Vierailija
    Niin, kysymyshän kuului että miksi omistus-asunto kannattaa ja vastauksia annettiin, ei rahan tarvikaan olla tärkeintä, jokainen miettii omat asiansa mutta itse koen omalla kohdallani oman asunnon "viisaampana" ratkaisuna, ilman että raha olisi tärkein arvoni.

vieras
    Vierailija
    Lisään vielä tuohon äskeiseen että kyllä, pankille maksetaan korkoja mutta mitä vuokra-asujalle jää maksamastaan vuokrasta..

huoh
    Vierailija
    Vaikka joutuis remppaamaanki niin edelleenki se asunto on oma ja siitä saa myymällä rahansa pois..ja onmpahan mitä jättää lapsillekki..
    Mitä järkeä on "saada rahansa pois", kun ensin viettää 20 vuotta rattoisasti maksellen lainaa pankille?? Tiedän kyllä että jos tahtoo vaikkapa vaihtaa pienempään tms., mutta silti tuntuu niin oudolta tuo "logiikka"...lapsilleen voi jättää muutakin kuin rahaa, vaikkapa elämänneuvoja ("jokainen on oman onnensa seppä"). Jokainen toki tavallaan. Itse nyt vaan suhtaudun tähän aika kriittisesti sillä oma isäni vietti elämänsä paiskien töitä, potkaisi tyhjää melko nuorena (yllättäen) ja perintö oli tuhlattu parissa vuodessa (useampi lapsi). Siihen meni se elämäntyö...

huoh
    Vierailija
    Lisään vielä tuohon äskeiseen että kyllä, pankille maksetaan korkoja mutta mitä vuokra-asujalle jää maksamastaan vuokrasta..
    Mitä siitä pitäisi jäädä? Mitä sinulle jää asuntolainan koroista?

vieras
    Vierailija
    Minulle jää se asunto kun olen kuitannut asuntolainani pois, mutta jos asuisin vuokralla koko ikäni niin eihän siitä jäis mitään ja olisin maksanut lähes saman summan vuokraa kuin lyhentäisin asuntolainaa..siis edelleenki edullisempi ja mielekkäämpi ratkaisu MINUN tilanteessani.

Pikavastaus Pikavastaus

Sivu(t) 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu