Ketju: Suositelkaa asuinpaikkaa...
-
18.03.10 02:50 #1tahtoo pois Helsingin seudultaVierailija
Suositelkaa asuinpaikkaa...
Keski-ikäiselle parille sisämaasta, Joensuu - Vaasa -linjan eteläpuolelta. Pikkukaupunki se saisi olla. Tärkeintä on, että siellä on mukavia ihmisiä (Savo?), rätti- ja safkakauppoja riittävästi. Ei mikään tuppukylä-meininki.
-
18.03.10 02:52 #2ReimaVierailija
-
18.03.10 02:55 #3
Noilla ehdoilla ottaisin Lappeenrannan, paitsi ettei se ehkä ole niin pieni kaupunki kuin ehkä kysymyksellä tarkoitit ja toisekseen voi olla jokseenkin ahdistavaa, kun ei voi tietää onko se yliystävällinen ihminen lainkaan tosissaan.
-
18.03.10 02:55 #4kysyjäVierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Reima
meaning what?
-
18.03.10 02:58 #5kysyjäVierailijaWau!! Kiitos ehdotuksestasi! Olen Lappeenrannassa käynytkin ja viimeksi se oli ränsistyneen oloinen. Kuulin, että ryssiä siellä liikkuu, joten sikäli ei kiva. Eikös siellä ole jokin haiseva tehdas, vai muistanko väärin. Mutta jos siellä on yliystävällisiä ihmisiä, se on juuri mun kaupunki, koska en tahdokaan mitään läheisiä ihmissuhteita haalia, vaan nimenomaan sitä, että ihmiset ovat kohteliaita käytökseltään.
Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti
-
18.03.10 03:02 #6NaimaAslakkiVierailijaPorvoo tai Loviisa.
Alkuperäinen kirjoittaja tahtoo pois Helsingin seudulta
Savon kaupungit (Savonlinna Mikkeli etc) eivät käy. Niissä on liikaa savolaisia juntteja.
Myös Kotka saattaa olla ok, ellet halua pikkukaupunkiisi suomenruotsalaisuuden tuomaa leppoisaa sivistyneisyyttä. Kuten huomaat, kannattaa pysytellä meren äärellä olevissa kaupungeissa. Niissä on totuttu tulijoihin ja ollaan suvaitsevaisia. Poikkeus sääntöön on tietenkin Turku. No, sehän ei ole edes pikkukaupunki, mutta käyttäytyy kyllä kuten sellainen. Tulijoille tosin äärimmäisen vihamielinen ja umpeutunut läävä.
-
18.03.10 03:04 #7Hyvä sun kannalta! Jos mulla olisi häntä kuten kissalla, niin se pörhistyisi aina kolminkertaiseksi kooltaan, jos joku olisi mulle epäilyttävän kohtelias!
Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä
-
18.03.10 03:08 #8kysyjäVierailijaPorvoossa on kuulemma jokin ihme sisäpiiriläisyysongelma. Mikkeliläiset on tosiaan syvältä, sen tiedän. Kotkassa haisee ja se on köyhien mesta. Karsee paikka, yök. - Kirjoitin aloituksessa sisämaassa
Alkuperäinen kirjoittaja NaimaAslakki
.
-
18.03.10 03:09 #9kysyjäVierailijaAhaa, et siis ole savolaista sukujuurta
Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti
.
-
18.03.10 03:11 #10
-
18.03.10 03:13 #11NaimaAslakkiVierailijaSellaista pikkukaupunkia ei ikävä kyllä olekkaan, jossa ei olisi sisäpiiri. Borgåssa kuulemma saattaa auttaa, jos on toi svenska hallussa. Aslak talar givetvis youknow, pitäähän sitä aina välillä käydä noita skandinaavisia vaatimia rykimässä kalotin muilla palkisilla.
Alkuperäinen kirjoittaja kysyjä
Kotkassakin on varakkaita ihmisiä kuin myös köyhiä. Kuten kaikissa muissakin pikkukaupungeissa.
Kyse on siitä, onko kaupunki edes vähän suvaitsevainen tulijoille. Noissa mainitsemissani paikoissa piireihin pääsy muutaman vuoden sisäänajolla onnistuu jos nyt ei ole aivan tökkerö poro.
Missään et pääse sisäpiiriin suoraan sisään kävelemällä. Jos sellaista kuvittelet, et ole aikuinen.
-
18.03.10 03:16 #12NaimaAslakkiVierailija
Sisämaassa on vain junttiloita, jos kohteena on pikkukaupunki. Ikävä kyllä.
Kannattaisi tulla järkiinsä tai sitten voithan käydä kokeilemassa jos et Aslakkia usko.
Aslakki nääs tietää. Tänne Aslakin kotipaliskuntaan tulee aina ympäri eteläsuomea frouvat rykimäaikaan (joka on muuten nyt). Aslakki on hoidellut noita frouvia ja samalla selvillä siitä mitä missäkin on.
Parhaita astuttavia ovat muuten suomenruotsalaiset frouvat.
-
18.03.10 03:27 #13
-
18.03.10 03:41 #14deVierailija
tuu joensuuhun. tää on kivaa!!!
-
18.03.10 03:47 #15einsteinVierailijaOnko joensuu "Joensuu-vaasa" linjan ETELÄpuolella?
Alkuperäinen kirjoittaja de
-
18.03.10 04:21 #16tyytyväinenVierailija
Kotkaan ehdottomasti. Lpr on liian kaukana sivistyksestä. Kotka on kivan kokoinen pieni suuri paikka ja edukasta asumista. Suosittelen yli 30v kokemuksella
-
18.03.10 10:32 #17vantaalainenVierailija
Kuopio on ihan mukava paikka, ainakin lomailumielessä. Asunut en ole siellä koskaan. Monet sieltä muuttaneet haikailevat takaisin ja osa työkavereista on palannutkin.
-
18.03.10 10:41 #18vierasVierailija
Kouvola, on maaseutua ja kaupunkia. Hyvällä säkällä löydät itsesi myös järven rannalta.
-
18.03.10 10:43 #19ex- Kuopiolainen ( pysyvästi)VierailijaJos tykkää junteista ja supistuvista palveluista niin eikun vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vantaalainen
En muuttaisi takaisin vaikka joku maksaisi
-
18.03.10 10:44 #20cetVierailija
Heinola
-
18.03.10 10:46 #21mielipideVierailija
Itse suosittelisin miettimään omia lähtökohtia. Missä teillä on suku lähellä? Tai jos ei suku rakas, niin missä on ihmisiä, jotka teille tärkeitä? Itse olen oppinut, että joka paikassa on ne ongelmat ja hyvyytensä. Oleellista on ne rakkaat ympärillä. Itse olen eteläsavosta lähtöisin, enkä ymmärrä noita sen alueen kaupungin haukkumisia. Itse olen akateeminen, jolla on terve maalaisjunttitausta. Junttiuttakin on moneen lähtöön. Helsingissä olen tavannut melkein yhtä pahoja...
Työpaikat kannattaa kanssa miettiä. Itäsuomi kärsii työttömistä, joten kannattaa selvittää missä on mahdollista työtä.
Maisemat ei missään ole niin kauniita ja rakkaita kuin järvisuomessa. Järvisuomen kaupunkeja siis suosittelen suurella lämmöllä ja ikävällä...
-
18.03.10 10:46 #22vierasVierailija
Suosittelen Lappeenrantaa. Vieraatkin ihmiset juttelee kivoja toisilleen bussipysäkillä, ja satamassa sekä linnoituksessa on kesällä ihana viettää aikaa. Tehdas ei haise kuin aniharvoin (siis ihan oikeasti harvoin). Venäläisiä on kyllä ja paljon, joten jos se on ongelma, niin sitten siellä olo voi olla ikävämpää. Just sopivan kokoinen paikka, missä joku ehkä tuntee jotakin kautta jonkun kummin kaiman, mutta ei mitään kyräily- ja juorukerhomeininkiä
-
18.03.10 10:48 #23vierasVierailijaNiin ja piti vielä lisätä, että terveyspalvelut esim on toimivat jne., kun ei ole pikkukylä kyseessä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras
-
20.03.10 07:36 #24NoVierailija
Minulle voisi suositella jotain pikkupaikkaa max. 90 km. helsingistä.
-
20.03.10 07:49 #25
Heinola on ihana
Alkuperäinen kirjoittaja No

Lainaa