+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 19. Osumia 19
    vieras
    Vierailija

Jos synnyttää esikoista ja lapsi on perätilassa..

.. ja kääntäminen ei onnistu, niin tehdäänkö silloin automaattisesti keisarinleikkaus?

Vili
    Vierailija
    Silloin se on

....
    Vierailija
    Tarkistivat mult ainakin kumminkin lantionkin, josko mahtuis,
    mutta ei ihan hevillä ensisynnyttäjän anneta synnyttää vaan sektioon menee.

mää
    Vierailija
    Kai sen saa ite päättää? Siis saa yrittää alateitse jos haluaa ja jos näyttää sille että mahtuis tuleen.

Vieraus
    Vierailija
    Joo, minä ainakin olisin saanut päättää itse kumman valitsen. Kävin magneettikuvissa, joista katottiin mahtuisko tulemaan miten alateitse. Vauvakin arvioitiin pienikokoiseksi.
    Mulle sitten kuitenkin suositeltiin ennemmin sektiota (viimeisellä käynnillä) ja valitsin sen koska epäröin tuota synnytystä.. vauvakin oli sitten syntyessään paljon isompi kuin oli arvioitu joten en tiedä olisko edes mahtunut alakautta loppujen lopuksi..

salla
    Vierailija
    miehen sisko ainakin synnytti alateitse esikoisensa joka oli perätilassa

Saa itse päättää. Mulla oli juurikin tuo tilanne ja ilmoitin, että en todellakaan synnytä alakautta. Lääkäri sanoi,että se on ihan mun valinta.

Mulla kuvattiin lantio ja sen perusteella olis mahtunut syntyyn ja lääkäri yritti et synnyttäisin alakautta mut en mä uskaltanut ja loppujenlopuksi sektion. esikoinen nyt 8v

nyt on rv 35 ja mulla on reilu viikon päästä ultra katotaan ettei taas oo perätilaa niinku esikoisen aikana...toivotaan ettei olis...en halua enää leikkausta

Ei automaattisesti, mutta usein.

Mun kaksi ystävää synnyttivät esikoisensa perätilassa.

hjkl
    Vierailija
    Mulla on useampi ystävä koettanut esikoistaan alakautta kun on olleet perätilassa, kaikki joutuivat hätäsektioon. Itsellä kakkonen oli perätilassa ja esikoisesta oli takana hätäsektio. en halunnut riskeerata, hätäsektio oli niin karmea kokemus. Meillä vauva käännettiin ulkokäännöksellä kahdesti ja ja kääntyikin, mutta kääntyi aina takaisin perätilaan. synnyttämään mennessä selvisi että oli taas perätilassa, jolloin halusin kiireellisen sektion. se oli hyvä ja rauhallinen kokemus.

Mun nimen takaa löydät yhden positiivisen kokemuksen pt synnytyksestä. Älyttömästi vaihtelevat paikkakunnittain. Tiedän omasta ja kohtalotovereiden kokemuksista, että jossain ohjataan suoraan sektioon. Ja toisissa otetaan selvää.

Jos tutkit nettikeskusteluja löydät hirvitysjuttuja joka vaihtoehdosta ja jos juttelet asiasta julkisesti, niin oma kokemus on, että aina tulee niitä jotka tietävät paremmin ja tuomitsevat päätöksesi. TOivotan voimia ja taustatukea sulle päätökseesi! Itse kannatan alatiesynnytystä, mutta jokainen tekee päätöksen oman tuntemuksen ja suosittelujen mukaan.

mam
    Vierailija
    Kyllä synnytin alakautta esikoiseni perätilassa. Huomattiin vasta synnärillä ja piuha kiinnitettiinkin peppuun eikä päähän. Eli sydän äänet ei tule käyrälle ja ultrattiin ja huomattiin, että perätilassa on. Röntgenillä katsottiin, että mahtuu syntymään ja sitten alkoi urakka. Epiduraalin voimalla ängettiin sali täynnä sakkia. Poika oli sininen ja kiidätettiin teholle ja diagnosoitiin lievä hapenpuute. Onneksi kaikki kuitenkin ok. Nyt reilu vuosikas ja normisti kehittynyt . Aika rankka kokemus ja alapää pitkään hellänä (niinkuin varmaan aina synnytyksen jälkeen). Toivuin kuitenkin nopeasti.

hjkl
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja kattikati
    Mun nimen takaa löydät yhden positiivisen kokemuksen pt synnytyksestä. Älyttömästi vaihtelevat paikkakunnittain. Tiedän omasta ja kohtalotovereiden kokemuksista, että jossain ohjataan suoraan sektioon. Ja toisissa otetaan selvää.

Jos tutkit nettikeskusteluja löydät hirvitysjuttuja joka vaihtoehdosta ja jos juttelet asiasta julkisesti, niin oma kokemus on, että aina tulee niitä jotka tietävät paremmin ja tuomitsevat päätöksesi. TOivotan voimia ja taustatukea sulle päätökseesi! Itse kannatan alatiesynnytystä, mutta jokainen tekee päätöksen oman tuntemuksen ja suosittelujen mukaan.
    niin ja ne "kauhukokemukset" ovat totisinta totta toisten kohdalla. valitettavasti tämä on täyttä realismia.

vieras
    Vierailija
    Mun ensimmäiset lapset oli kaksoset, joista ensimmäinen tuli pää edellä ja toinen perätilassa. Hyvin meni, b-poika vaan sai vähän liian vähän happea, mutta toipui kyllä nopeasti. 19min on lapsilla eroa ja sekin oli vissiin liian paljon.

vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja MoetMuM
    Saa itse päättää. Mulla oli juurikin tuo tilanne ja ilmoitin, että en todellakaan synnytä alakautta. Lääkäri sanoi,että se on ihan mun valinta.
    Mullakin täsmälleen näin.

spraitti
    Vierailija
    Mulla oli esikoinen perätilassa. Kuvattiin lantio olisi hyvin mahtunut tulemaan ja suositeltiinkin alakautta synnyttämään, koska oli kuulema hyvä lantio.
    Minua kuunneltiin ja kävin muutaman ylimääräisen kerran lääkärillä juttelemass peloista yms. Mutta olin valmistautunut "normaaliin" synnytykseen. Kuitenkin viimeisessä kontrolli ultrassa paljastui et poika oli kääntänyt jalan eteen, eli asennon vuoksi päädyttiin kuitenkin sektioon.

Kyllä uskon, että kuuntelevat sinua ja kyllä ne lääkärit sen tietävät ja näkevät mahtuuko vai ei. Kääntää yrittävät varmaan ensin (mulla ei poika suostunu kääntymään.)

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hjkl

niin ja ne "kauhukokemukset" ovat totisinta totta toisten kohdalla. valitettavasti tämä on täyttä realismia.
    [/quote]

Tarkoitinkin kaikista. Löytyy kauhukokemuksia niistä, jotka ovat päätyneet sektioon ja löytyy myös niistä, jotka ovat päätyneet ensin alatiesynnytykseen.

Halusin vain antaa suoraan yhden positiivisen kokemuksen. Edelleen muistan sen tuskan ja itkun odotusvaiheessa kun selasin nettiä läpi, eikä tullut juuri mitään positiivista vastaan mistään.

Mulla auttoi muuten suurena se, että sain jutella kätilön kanssa, joka oli kyllä eri puolelta suomea.

Mutta edelleen painotan, että tärkeintä on, että itse koet olosi niin hyväksi kuin mahdollista synnytykseen.

pimpula
    Vierailija
    Mulle ei annettu mitään muuta vaihtoehtoa,ku leikkaus.Kääntämistä ei edes yritetty,ku lapsivettä liian vähän ja vauva pienikokoinen (olis voinu saada jotain vammoja kääntämisestä).Lantio olis ehkä saattanu antaa sen verran periks,että alakautta olis syntyny,mutta lääkäri ei halunnu ottaa mitään riskiä.

vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    .. ja kääntäminen ei onnistu, niin tehdäänkö silloin automaattisesti keisarinleikkaus?
    Ei tehdä. Olen synnyttänyt esikoiseni perätilassa. Itse sain valita synnytystavan, lantio mitattiin ja koska tilaa oli ja vauva oli täydellisessä perätilassa(eli peppu tarjoutuvana osana), niin sain synnyttää alakautta.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot