Uimahalli ja jalkasieni pelko

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Oltiin uimassa tänään ja lasten jalat desinfioitu ja kuivattu hyvin jälkeenpäin. Itse suojauduin Lamisilillä lopuksi.
Tarkkailin uimahallia eri näkökulmasta, kun eka kerran saimme alkuvuodesta sieltä tuliaiseksi kotiin jalkasienen. Hoidettu on. Uimahallin lattiat on lilluvan veden alla, joku yrittää kyllä kuivata välillä. Katselin naisten puolella jalkoja, auts..yhden tosi pahan sienijalan tunnistin ja pari muuta epäilyä.
Miksi tullaan uimaan, ellei olla hoidettu itseä kuntoon?
Jäänkö jatkossa kotiin pelon vuoksi?
Kalliiksi käy hoitaa koko perheen jalat. Joka kerran tuliaista siitä ei haluais.
=(
kokemuksia?
 
ehotus
käytä sellaisia lipokkaita. Pidät tiukasti jalassa ne pukukaapilta altaalle saakka. Laita vaikka palautetta uimahallin henkilökunnalle että tiedottaisivat tarttuvasta jalkasienestä?
 
hmm
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
 
vieras
Tuota... Saako noita aineita käyttää siis huvin päiten varmuuden vuoksi? Vai miksi ap laitoit Lamisiliä vaikkei sulla mitään jalkasientä edes ole nyt?

Itse olen käynyt lapsesta asti uimahallissa yhtenää. Teininä kävin 4-5 kertaa viikossa siellä. Lasten kanssa käydään jatkuvasti. Jokaisen kolmen kanssa on käyty vauvauinnissa lauantaisin 3kk-2v ikäisenä. Eli uimahallikäyntejä on meillä jatkuvasti ja PALJON.

Jalkasientä ei ole.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
No siinäpä se onkin, kun jalkasieni ei kaikilla aiheuta mitään oireita.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuota... Saako noita aineita käyttää siis huvin päiten varmuuden vuoksi? Vai miksi ap laitoit Lamisiliä vaikkei sulla mitään jalkasientä edes ole nyt?

Itse olen käynyt lapsesta asti uimahallissa yhtenää. Teininä kävin 4-5 kertaa viikossa siellä. Lasten kanssa käydään jatkuvasti. Jokaisen kolmen kanssa on käyty vauvauinnissa lauantaisin 3kk-2v ikäisenä. Eli uimahallikäyntejä on meillä jatkuvasti ja PALJON.

Jalkasientä ei ole.
Varmuuden vuoksi laitoin. Ei ole jalkasientä enää. Oli aika sitkeä hoidettava ja välillä kovin kivuliaskin. En halua sitä enää saada, siksi varotoimenpide: Lamisil.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
No siinäpä se onkin, kun jalkasieni ei kaikilla aiheuta mitään oireita.
Eli mä en voi tietää, vaikka mulla olisi se? Tollasta en ole ennen kuullutkaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
No siinäpä se onkin, kun jalkasieni ei kaikilla aiheuta mitään oireita.
Mulla tuli armoton kutina, raavin verille varpaan välin ja hoito kirveli niin karseesti, että....
Selkeästi punaista ja ihon karstottumista ja valkeaa paksuuntumista, siitä sen tunnistaa. Etenkin varpaiden juurista huomaa.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
No siinäpä se onkin, kun jalkasieni ei kaikilla aiheuta mitään oireita.
Mulla tuli armoton kutina, raavin verille varpaan välin ja hoito kirveli niin karseesti, että....
Selkeästi punaista ja ihon karstottumista ja valkeaa paksuuntumista, siitä sen tunnistaa. Etenkin varpaiden juurista huomaa.
Kiitos. Mut harkitse niitä tossuja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
No siinäpä se onkin, kun jalkasieni ei kaikilla aiheuta mitään oireita.
Mulla tuli armoton kutina, raavin verille varpaan välin ja hoito kirveli niin karseesti, että....
Selkeästi punaista ja ihon karstottumista ja valkeaa paksuuntumista, siitä sen tunnistaa. Etenkin varpaiden juurista huomaa.
Kiitos. Mut harkitse niitä tossuja.
Kyllä harkitsen, kiitos! Tarkoittaa altaan vierellä tossut x6 paria :LOL:...näen huvittuneena jo ihmisten ilmeet =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Hanki uimatossut. Muakin välillä hirvittää, tartunnalta toistaikseksi vältytty, vaikkei edes ole noita tossuja, kun niin harvoin uimahallissa käydään. Toisaalta enpä tiiä, mistä sen jalkasienen tunnistaa?
No siinäpä se onkin, kun jalkasieni ei kaikilla aiheuta mitään oireita.
Mulla tuli armoton kutina, raavin verille varpaan välin ja hoito kirveli niin karseesti, että....
Selkeästi punaista ja ihon karstottumista ja valkeaa paksuuntumista, siitä sen tunnistaa. Etenkin varpaiden juurista huomaa.
Kiitos. Mut harkitse niitä tossuja.
Kyllä harkitsen, kiitos! Tarkoittaa altaan vierellä tossut x6 paria :LOL:...näen huvittuneena jo ihmisten ilmeet =)
Ei meitä kukaan oo nauranut. Minä menen saunaankin niillä.
 
vieras
Meillä lapsilla on aina jalassa (neopreeni) uimakengät ja ite pidän lippareita. Jätän siihen altaan reunalle ja kun nousen altaasta, niin lipparit takasin jalkaan. Ei tarvii pelätä mitään hyppykuppaa;)
 
ap
Ei meitä kukaan oo nauranut. Minä menen saunaankin niillä.[/quote]

Et varmaan mene altaaseen niillä? Se, että altaan raunalla olisi koko uimahallin ihmismäärän verran sandaaleita huvittaa. =)..se mielikuva siis.
Sinä olet viisas, kun olet tossuja käyttänyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei meitä kukaan oo nauranut. Minä menen saunaankin niillä.
Et varmaan mene altaaseen niillä? Se, että altaan raunalla olisi koko uimahallin ihmismäärän verran sandaaleita huvittaa. =)..se mielikuva siis.
Sinä olet viisas, kun olet tossuja käyttänyt![/quote]

:D Juu en mee altaaseen. Kieltämättä ajatus hymyilyttää. Kengät rivissä siinä... Mutta kun tuohon tossuasiaan tottuu ja oppii, niin ei osais ilman ollakaan. Hiekkaiset pukuhuoneet ei houkuttele, mutta sandaaleilla sekin on miellyttävämpää.
 
Muta tuntuu
Eli mä en voi tietää, vaikka mulla olisi se? Tollasta en ole ennen kuullutkaan.
Kaikissa jalkojen kovettumissa, joita jalkaraspilla itsehoitona "hoidetaan", on aina sieni. Muuten sitä raspia ei tulisi mieleen edes käyttää. Sieni ei yleensä oireile näissä kovettumissa muuten kuin joskus kutiavana "koppurana".

Varpaiden välissä sieni ilmenee akuuttina kiusallisena hiertymänä ja punotuksena. Ihmisellä on luontainen vastustuskyky sienille. Sieni oireilee silloin tällöin, vaikka sitä olisi ollut aina.

Näin minusta tuntuu muutaman kerran asian vuoksi lääkärissä käyneenä.

Kynsisieni on eri asia.
 

Yhteistyössä