*

peräruiske, kotitekoinen =D
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 29

Ketju: peräruiske, kotitekoinen =D

yih
    Vierailija

peräruiske, kotitekoinen =D

Lääkäri suositteli turvallisimmaksi , raskaana olevalle, ummetuksen hoitoon peräruisketta, eli vettä vaan olikohan 200ml peräsuoleen. Mutta jäin miettimään, että voinko vaan käyttää noita lääkeruiskuja? ja miten?

Onko kellään kokemusta?

niin
    Vierailija
    siihen ruiskuuhan menee aika vähän vettä 10 ml, vaikka onhan niitä erikokoisia..

yih
    Vierailija
    ^niin, ajattelin että laittaisi monta kertaa =D

.
    Vierailija
    suoraan vesihanasta vaan lasket

200ml on 2delsilitraa..kuulostaa äkkiseltään aika paljolta jos meinasit lääkeruiskulla laittaa

poo
    Vierailija
    Hain itse apteekista isomman ruiskun ja sillä truuttasin vettä ihan kunnolla. Tulee hetken päästä rutinalla kaikki.

....
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja .
    suoraan vesihanasta vaan lasket
    mä en tajua koskaan tätä vinkkiä. Millanen leväperse voi olla että noi vaan suoraan vesihanasta saa vettä sinne menemään :o

-
    Vierailija
    apteekista saa niitä pusseja missä on letku mukana. Sillä saa hyvin

yih
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja poo
    Hain itse apteekista isomman ruiskun ja sillä truuttasin vettä ihan kunnolla. Tulee hetken päästä rutinalla kaikki.
    näin voi olla paras
    Oletko tehnyt raskaana ollessasi? Tää on vissiin ihan turvallinen tehdä eikä voitehdä väärin?

niin
    Vierailija
    No jos lääkäri on sinulle näin ehdottanut ja et itse koe ongelmaksi laittaa monta kertaa niin mikä ettei. Kokemusta ei kyllä ole, mutta uskon että toimii. Kyljelläänhän sitä täytyy sinne pikkuhiljaa laittaa ja sit ku tuntuu että... tyhjennyttää, niin tyhjennät.

yih
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja niin
    No jos lääkäri on sinulle näin ehdottanut ja et itse koe ongelmaksi laittaa monta kertaa niin mikä ettei. Kokemusta ei kyllä ole, mutta uskon että toimii. Kyljelläänhän sitä täytyy sinne pikkuhiljaa laittaa ja sit ku tuntuu että... tyhjennyttää, niin tyhjennät.
    voihan se olla ika hankalaa
    Vieläpä kyljellään pitää juosta huussiin
    Mutta jospa ostan sen isomman ruiskun..

yih
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja yih
    eikä lääkäri ehdottanut lääkeruiskua, vaan yleensä peräruisketta ennenmmin kuin lääkkeitä ummetukseen

niin
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja yih
    Kyljellään huussiin miksi? sairaalassa, kun se itselle tehtiin laski hoitaja hitaasti vettä sinne ja sanoi, että kun tunuu siltä, niin hitaasti nouset ja kävelet vessaan. sulkijalihas piti ainakin itsellä sen verran.. Isompi ruisku on kyllä helpompi!

iu
    Vierailija
    Jos kerta apteekissa aiot asioida, niin entäpä jos ostat ihan vain sen suolihuuhteluihin tarkoitetun letkullisen pussin, kun se on ihan siihen tarkoitukseen tehty. Vois olla kaikkein helpoin ja mukavin tapa.

vieras
    Vierailija
    ootko missä vaiheessa raskautta? Olik minkä alan tohtori, joka sua neuvoi? Kyllä aika hyviä (ja peräruisketta lempeämpiä) suun kautta otettavia ulosteen pehmittäjiä on!

yih
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja iu
    Jos kerta apteekissa aiot asioida, niin entäpä jos ostat ihan vain sen suolihuuhteluihin tarkoitetun letkullisen pussin, kun se on ihan siihen tarkoitukseen tehty. Vois olla kaikkein helpoin ja mukavin tapa.
    niin voisi olla. miten sen kanssa toimitaan.

Olisin vain jo nyt voinut tehdä jotain tälle ummetukselle, mutta apteekkiin asiaa vasta keskiviikkona / tai siis pääsen sinne

iu
    Vierailija
    No entä jos vain juot paljon vettä ja / tai popsit pussillisen kuivattuja luumuja... (Vai joko nämä suun kautta -keinot on kokeiltu?)

Kaks desiä on vielä aika vähän. Lasketaan useimmiten koon mukaan. Meillä 3v:lle laitetaan n.3,5dl.
    Muista laittaa ripaus suolaa veteen, muuten suolen pinta imaisee veden itseensä. Eiköhän Microlax vois olla eka kokeilukeino?

hae tosiaan se pussi ja sillä laitat. en usko että ruutalla saat kovin helposti

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi
    hae tosiaan se pussi ja sillä laitat. en usko että ruutalla saat kovin helposti
    lisään tähän että juurikin niin, varsinkin kun se neste olis hyvä saada myös sinne tukkeutuneen massan taaksekin.

yih
    Vierailija
    kiitos vastauksista.
    Mistään en löytänyt sen pussin käyttöohjetta/ mitään infoa siitä, mutta pitää apteekista kuikkia

enema
    Vierailija
    Ei sen pussin käyttö paljoa ohjeita kaipaa. Laitat kädenlämpöistä vettä pussiin, hieman liukuvoidetta suulakkeen kärkeen ja laitat sisään. Maata voit kyljellään, tai olla nelinkontin peppu pystyssä etc. Annat mennä sen verran mitä voit sisällä pitää ja sitten vaan pöntölle.
    Itse pysty ottaan toisella kerralla 4litraa joten tuo 2dl ei vielä paljoa puhdistele.

*
    Vierailija
    Sori mutta ison mahan kanssa apteekissa ostamassa letkupussia suolihuuhtelua varten... tulis vaan mieleen että "aikamoinen ummetus"

ev
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja enema
    Ei sen pussin käyttö paljoa ohjeita kaipaa. Laitat kädenlämpöistä vettä pussiin, hieman liukuvoidetta suulakkeen kärkeen ja laitat sisään. Maata voit kyljellään, tai olla nelinkontin peppu pystyssä etc. Annat mennä sen verran mitä voit sisällä pitää ja sitten vaan pöntölle.
    Itse pysty ottaan toisella kerralla 4litraa joten tuo 2dl ei vielä paljoa puhdistele.
    4 LITRAA????

jestas..

enema
    Vierailija
    Tuolla 4litralla puhdistuu myös paksusuoli (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suolihuuhtelu).
    Ja ensimmäisenä pitää ottaa pienempi jolla saa ensiksi peräsuolen tyhjäksi. Mutta 4litraa mahtuu minulla.

Apteekin pussit ovat niitä about 1,5ltran pusseja, isompia voi tilata netin kautta ulkomailta.

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus