PIDENNYKSET

kampaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Minsku82:
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mulla oli 5kk ajan sinettipidennykset (Great Lenghts) ja kirkkain silmin kampaaja väitti etteivät vahingoita omia hiuksia. Kuinkas ollakaan nyt kun ne otettiin pois niin oma tukka on puolta ohuempi kuin ennen pidennyksiä! Eli se siitä että olisin saanut kasvatettua omaa tukkaa tuona aikana pidemmäksi... Harmittaa ihan helvetisti!
Tai sitten sun oma tukka vaan tuntuu ohuelta verrattuna niihin pidennyksiin. Tosi monet luulee, että niiden tukka on ohentunut kamalasti, mutta oikeasti kyse on siitä, että on tottunut paksumpaan tukkaan, ja kun pidennys otetaan pois, niin oma tuntuu ihan mitättömältä. Mulla on luonnostaan tosi paksu tukka, mutta silti musta tuntui että tukka oli ihan liru kun pidennyksistä lopulta luovuin. Muutaman viikon päästä tukka ei enää tuntunut niin ohkaselta kun siihen kerkesi tottua. :)

Ap:n kysymykseen, mulla on ollut ompelupidennykset, teippipidennykset, Sinettiliimalla alaitetut pidennykset ja klipsipidennykset. Tykkäsin teipeistä eniten, pysyivät pisimpään kerralla, eivät irtoilleet samalla tavalla kuin sinettipidennys, ja olivat luonnollisimman näköiset ja nopein tapa kiinnittää. Osaan myös tehdä kaikilla edellä mainituilla tekniikoilla pidennyksiä, joten jos on jotain kysyttävää niin neuvon mielelläni. :)

Kysyn tosta liimapidennyksestä.. mulla oli teippipidennykset. ja jotenkin ne ei vaan istunu.. Nyt oon sit miettiny tota liimapidennystä mut mistä saa ostettuu liiman ja millä mä laitan sitä liimaa?? siis eikai siihen voi sitä rautakaupasta ostetulla liimalla laittaa???????? ja voiko käyttää sitä kuumaliimapyssyä siihen???
Itse oon ostanut sinettiliimaa samasta paikasta kuin pidennyshiustakin, esim. Helsingissä Dimorasta. Sinettiliimapötköt sopii täydellisesti ihan tavalliseen kuumaliimapistooliin, jolla sitä on helppo laittaakin, mutta sinetin muotoilu pitää tehdä itse sormin. Kannattaa olla varovainen, liima on todella kuumaa. Kuumaliimaa ei kannata käyttää, se jää läpinäkyväksi, ja tukka näyttää siltä kuin se olisi täynnä räkäklimppejä, ja lisäksi sitä on hemmetin hankala saada pois tukasta sitten kun pidennykset poistetaan.
 
kampaaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että soveltuvat hentoon tukkaan sinettejä paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on hentoinen ja ohut tukka. Oon harkinnut pidennyksiä / tuuhenuksia. käsittääkseni teipit on hellävaraisin vaihtoehto. saako taitava laittaja ne tosiaan kiinni niin, etteivät koko ajan vilku näkyviin? Onko hiustenvärillä väliä näkymisen kanssa? Työkaverilla on tosi tumma tukka ja ainakin sinetit pysyy hyvin piilossa.
Mulle ainakin laitettiin sinettipidennykset juurikin sillä perusteella että ohuisiin hiuksiin ei voi teippipidennyksiä laittaa... Ja mulla vaalea tukka.
Mun siskolla on ainakin todella ohut ja huonokuntoinen tukka, ja hänelle teippipidennyksestä tuli paljon paremman näköinen kuin sineteillä tehtynä. Hiusten värillä ei ole teippipidennuksessä väliä, koska teipit jäävät hiusnauhan sisäpuolelle, eli eivät jää ollenkaan näkyviin. :) Jos on asiansa osaava kampaja niitä laittamassa, hän osaa arvioida sopivat kiinnityskohdat hiustesi pyörteiden ja normaalin laskeutumisen mukaan, jolloin ne eivät vilku hiusten seasta.
 
vv
Mulla ollut teippipidennykset, en tykännyt. Mulla on paksu tukka ja teipit vilkkui ikävästi kun oma tukka oli vähän kasvanut. Mullekin sanottiin että paksuun tukkaan teipit soveltuu paremmin... :-/
 
titta
Mulla oli sinettipidennykset muutaman kuukauden enkä laittaisi mistään hinnasta uudelleen enää ikinä!! Olihan ne tosi nätit sen ensimmäisen kuukauden ajan. Luonnollisen näköiset, sinettejä ei huomannut ollenkaan, eikä moni olisi uskonut, että ne ovat pidennykset. Ensimmäisen kuukauden jälkeen hiuksia alkoi kuitenkin tippumaan tasaseen tahtiin. Ensimmäiset osiot putoilivat hiuksia harjatessa, mutta myöhemmin niitä tippui ihan vaan itsestään. Oli tosi mukavaa kävellä koulussa, kun jälkeen jää vana hiuksia. Tuntui hirveältä ajatella, että jokaisen sinettiosion mukana lähtee tuppo omia hiuksia, joten kahden ja puolen kuukauden kuluttuä päätin mennä poistattamaan hiukset. Tällöin 110 kappaleen osioista päässäni oli jäljellä vajaa 30 kappaletta. Sinettiosioihin laitettiin sellaista sinettien poistoainetta, jolla ne kuulemma irtoavat omista hiuksista niin, että ne liukuvat sieltä välistä pois, eikä omalle hiukselle käy kuinkaan. Mun päästä niitä loppuja hiuksia ei saanut sitten millään pois. Parin kuukauden aikana osioita oli pudonnut päästäni järkyttävä määrä, ja sitten kun halusin loput hiukset irti niin ei. Ne jouduttiin loppujen lopuksi repimään päästä väkisin irti. Lopputuloksena oli ihan hirveän ohut hiirenhäntä. Hiukseni olivat ennen pidennyksiä suht paksut ja ulottuivat olkapäille asti. Tämän jälkeen ainoastaan niskassa oli muutama hassu hius, jotka olivat entisten hiusten mittaiset. Loput ylöttyivät just ja just korvien alapuolelle. Koko päänahkani oli myös ihan täynnä kaljuja länttejä ja hiuksiani oli jäljellä alle puolet siitä mitä ennen pidennyksiä.

Munkin kampaaja selitteli siinä ennen pidennysten kiinnittämistä, etteivät ne vahingoita ollenkaan omia hiuksiani. Selitteli myös sitä, että miten monet väittävät näin käyneen pidennysten poistamisen jälkeen, koska on tottunu paksuihin hiuksiin, eikä ne ole enää samanlaiset pidennysten poiston jälkeen. Tällöin omat hiukset tuntuvat tosi mitättömiltä. Ja just joo, onneksi ei oo yhtää kaduttanut noi pidennykset!! Tiedän monia monia muitakin, kenellä on mennyt omat hiukset ihan piloille. Siks kannattaaki miettii tarkkaan haluaako oikeesti laittaa monta sataa euroo tollaseen ja pilata omat hiukset. Onhan ne aivan ihanat silloin kun ne pysyy päässä. Varsinkin sellaisille kenen hiukset eivät oikein kasva tai ovat ohkaiset saa pidennyksillä paljon aikaan. Itse en kuitenkaan laittaisi enää ikinä enkä voi suositella noita kenellekkään.
 
jjas
mä olen miettinyt että ottaisin pidennykset. oon kuullut että simply naturalilta saisi todella hyviä. onko kellään tietoa tästä ? entä tietääkö kukaan mikä kampaamo niitä laittaa ? sinettejä olen itse ajatellut ja haluaisin vielä tietää että paljonko teillä on maksanut ?
 
vieras
Itsellä sinetit. Aiemmin ollut myös teippipidennykset.
Nää on vaan helpoimmat, koska pidän tukasta huolta ja näitä pidennyksiä on helppo "uusia" tarpeen mukaan, eli en ota ollenkaan pois kokonaan, vaan laitetaan tarpeen mukaan uutta noin 2-3kk välein. Ja mulla leikattu tukka tosi kerroksittain ja pisimmillään on vain jonkin verran yli olkapäiden. Eli ei mitään kauheeta takapiiskaa, mitä näkee tosi paljon.
Ja oma tukka ei tosiaan vaurioidu mitenkään näistä, mutta niin kuin joku totesi niin pidennysten pois ottamisen jälkeen tuntuu siltä että tukka olis ohentunut kaiheesti, vaikka ei niin olekaan.
 
Mulla on nyt teippipidennykset ja on ennen ollu klipsit ja kuumaliimalla liimatut.

Teipeistä tykkään eniten. Klipsit on helpoimmat kun voi ottaa pois ja laittaa kun tarvii ja ne pysyy hyvin kauimmin kun niitä ei tarvi jatkuvasti pestä.

Teipit on helppo kiinnittää itekki tai kaverin avustuksella.

esim. www.hairium.com
 
idas
En suosittele kenellekää klipsejä, käytin ehkä puol vuotta (?) ja repi hiuksii tosi paljon, tuloksena ihana hiirenhäntä. Haluisin nyt sinetit, mut vähän hirvittää ku tuntuu et kaikilla on vaa huonoja kokemuksia sineteistä.
 

Yhteistyössä