Voiko syödä jogurttia jossa pvä 23.4?

  • Viestiketjun aloittaja c
  • Ensimmäinen viesti
c
Niin no tyhmä kysymys, mut mietinkö et uskallanko syödä ton jogurttipurkin kun on tuolla päivämäärällä valion avaamaton 200g jogurtti jääkaapissa... Vai onko noissa viimeinen käyttöpäivä?
 
ap
No kyllä mäkin kananmunia käytän, vaikka päiväys olis mennyt ajat sitten kun niistä huomaa et onko kelpoja ja mä säilytän ne jääkaapissa... Kai mä uskallan ottaa riskin sit ton jogurtin kans. Ei viittis roskiin heittää, ku ei nekään ilmaisia ole... Mietin vaan et voiko tost tulla muuta ku paha olo jos se on pilalla? Ku oon raskaana...
 
vieras
No on kyllä ihme, jos se on menny näin nopeesti huonoksi, nythän on vasta 25. päivä. Ja jugurteissa on muutenkin parasta ennen-päivä, ei viimeinen käyttöpäivä
 
Daa
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Voi. Jogurtti ei tunne kalenteria.
Tää on naurettavin kommentti mitä voi olla.
Siksihän ne päivämäärät on.
ja taitaa tarkottaa parasta ennen, ei käytettävä viimeistään päivää.
ei se jugurtti o mikskään menny, ei maitokaan avaamattomana oo samana pävänä käyttökelvotonta
 
irene
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kyllä mäkin kananmunia käytän, vaikka päiväys olis mennyt ajat sitten kun niistä huomaa et onko kelpoja ja mä säilytän ne jääkaapissa... Kai mä uskallan ottaa riskin sit ton jogurtin kans. Ei viittis roskiin heittää, ku ei nekään ilmaisia ole... Mietin vaan et voiko tost tulla muuta ku paha olo jos se on pilalla? Ku oon raskaana...
jos olet raskaana niin varmasti tiedät voitko jogurtin syödä trvallisesti. Pelle
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja irene:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kyllä mäkin kananmunia käytän, vaikka päiväys olis mennyt ajat sitten kun niistä huomaa et onko kelpoja ja mä säilytän ne jääkaapissa... Kai mä uskallan ottaa riskin sit ton jogurtin kans. Ei viittis roskiin heittää, ku ei nekään ilmaisia ole... Mietin vaan et voiko tost tulla muuta ku paha olo jos se on pilalla? Ku oon raskaana...
jos olet raskaana niin varmasti tiedät voitko jogurtin syödä trvallisesti. Pelle
En kyllä ihan ymmärtänyt tätä kommenttia. Mutta kiitos muille vastaajille. Jogurtti vaikutti ihan normille kun avasin sen ja ei maistunut pahalle... Katsotaan "kuolenko" :)
 
kimö
Syön juuri jogurttia, jossa parasta ennen 26.5. ja tämä on täysin virheetöntä, valehtelematta. Olen syönyt monesti jopa yli puoli vuotta sitten "vanhaksi" mennyttä jogurttia. Yleensä ainoa virhe, joka tulee pitemmän säilytyksen jälkeen, on nesteen erottuminen. Sen saa takaisin sekoittamalla jogurttia lusikalla. Minulla on jääkaapin lämpötilana 2 astetta.
 

Yhteistyössä