Täytyy tunnustaa... löin lastani äsken... :(

  • Viestiketjun aloittaja mä oon paska äiti
  • Ensimmäinen viesti
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja mä oon paska äiti:
Lapseni on vähän reilu 2-vuotias, en tiedä mikä minuun meni, heitin lapselta ulkovaatteita, lapsi alkoi vähän vinisemään eikä tehnyt niinku pyysin niin aloin repiä häneltä vaatteita, vedin hiuksista, huusin hänelle ja pidin kiinni hiuksista kun läpsäisin/löin päähän kaksi kertaa... :( Tekohetkellä tajusin mitä tein, pian sen jälkeen aloin itkeä ja pyysin lapselta anteeksi. Lapsi katsoi vain hämmentyneenä, ehkä vähän peläten. Tuli syliin ja halasi minua sekä sanoi "äiti ei itke". :( Itku vain yltyi... Mikä mulla on...? :( Ei ole ollut mitenkään huono päivä mutta lapsi kyllä on kiukkuillut ja uhmannut jo viikko kausia, nyt vain napsahti ja annoin tulla sen mitä olen halunnut tehdä jo pitkään. Vaikka tiedän ettei niin saa tehdä. Inhoan itseäni.
Herranjumala.... nyt ihan kaikella rakkaudella, sun itses ja sun lapses takia, hae apua esim. neuvolasta.
 
ei saa lyödä
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
ihan samaa asiaa tässä monttu auki ihmettelen :eek:

ap, mikset vaikka revi lehtiä tai käy ulko-oven toisella puolen potkimassa seinää tms.? OPETA itsesi siihen että sie purat sen oman ärsytykses niin ettei kukaan satuta itteään, eikä varsinkaan lapsi. :( sie olet aikuinen jonka käytös on hillittävissä, taapero ei vielä osaa käyttäytyä kunnolla vaan meiän aikuisten pitää se opettaa.
Ihmiselle jolla on äkkipikainen luonne on todellakin vaikeaa laskea sataan ja sitten vasta toimia. On todellakin helppoa sanoa ettei saa mutta kun paha on jo tapahtunut niin apua ap nyt tarvitsee ei syyttelyä, se on viranomaisten asia.

Ap tee itsestäsi ilmoitus niin loppuu moinen kamaluus!
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja mä oon paska äiti:
Lapseni on vähän reilu 2-vuotias...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
i... eikä edes ollut eka kerta. :ashamed: Eka kerta oli puolisen vuotta sitten, tämänpäiväinen oli toinen kerta. :(
Jäädäänkö ihmettelemään kumpi tulee ensin, kolmivuotissynttärit vai kolmas kerta lyömistä? Vai hakisitko sittenkin apua?
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja mä oon paska äiti:
Lapseni on vähän reilu 2-vuotias, en tiedä mikä minuun meni, heitin lapselta ulkovaatteita, lapsi alkoi vähän vinisemään eikä tehnyt niinku pyysin niin aloin repiä häneltä vaatteita, vedin hiuksista, huusin hänelle ja pidin kiinni hiuksista kun läpsäisin/löin päähän kaksi kertaa... :( Tekohetkellä tajusin mitä tein, pian sen jälkeen aloin itkeä ja pyysin lapselta anteeksi. Lapsi katsoi vain hämmentyneenä, ehkä vähän peläten. Tuli syliin ja halasi minua sekä sanoi "äiti ei itke". :( Itku vain yltyi... Mikä mulla on...? :( Ei ole ollut mitenkään huono päivä mutta lapsi kyllä on kiukkuillut ja uhmannut jo viikko kausia, nyt vain napsahti ja annoin tulla sen mitä olen halunnut tehdä jo pitkään. Vaikka tiedän ettei niin saa tehdä. Inhoan itseäni.
Ymmärrän :(! Olen itse lyönyt kerran rintaan 3-vuotiastani, kun riisuin väkisin sisään raahauksen jälkeen...olo on kamala sen jälkeen, mutta ei ole toistunut! Jaksamista!
 
jaa että sulla on 2-vuotias jota oot mätkiny eka kerran jo puol vuotta sitten ja pitkään halunnut mätkiä enemmänkin? Mistä tollasia kusipäitä sikiää? Sä et varmasti aio tehdä asialle yhtään mitään, eikö niin? Mulkku.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
ihan samaa asiaa tässä monttu auki ihmettelen :eek:

ap, mikset vaikka revi lehtiä tai käy ulko-oven toisella puolen potkimassa seinää tms.? OPETA itsesi siihen että sie purat sen oman ärsytykses niin ettei kukaan satuta itteään, eikä varsinkaan lapsi. :( sie olet aikuinen jonka käytös on hillittävissä, taapero ei vielä osaa käyttäytyä kunnolla vaan meiän aikuisten pitää se opettaa.
Aikaisemmin ei ole käynyt mielessänikään lyödä lasta, kun tiedän että se on väärin mutta nyt käsi vaan nousi ja löin, vaikka en sitä halua tehdä. :( Ehkäpä minun täytyy käydä jossain keskustelemassa tästä, en varmasti saa rauhaa tältä asialta edes yöllä. Edellisen tapauksen (sen ainoan tätä ennen) jälkeen päätin etten ikinä lyö enää lastani, valvoin monta yötä ja itkin... lapsi oli kuin mitään ei olisi sattunut. Nyt kun näin taas tapahtui niin nyt tiedän tarvitsevani apua... :/ Edelleenkin olen sitä mieltä, etten enää ikinä lyö lasta mutta pelkään sen toistuvan, joten apua tarvitsen...
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mitä olet halunnut tehdä jo pitkään?? Hae apua, oikeasti. Lapsella on oikeus väkivallattomaan lapsuuteen.
Olen halunnut jo pitkään antaa selkään tuolle riiviökakaralle mutta olen hillinnyt itseni koska tiedän että se on väärin.
Olet jo pitkään halunnut hakata kaksivuotiaan? Löit ekan kerran puolitoistavuotiasta?

Oikeasti. Sanopa nuo ääneen ja kuulostele itse miltä kuulostaa.
 
Apua...Tulipa paha mieli lapsesi puolesta.
Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta...Olet lapsellesi velkaa sen että haet apua. Kukaan ei saa lyödä, fyysiseen koskemattomuuteen on jokaisella oikeus.
Mitä jos sulla pimenee pahemmin ensi kerralla ja isku jonka lyöt on niin paha että lapsesi saa aivovaurion?
On jo voinut saada!!
Tuo kuulostaa ihan järkyttävältä ja vielä kamalampaa se on olltu lapselle, pienelle ihmiselle joka on täysin sinun armoillasi.

Soitat omalääkäriltä ajan ja sanot että saat kiukunpuuskia ja olet huolissasi tilanteesta, kerrot että kävit käsiksi lapseesi.
Vielä sinua voidaan auttaa, vielä ei ole myöhäistä.
Älä pura lapseesi omaa osaamattomuuttasi, turhautumistasi tai mitä tahansa tunnetilaa jota käyt pääsi sisällä.
Lapsella on oikeus lapsuuteen ja sen viet iskuillasi ja pahoilla sanoillasi.
:'(
 
.....
mä olen maailman äkkipikaisin ihminen. Oon rikkonut astioita, haistatellu vaikka kenelle, rikkonut omaisuuttani. mutta.. lapselleni 5v uhmakas äkkipikainen lapsi, en ikinä voisi tehdä mitään, en ikimaailmassa <3 luonteenpiirre ei ole syy lyödä omaa rakastaan!
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aikaisemmin ei ole käynyt mielessänikään lyödä lasta.....

Edellisen tapauksen (sen ainoan tätä ennen) jälkeen päätin etten ikinä lyö enää lastani........

Nyt kun näin taas tapahtui....

Edelleenkin olen sitä mieltä, etten enää ikinä lyö lasta
Tässä mielestäni olennaisimmat kohdat sun ongelmasta.
 
sairaanhoitaja
Se, että olet luonteeltasi äkkipikainen yms, ei millään tavoin oikeuta sinua käyttämään väkivaltaa lastasi kohtaan. Tilanne on erittäin vakava ja nyt ei kyllä auta jäädä voivottelemaan, vaan hakemaan itsellesi apua, ettei väkivaltatilanne toistu sinun taas hermostuessasi.

Kaikenlisäksi sanoit ettei ollut ensimmäinen kerta. Minusta kuulostaa erittäin huolestuttavalta, että kerrot että olit jo pitkään halunnut niin tehdä. Kaikilla lapsilla on uhmaa, mutta lapsi on aina viaton, ja kaikilla lapsilla tulisi olla oikeus väkivallattomaan lapsuuteen!

Hae itsellesi apua NYT, tilanne on jo riistäytynyt käsistä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mitä olet halunnut tehdä jo pitkään?? Hae apua, oikeasti. Lapsella on oikeus väkivallattomaan lapsuuteen.
Olen halunnut jo pitkään antaa selkään tuolle riiviökakaralle mutta olen hillinnyt itseni koska tiedän että se on väärin.
Olet jo pitkään halunnut hakata kaksivuotiaan? Löit ekan kerran puolitoistavuotiasta?

Oikeasti. Sanopa nuo ääneen ja kuulostele itse miltä kuulostaa.
En ole halunnut HAKATA lastani vaan antaa selkään niinkuin minulle on lapsena annettu. Tiedän sen rauhoittaneen minut mutta ei se 2vuotiaaseen tehoa. Ja koska minulle on annettu selkään niin en halua että minun lapseni kokee sen. Hakkaaminen on eri asia, se on pahempi kuin selkään antaminen tai lyöminen/läpsäyttäminen. Silti kumpaakaan en hyväksy.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
se hakkaa sut ku kasvaa.... silmä silmästä
Sitten minä ansaitsen sen. Olen valmis siihen. :(
älä välitä näistä jeesustelijoista. Tiedän itsekin mitä se on... on kokemusta. Ja kuitenkin lapsestani kasvoi tasapainoinen, terve nuori mies. Vieläkin iltaisin joskus, aika usein, itken tekemiäni syntejä, sitä miten raakalaismainen olin omasta mielestäni.
Kerran kysyinkin pojalta, muistaako hän? Ei kuulema muista, koska oli muuten tasapainoista jne.

Mutta hae apua itsellesi, mehän ollaan vain ihmisiä joiden ei kuulukaan jaksaa ja kestää aina ja ikuisesti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
ihan samaa asiaa tässä monttu auki ihmettelen :eek:

ap, mikset vaikka revi lehtiä tai käy ulko-oven toisella puolen potkimassa seinää tms.? OPETA itsesi siihen että sie purat sen oman ärsytykses niin ettei kukaan satuta itteään, eikä varsinkaan lapsi. :( sie olet aikuinen jonka käytös on hillittävissä, taapero ei vielä osaa käyttäytyä kunnolla vaan meiän aikuisten pitää se opettaa.
Aikaisemmin ei ole käynyt mielessänikään lyödä lasta, kun tiedän että se on väärin mutta nyt käsi vaan nousi ja löin, vaikka en sitä halua tehdä. :( Ehkäpä minun täytyy käydä jossain keskustelemassa tästä, en varmasti saa rauhaa tältä asialta edes yöllä. Edellisen tapauksen (sen ainoan tätä ennen) jälkeen päätin etten ikinä lyö enää lastani, valvoin monta yötä ja itkin... lapsi oli kuin mitään ei olisi sattunut. Nyt kun näin taas tapahtui niin nyt tiedän tarvitsevani apua... :/ Edelleenkin olen sitä mieltä, etten enää ikinä lyö lasta mutta pelkään sen toistuvan, joten apua tarvitsen...
vai et ole. Just kerroit että oot pitkään halunnut lyödä ja olet lyönytki. Ja toi hommahan menee niin, että sä kerta kerran jälkeen vannot itelles että et enää koskaan tee näin uudestaan... Ja niin se jatkuu koko lapsesi elämän. Lapselles jää äidistä kamalat muistot, luultavasti inhoaa sua aikusena ja kenties kohtelee omia lapsiaan samoin. Näin, ellet sitten oikeasti hae apua, epäilen.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
se hakkaa sut ku kasvaa.... silmä silmästä
Sitten minä ansaitsen sen. Olen valmis siihen. :(
älä välitä näistä jeesustelijoista. Tiedän itsekin mitä se on... on kokemusta. Ja kuitenkin lapsestani kasvoi tasapainoinen, terve nuori mies. Vieläkin iltaisin joskus, aika usein, itken tekemiäni syntejä, sitä miten raakalaismainen olin omasta mielestäni.
Kerran kysyinkin pojalta, muistaako hän? Ei kuulema muista, koska oli muuten tasapainoista jne.

Mutta hae apua itsellesi, mehän ollaan vain ihmisiä joiden ei kuulukaan jaksaa ja kestää aina ja ikuisesti!
ja muuten, oma lapsuus vaikuttaa paljon! Mua myös lyötiin ja haukuttiin jne. Taistele sitä vastaan, SINÄ ET OLE SELLAINEN!
 
minä vain
mä tiedän omista lapsista, että toisella se nyrkki vaan heilahtaa ja toisella ei... toinen on temperamenttisempi ja toinen ei... ja mulla itellä on vahva temperamentti ja opettelua sen hillitsemisessä monestikin... lisäksi hermostun ja stressaannun helposti joka saa minut ahdistuneeksi. Eli mulla on oikeesti hankalaa jopa itteni kanssa ja parhaani mukaan kasvatan tästä lapsestani fiksua... huomaan että helppoa ei ole tällä lapsellakaan kun tunteet noin voimakkaasti purkautuu.. mun täytyy vaan yrittää neuvoa ja opastaa eteenpäin, että vaikka suututtaa niin lyödä ei saa.. .ja samalla yritän itsekin oppia elämään tätä elämää tämän tempperamentin kanssa.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mitä olet halunnut tehdä jo pitkään?? Hae apua, oikeasti. Lapsella on oikeus väkivallattomaan lapsuuteen.
Olen halunnut jo pitkään antaa selkään tuolle riiviökakaralle mutta olen hillinnyt itseni koska tiedän että se on väärin.
Olet jo pitkään halunnut hakata kaksivuotiaan? Löit ekan kerran puolitoistavuotiasta?

Oikeasti. Sanopa nuo ääneen ja kuulostele itse miltä kuulostaa.
En ole halunnut HAKATA lastani vaan antaa selkään niinkuin minulle on lapsena annettu. Tiedän sen rauhoittaneen minut mutta ei se 2vuotiaaseen tehoa. Ja koska minulle on annettu selkään niin en halua että minun lapseni kokee sen. Hakkaaminen on eri asia, se on pahempi kuin selkään antaminen tai lyöminen/läpsäyttäminen. Silti kumpaakaan en hyväksy.
Eli oot ite oppinu hakkaamisesta sen että on ok lyödä lasta, ja nyt haluat opettaa lapselles saman mallin? Että hänkin oppii sen että vaikea tilanne ratkaistaan lyömällä, että hän muutaman kymmenen vuoden päästä lyö sun lapsenlastas koska "niin minä itsekin sain selkään"?

Kerro mulle miten "selkään antaminen" eroaa "hakkaamisesta" jos ne on sun mielestä täysin eri asia?
 
jossu
Kyllä mä ymmärrän miltä tuntuu kun se viha vaan nousee, näkee punaista eikä lopulta voi enää hillitä itseään...ja lopulta vaan lyö. Sille ei vaan voi mitään. Ja ne jotka väittää muuta, ei tiiä miltä se tuntuu. Kannattaisi hankkia apua, mutta on varmaan tosi hankalaa. Miten s eonnistuu että menee jonnekin ja sanoo että voisitteko auttaa, löin lastani. Ei ole helppoa. Jaksamista sinulle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
se hakkaa sut ku kasvaa.... silmä silmästä
Sitten minä ansaitsen sen. Olen valmis siihen. :(
älä välitä näistä jeesustelijoista. Tiedän itsekin mitä se on... on kokemusta. Ja kuitenkin lapsestani kasvoi tasapainoinen, terve nuori mies. Vieläkin iltaisin joskus, aika usein, itken tekemiäni syntejä, sitä miten raakalaismainen olin omasta mielestäni.
Kerran kysyinkin pojalta, muistaako hän? Ei kuulema muista, koska oli muuten tasapainoista jne.

Mutta hae apua itsellesi, mehän ollaan vain ihmisiä joiden ei kuulukaan jaksaa ja kestää aina ja ikuisesti!

Jos sinun poikas ei välitä/muista, ei kukaan muukaan lapsi tee niin? Eikä se varmaan aikoinaan, lapsena tuntunu hänestä miltään, ei toki.

Mä ite en lapsuudesta mitään muuta muistakaan ku sen, että ilmapiiri saattoi muuttua millon vaan, ja sillon piti pelätä.
 
tsemppiä
tässä nyt ei nyt lynkkaaminen ja päivittely auta, päinvastoin saattaa vielä pahentaa aapeen olotilaa.
teko oli väärin, mutta voit hakea itsellesi apua neuvolan kautta, kerrot tunteistasi ja saatat jopa saada apua kotiisi, siis sellaisen ihmisen, joka auttaa sinua arjen askareissa, että voit keskittyä vain lapsesi kanssa olemiseen.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Kyllä mä ymmärrän miltä tuntuu kun se viha vaan nousee, näkee punaista eikä lopulta voi enää hillitä itseään...ja lopulta vaan lyö. Sille ei vaan voi mitään. Ja ne jotka väittää muuta, ei tiiä miltä se tuntuu. Kannattaisi hankkia apua, mutta on varmaan tosi hankalaa. Miten s eonnistuu että menee jonnekin ja sanoo että voisitteko auttaa, löin lastani. Ei ole helppoa. Jaksamista sinulle...
Mikä estää siinä vaiheessa kun se viha alkaa nousta poistumasta tilanteesta, lyömästä nyrkkiä vaikka seinään tai vaikka pidättämästä hengitystä niin kauan että taju lähtee?

Mikä käskee jäämään tilanteeseen niin kauaksi aikaa vihaa nostattelemaan että se "lopulta" lopulta koittaa?

Oikeuttaako punasen näkeminen sun mielestä muidenkin lyömiseen kuin lasten, esim. miehen tai vaimon? Saako pahoinpidellä jos oikein pahasti lopulta näkyy punaista?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
se hakkaa sut ku kasvaa.... silmä silmästä
Sitten minä ansaitsen sen. Olen valmis siihen. :(
älä välitä näistä jeesustelijoista. Tiedän itsekin mitä se on... on kokemusta. Ja kuitenkin lapsestani kasvoi tasapainoinen, terve nuori mies. Vieläkin iltaisin joskus, aika usein, itken tekemiäni syntejä, sitä miten raakalaismainen olin omasta mielestäni.
Kerran kysyinkin pojalta, muistaako hän? Ei kuulema muista, koska oli muuten tasapainoista jne.

Mutta hae apua itsellesi, mehän ollaan vain ihmisiä joiden ei kuulukaan jaksaa ja kestää aina ja ikuisesti!

Jos sinun poikas ei välitä/muista, ei kukaan muukaan lapsi tee niin? Eikä se varmaan aikoinaan, lapsena tuntunu hänestä miltään, ei toki.

Mä ite en lapsuudesta mitään muuta muistakaan ku sen, että ilmapiiri saattoi muuttua millon vaan, ja sillon piti pelätä.
ei kannata puhua asiasta, mistä ei tiedä eikä ole kokemusta. Ja et sitten lukenut tuota lisäystäni?
 

Yhteistyössä