Täytyy tunnustaa... löin lastani äsken... :(

  • Viestiketjun aloittaja mä oon paska äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mitä olet halunnut tehdä jo pitkään?? Hae apua, oikeasti. Lapsella on oikeus väkivallattomaan lapsuuteen.
Olen halunnut jo pitkään antaa selkään tuolle riiviökakaralle mutta olen hillinnyt itseni koska tiedän että se on väärin.
Olet jo pitkään halunnut hakata kaksivuotiaan? Löit ekan kerran puolitoistavuotiasta?

Oikeasti. Sanopa nuo ääneen ja kuulostele itse miltä kuulostaa.
En ole halunnut HAKATA lastani vaan antaa selkään niinkuin minulle on lapsena annettu. Tiedän sen rauhoittaneen minut mutta ei se 2vuotiaaseen tehoa. Ja koska minulle on annettu selkään niin en halua että minun lapseni kokee sen. Hakkaaminen on eri asia, se on pahempi kuin selkään antaminen tai lyöminen/läpsäyttäminen. Silti kumpaakaan en hyväksy.
Eli oot ite oppinu hakkaamisesta sen että on ok lyödä lasta, ja nyt haluat opettaa lapselles saman mallin? Että hänkin oppii sen että vaikea tilanne ratkaistaan lyömällä, että hän muutaman kymmenen vuoden päästä lyö sun lapsenlastas koska "niin minä itsekin sain selkään"?

Kerro mulle miten "selkään antaminen" eroaa "hakkaamisesta" jos ne on sun mielestä täysin eri asia?
Ei ole ok lyödä, en itsekään halunnut että mua lyödään. Olen opettanut ettei saa lyödä, viimeksi sanoin hänelle "äitiä itkettää kun löi sinua, ei saa koskaan lyödä ketään, se on väärin". Lapsi tietää sen, toistelee useinkin että "X löi hoidossa X:ää, ei saa!". En puolustele itseäni vaan toistan että LYÖMINEN ON VÄÄRIN!
 
up
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
se hakkaa sut ku kasvaa.... silmä silmästä
Sitten minä ansaitsen sen. Olen valmis siihen. :(
älä välitä näistä jeesustelijoista. Tiedän itsekin mitä se on... on kokemusta. Ja kuitenkin lapsestani kasvoi tasapainoinen, terve nuori mies. Vieläkin iltaisin joskus, aika usein, itken tekemiäni syntejä, sitä miten raakalaismainen olin omasta mielestäni.
Kerran kysyinkin pojalta, muistaako hän? Ei kuulema muista, koska oli muuten tasapainoista jne.

Mutta hae apua itsellesi, mehän ollaan vain ihmisiä joiden ei kuulukaan jaksaa ja kestää aina ja ikuisesti!
ja muuten, oma lapsuus vaikuttaa paljon! Mua myös lyötiin ja haukuttiin jne. Taistele sitä vastaan, SINÄ ET OLE SELLAINEN!
uppista tähän!

Ja tuolle valopäälle joka uhkailee viranomaisilla, älä välitä! Hulluja riittää... ja ns. "täydellisiä äitejä"
 
sossu täti
Alkuperäinen kirjoittaja terveydenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu täti:
ap:lle ihan tiedoksi että ip osoitteen perusteella voi onneksi laittaa sosku perään ja saadaaan varmuus lapsen turvallisuudesta.
höpöhöpö
ip osoite on vähän sama kun kertoisit suosiolla osoitteenne ettekö muka oikeasti ole tienneet? Ei ihan kaikkea kannata huudella netissäkään vaikka harmaana laitatte,vähemmästäkin harmaita ollut raastuvassa.
 
Apina
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vieläkin iltaisin joskus, aika usein, itken tekemiäni syntejä, sitä miten raakalaismainen olin omasta mielestäni.
Kerran kysyinkin pojalta, muistaako hän? Ei kuulema muista, koska oli muuten tasapainoista jne.
Mun äiti löi mua ja sisaruksiani kun me oltiin pienenä, ja nyt myöhemmin kerää sääliä ja märisee siitä kuinka katuu ja on huono omatunto. On kysellyt annetaanko me anteeksi ja voiko hän hyvittää ja niin pois päin, me on vastattu ettei muisteta asiaa koska ei todellakaan kiinnosta niistä hänen kanssaan puhua. Jos säälittävä naisraunio saa sillä rauhansa että me sanotaan ettei muisteta, niin pitäköön rauhansa.

Ehkä säälittävin kerta oli se kun olin noin 16 ja äiti toi kauppareissulta kotioa jäätelöpaketin kun oli kaupassa nähny jonkun lapsen rissaavan vanhemmilleen ja sille oli tullu mieleen kuinka oli lyöny mua vastaavassa tilanteessa kaupassa kun olin pieni. Ja tää yks tuo jäätelöpaketin hyvitykseks. Voi hyvä luoja...
 
ap
Kerro mulle miten "selkään antaminen" eroaa "hakkaamisesta" jos ne on sun mielestä täysin eri asia?
Selkään antaminen oli mulle tätä: housut alas, remmillä takamukselle tai napsaisu/läpsäisy ohimolle.

Hakkaaminen on mielestäni tätä: lyödään niin kovaa kun jaksetaan, mätkitään urakalla jne.

Kumpikaan ei ole oikein, sen tiedän.
 
terveydenhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja sossu täti:
Alkuperäinen kirjoittaja terveydenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu täti:
ap:lle ihan tiedoksi että ip osoitteen perusteella voi onneksi laittaa sosku perään ja saadaaan varmuus lapsen turvallisuudesta.
höpöhöpö
ip osoite on vähän sama kun kertoisit suosiolla osoitteenne ettekö muka oikeasti ole tienneet? Ei ihan kaikkea kannata huudella netissäkään vaikka harmaana laitatte,vähemmästäkin harmaita ollut raastuvassa.
no itsekkin olen tällähetkellä kirjaston koneella, että sieltä sitten vaan etsiskelemään :D

kaikki kun ei kotonaan surffaile
 
.
ja kaikki muut äidit ovat niin täydellisiä. eivät koskaan suutu. ja ei koskaan tule ylilyöntejä.

KAIKKI IHMISET TEKEE VIRHEITÄ. TÄÄLLÄ KAIKKI ON VIRHEELLISIÄ IHMISIÄ. TÄYDELLISTÄ IHMISTÄ EI OLEKKAAN. HEITTÄKÖÖN SE ENSIMMÄISEN KIVEN JOKA TÄYDELLINEN ON. EI YHTÄÄN KIVEÄ NOUSSU.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja terveydenhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja sossu täti:
ap:lle ihan tiedoksi että ip osoitteen perusteella voi onneksi laittaa sosku perään ja saadaaan varmuus lapsen turvallisuudesta.
höpöhöpö
ja sitäpaitsi sossutädin pitäisi varmasti lähestyä alkuperäistä hiukan eritavalla kuin uhkailemalla ip-osoitteilla.

 
mie
Se, että lapsi ei muista isona, ei tarkoita etteikö kärsisi. Päinvastoin, ne kokemukset voivat
olla niin syvällä ja unohdettuina ettei niitä pystykään muistamaan!
Eli voivat olla niin pahoja juttuja.
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Kyllä mä ymmärrän miltä tuntuu kun se viha vaan nousee, näkee punaista eikä lopulta voi enää hillitä itseään...ja lopulta vaan lyö. Sille ei vaan voi mitään. Ja ne jotka väittää muuta, ei tiiä miltä se tuntuu. Kannattaisi hankkia apua, mutta on varmaan tosi hankalaa. Miten s eonnistuu että menee jonnekin ja sanoo että voisitteko auttaa, löin lastani. Ei ole helppoa. Jaksamista sinulle...
Mikä estää siinä vaiheessa kun se viha alkaa nousta poistumasta tilanteesta, lyömästä nyrkkiä vaikka seinään tai vaikka pidättämästä hengitystä niin kauan että taju lähtee?

Mikä käskee jäämään tilanteeseen niin kauaksi aikaa vihaa nostattelemaan että se "lopulta" lopulta koittaa?

Oikeuttaako punasen näkeminen sun mielestä muidenkin lyömiseen kuin lasten, esim. miehen tai vaimon? Saako pahoinpidellä jos oikein pahasti lopulta näkyy punaista?
Joskus siitä tilanteesta vaan ei voi lähteä, esim. oot lapsen kanssa tulossa jostain kotiin, se vaan huutaa ja tappelee ja kaikki menee päin vittua, viha patoutuu, sit kun päästään kotiin niin on jo liian myöhästä. EI se lyöminen oikeutettua olekaan, ikinä, mut halusin vaan ilmaista ap:lle että ymmärrän miltä se tuntuu kun sille vaan ei voi mitään..

 
Apina
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ja kaikki muut äidit ovat niin täydellisiä. eivät koskaan suutu. ja ei koskaan tule ylilyöntejä.

KAIKKI IHMISET TEKEE VIRHEITÄ. TÄÄLLÄ KAIKKI ON VIRHEELLISIÄ IHMISIÄ. TÄYDELLISTÄ IHMISTÄ EI OLEKKAAN. HEITTÄKÖÖN SE ENSIMMÄISEN KIVEN JOKA TÄYDELLINEN ON. EI YHTÄÄN KIVEÄ NOUSSU.
Kaikki ihmiset ei lyö lapsiaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Apina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi tietää sen, toistelee useinkin että "X löi hoidossa X:ää, ei saa!".
Nii-in... miksiköhän moista kotona toistelee?
Varmaankin siksi, että kotona ja hoidossa on opetettu ettei saa lyödä!
Sori, mutta tuo kuulostaa kaikessa kammottavuudessaan todella koomiselta sinun suustasi.
Tiedän sen.
 
fffuu
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Se, että lapsi ei muista isona, ei tarkoita etteikö kärsisi. Päinvastoin, ne kokemukset voivat
olla niin syvällä ja unohdettuina ettei niitä pystykään muistamaan!
Eli voivat olla niin pahoja juttuja.
No ei tuommonen lyönti silloin tällöin oo mikään trauma joka jää pinnan alle muhimaan! Toista on esim. _jatkuva_ henkinen tai fyysinen pahoinpitely...
 
Apina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja purkamaan pahaa oloani, tälläkin hetkellä itken täällä.
Tulitko helpottamaan omaa oloasi vai etsimään ratkaisua ongelmaan? Aiotko ottaa yhteyttä neuvolaan tai esim. terveyskeskukseen saadaksesi itsellesi apua? Vai aiotko vaan itkeskellä asiaa kunnes olet mielestäsi taas jo tarpeeksi vannonnut ettei ikinä enää?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Apina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi tietää sen, toistelee useinkin että "X löi hoidossa X:ää, ei saa!".
Nii-in... miksiköhän moista kotona toistelee?
Varmaankin siksi, että kotona ja hoidossa on opetettu ettei saa lyödä!
Niin paitsi jos itkee kovasti sen jälkeen ja sanoo että on paha mieli?
Tää keskustelu alkaa näköjään mennä vittuilun puolelle niin antaa olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Apina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi tietää sen, toistelee useinkin että "X löi hoidossa X:ää, ei saa!".
Nii-in... miksiköhän moista kotona toistelee?
Varmaankin siksi, että kotona ja hoidossa on opetettu ettei saa lyödä!
Sori, mutta tuo kuulostaa kaikessa kammottavuudessaan todella koomiselta sinun suustasi.
Tiedän sen.
No, mitä aiot asioiden eteen tehdä?

Et mitään...?
 
Apina
Alkuperäinen kirjoittaja fffuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Se, että lapsi ei muista isona, ei tarkoita etteikö kärsisi. Päinvastoin, ne kokemukset voivat
olla niin syvällä ja unohdettuina ettei niitä pystykään muistamaan!
Eli voivat olla niin pahoja juttuja.
No ei tuommonen lyönti silloin tällöin oo mikään trauma joka jää pinnan alle muhimaan! Toista on esim. _jatkuva_ henkinen tai fyysinen pahoinpitely...
Ai vaikka sen tyyppinen jatkuva tilanne jossa äiti on jo pitkään halunnu antaa selkään lapselle?
 

Yhteistyössä