Täytyy tunnustaa... löin lastani äsken... :(

  • Viestiketjun aloittaja mä oon paska äiti
  • Ensimmäinen viesti
"mimmu"
Olen tietysti samaa mieltä, että lasta ei saa lyödä, mutta kertokaa kaikki, miten purkaa tuollainen aggressio, joka puskee päälle, että tulee tunne ettei kykene hillitsemään itseään. Miten te toimitte vai eikö teille tule sellaisia? Onko se hyväksyttävämpää, että lapsi näkee, kun äiti alkaa hakkaamaan seinää? Menee toiseen huoneeseen huutamaan? Lähtee hiljaisena pois tilanteesta? Kaikissa noissahan lapsi "hylätään" tunteensa kanssa yksin, mutta mikä niistä on sitten hyväksyttävin mielestänne? Vai kenties joku muu?
 
mutta mistä apua
Niin mimmu, sen minäkin haluaisin tietää! Ja lopettakaa tuo jankkaaminen että "kun lakikin kieltää lapsen lyömisen", niin kieltää kuulkaa ylinpeuden ajamisenkin, varastamisen ja p*skan jauhamisen muista ihmisistä.

Ja en kannata lyömistä, minulla on hirveän paha olo kun läppäsin 5v poikaani päähän tänään kun en saanut ei-toivottua käytöstä muuten loppumaan. Paska äiti, ei tartte erikseen sanoa.
 
"mimi"
voi luoja... en kyllä ymmärrä tälläistä, en ollenkaan. Jos äiti lyö lastaan, on äidillä selkeästi ongelmia, joihin pitää hakea pikaista apua eikä täällä palstalla valittaa! Mulla myös tosi uhmis 2v ja myös kaksi muuta lasta, 5 v ja pieni vauva. Ikinä en ole tuolle 2 veelle suuttunut, saati sitten lyönyt! Jos toinen kiukkuaa, niin minähän olen se äiti, jonka VELVOLLISUUS JA OIKEUS on kestää se kitinä olemalla tukena ja rakastaa ja lohduttaa! Nyt hyvä ihminen hoitoon, jos tää oli oikeesti totta! Aiheutat elinikäiset traumat lapsellesi!
 
"Just"
[QUOTE="mimmu";21949128]Olen tietysti samaa mieltä, että lasta ei saa lyödä, mutta kertokaa kaikki, miten purkaa tuollainen aggressio, joka puskee päälle, että tulee tunne ettei kykene hillitsemään itseään. Miten te toimitte vai eikö teille tule sellaisia? Onko se hyväksyttävämpää, että lapsi näkee, kun äiti alkaa hakkaamaan seinää? Menee toiseen huoneeseen huutamaan? Lähtee hiljaisena pois tilanteesta? Kaikissa noissahan lapsi "hylätään" tunteensa kanssa yksin, mutta mikä niistä on sitten hyväksyttävin mielestänne? Vai kenties joku muu?[/QUOTE]

On se hyväksyttävämpää, ettei vahingoita lastaan. Lapsi näkee päivittäin äitinsä poistuvan toiseen huoneeseen, ei siitä mitään traumaa tai hylkäämisen tunnetta tule jos poistut tilanteesta.

Ihan vakavissasiko kysyt kumpi on lapsesta uhkaavampaa, hänen lyömisensä vai seinän lyöminen? Hänelle huutaminen vai viereisessä huoneessa huutaminen?

Kumpi sinut saisi pelkäämään jotakuta enemmän, sinun lyömisesi vai seinän?
 
"Joo"
Alkuperäinen kirjoittaja mutta mistä apua;21949316:
Niin mimmu, sen minäkin haluaisin tietää! Ja lopettakaa tuo jankkaaminen että "kun lakikin kieltää lapsen lyömisen", niin kieltää kuulkaa ylinpeuden ajamisenkin, varastamisen ja p*skan jauhamisen muista ihmisistä.

Ja en kannata lyömistä, minulla on hirveän paha olo kun läppäsin 5v poikaani päähän tänään kun en saanut ei-toivottua käytöstä muuten loppumaan. Paska äiti, ei tartte erikseen sanoa.
Hei, ihan oikesti nyt. Hän on sun lapsi. Sun oma poika.

Eikö susta sun poikas lyöminen oo sen kummempaa kun joku sattunnainen juoruilu tai ylinopeus? Mieti nyt itekin sun omia arvojas!

Näytäs muuten lakipykälä joka kieltää paskanjauhannan.
 
Vierasmä
Tiedän, että tämä ei auta ap:ta ollenkaan, mutta itse olen hakannut oman polveni mustelmille, kun olin raivostunut lapseeni.

Enkä mä silti kyllä hyvä äiti ole, osaan kyllä hermostua oikein mainiosti ja eihän sekään kivaa ole kenellekään.
 
lyuvf
Päähän lyöminen tai reuhtominen menee yli rajan. Itse sain muksuna piiskaa, mutta en kyllä samaan ryhdy itse. Jos ei kasvatustaidot riitä väkivallattomaan kasvatukseen, niin sitten on parempi olla tekemättä niitä lapsia.

Silti mielestäni napsu ja siitä pikku itku äitin helmoissa on parempi, kuin esim. jatkuva juoksentelu pihalta autotielle (ymmärrän kyllä, että valvoa pitää, mutta ei siitä saa leikkiä tulla) tai pöytäliinan ja sen päällä olevien astioiden (pahimmassa tapauksessa kuuman soppakulhon) vetäminen päälleen.
 
"anna"
No ei tuommonen lyönti silloin tällöin oo mikään trauma joka jää pinnan alle muhimaan! Toista on esim. _jatkuva_ henkinen tai fyysinen pahoinpitely...
Mitenniin ei voi jäädä? Ollessani lapsi, äitini antoi minulle KERRAN luunapin ja huusi naama punaisena kun ärsytin tms. ja edelleenkin se palaa mieleeni välillä ja inhottaa, vaikkei mitään kamalaa oikeasti edes tapahtunut.
 
"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja aiheesta tukkapöllyä saanut;20249212:
Eikä jätä.
Ei kai se tukkapölly vielä vakavaa ole!! Etkö osaa verrata asioita, on eri asia väkivalta ja huutaminen kuin tukkapölly. Tukkapölly ei vielä traumatisoi, varsinaisesti.
 
"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja mutta mistä apua;21949018:
En nyt viitsinyt tehdä uutta aloitusta, joten nostin tämän ketjun. Niin mistä sitä apua saa tai voi hakea? Mitä nämä paljon puhutut vihanhallintakurssit on?
Ensinnäkin, jos sulla on lapsuudessa ollut väkivaltaa, sun pitäs käsitellä sitä asiaa!
Ei siis jatkaa "perinnettä". Ja en tiedä onko muita vihanhallintakursseja(ehkä onkin), mutta
ite oon käynyt yhdessä paikassa ja katso hakusanoilla "vapauta tunne-energiasi" , olen saanut
näillä kursseilla huutaa ja itkeä. Ja niin melkein kaikki tekevät, muutkin.
Monella on menneisyyden juttuja jotka tulevat esiin. Omat käsittelemättömät asiat saattavat
tulla siellä tunteineen esiin ja se vapauttaa ihmistä.
Enemmän pitäis olla tällaista Suomessa.
 
"merenneitonen"
My name is Chris ,
I am ...three,
My eyes are swollen..
I cannot see.

I must be stupid,
I must be bad,
What else could have made,
My daddy so mad?

I wish I were better,
I wish I weren't ugly,
Then maybe my mommy,
Would still want to hug me.

I can't do a wrong,
I can't speak at all,
Or else I'm locked up,
All day long.

When I'm awake,
I'm all alone,
The house is dark,
My folks aren't home.

When my mommy does come home,
I'll try and be nice,
So maybe I'll just get,
One whipping tonight.

I just heard a car,
My daddy is back,
From Charlie's bar

I hear him curse,
My name is called ,
I press myself,
Against the wall.

I try to hide,
>From his evil eyes,
I'm so afraid now,
I'm starting to cry.

He finds me weeping,
Calls me ugly words,
He says its my fault,
He suffers at work.

He slaps and hits me,
And yells at me more,
I finally get free,
And run to the door.

He's already locked it,
And I start to bawl,
He takes me and throws me,
Against the hard wall.

I fall to the floor,
With my bones nearly broken,
And my daddy continues,
With more bad words spoken.

'I'm sorry!', I scream,
But it's now much to late,
His face has been twisted,
Into a unimaginable sh ape.

The hurt and the pain,
Again and again,
O please God, have mercy!
O please let it end!

And he finally stops,
And heads for the door,
While I lay there motionless,
Sprawled on the floor.

My name is Chris ,
I am three,
Tonight my daddy,
Murdered me.

And you can help,
Sickens me to the soul,
If you read this,
And don't pass it on.

I pray for your forgiveness,
You would have to be,
One heartless person,
Not to be affected,
By this Poem.

And because you ARE affected,
Do something about it!
So all I ask you to do,
Is pass this on!


IF YOU ARE AGAINST CHILD ABUSE!
Post this as 'Daddy ... It hurts'

If you do not send this to everyone you know
Then you obviously don't care about child abuse.

At first I thought this was just a chain letter
And I wasn't going to send it either,
But now I realize that this is an important situation.


At least 5 children each day from around the world die from child abuse!!!!

This happens across the board, no matter how much money they have or their ethnicity.
Please help.
Käyttäjältä:Thomas Beckett
Näytä lisää
 
13-vuotias..
Minua ei koskaan pienenä pahoinpidelty.. mitä nyt annettiin "tukkapöllyjä" ennenkuin se kiellettiin. Äitini oli rakastava ja huolehtiva äiti ja on edelleen. Mutta silti , jo pelkästään pelkät pienet hiustennykäisyt on jääny mun alitajuntaan niin voimakkaasti että ainakun äiti vähänkin korottaa ääntään , rupean itkemään.. vaikka tiedän että äiti ei satuttaisi.. mutta silti. Toivon ettet jatka lyömistä , ärsytykseen on parempi keino kun lapsen satuttaminen. Ajattele lastasi.
 
Huonompi äiti :(
Harmi, mutta mutta mäkin oon joskus tehny noin. Mulla on 3v tyttö, 8v poika ja 5v tyttö. Tyttö (5v) kiukutteli koska ei saanut kaupasta karkkia ja parkuminen vaan jatkui autossa, ja kun päästiin kotiin löin lasta naamaan :( Lapsi alkoi itkemään ja sanoin : Anteeksi, äiti teki väärin, anna hali...ja kaikki oli taas hyvin vaikka naamaan jotain tulikin, sen jälkeen en enään ole lyönyt lapsiani, vaikka hermot joskus meneekin :(
 
armotonta
Muistan että äiti tukisti minua kolmesti lapsuudessa menetettyään totaalisesti hermot. Pyysi niitä kertoja kovasti anteeksi ja meillä ei siis ollut mitään fyysisiä rangaistuksia (paitsi jäähy jossa puhuttiin asioista) Ei kyllä tasan ole jäänyt mitään oloja tai traumoja asiasta koska asiasta keskusteltiin ja pyydettiin anteeksi. Ymmärrän ihan hyvin jos joku äiti menee joskus lastaan kädestä repimään tarpeettoman kovaa, läppäsemään tai tukistamaan. Ihan oikeasti, henkinen väkivalta on niin paljon pahempaa ja kaikenmaailman alkkisperheet sun muut, että jos kerran sitä lasta menee läppäsemään ja se on siinä, on aika hyvin asiat. En kehottaisi viemään asiaa edes eteenpäin. Järki hoi, kyllä sitä äidit ja isät joskus karjaseekin lapselle väsyneenä, ei niitä lapsia silti pois tarvitse viedä. Kuuluu ihan elämään olla epätäydellinen. Tiedän, olen hirvittävän rennosti asiat ottava. Minusta jostain yhdestä pikku ylilyönnistä tehdään tässä asiassa aivan liian suuri haloo, mutta sitten lapselle äksyilystä - pitkäaikaisestakin - ei juuri sanota mitään muuta kuin jaksele. Eri asia jos lasta oikeasti vedettäisi nyrkillä naamaan tai jotain mikä on ihan oikeasti jo väkivaltaa jossa voi vammautua. Sellainen on tosi paha juttu, ei mikään tukistuskerta. :D

Nyt vain päätätte jonkun hyvän keinon purkaa sitä aggressiota, ettei tule tukisteltua tai muuta. Hyviltä vanhemmilta kuulostatte kun tuskastelette noinkin pientä ylilyöntiä näin paljon, se kertoo siitä että asia oli oikeasti teistä väärin kuten olikin ja lapselle on hyvä selittää ettei hän sitä mitenkään ansainnut ja että äiti teki todella väärin nyt. Välitätte selkeästi ja onneksi mitään tämän vakavempaa ei ole sattunut, nyt vain tsemppaatte ja pohditte olisiko vaikka kymmeneen laskeminen asia joka onnistuu tai joku muu tapa hillitä. Etenkin ettei ala karjumaan, pidän sitäkin pahempana kuin jotain tukistamista, pientä läppäsyä tai kädestä nykimistä.
 
ja prkl
Vanha ketju joo, mutta tärkeä aihe. Jotenkin vain pöyristyttää monien asenne... Mietitäänpä asiaa näin:

Aviopuolisot riitelevät keskenään. Ääni kohoaa, huudetaan toiselle. Vaimo puhuu jo käsilläänkin (ei siis lyö, vaan puhuu) ja korottaa vielä hiukan ääntä. Mies hermostuu, näkee jo niin punaista ettei voi yksinkertaisesti itselleen mitään, nappaa vaimoa tukasta kiinni ja vetelee pari kertaa avokämmenellä päähän. Eikä ole edes eka kerta ja samalla mies tulee tunnustaneeksi, että on halunnut tehdä näin jo pitempään. Ja sitten mies selittää: mutku rahahuolet, mutku työstressi, mutku ärsyttävä vaimo, mutku väsymys, mutku temperamentti...

Ja jos vaimo tulis vaikka tänne tilittämään, niin suurin osa sanois, että jätä se sika. Ei se tuosta muutu, ansaitset parempaa. Mut ei, kun kyseessä on lapsi, niin sehän on IHAN ERI ASIA! "lupaa ettei se toistu, hae apua ja muuta liirumia..." Toisia ei saa lyödä, joutuu yleensä käräjille, paitsi jos olet oma lapsi. Toisen luokan kansalaisia nuo lapset...
 
hahahhahahaa
Vanha ketju joo, mutta tärkeä aihe. Jotenkin vain pöyristyttää monien asenne... Mietitäänpä asiaa näin:

Aviopuolisot riitelevät keskenään. Ääni kohoaa, huudetaan toiselle. Vaimo puhuu jo käsilläänkin (ei siis lyö, vaan puhuu) ja korottaa vielä hiukan ääntä. Mies hermostuu, näkee jo niin punaista ettei voi yksinkertaisesti itselleen mitään, nappaa vaimoa tukasta kiinni ja vetelee pari kertaa avokämmenellä päähän. Eikä ole edes eka kerta ja samalla mies tulee tunnustaneeksi, että on halunnut tehdä näin jo pitempään. Ja sitten mies selittää: mutku rahahuolet, mutku työstressi, mutku ärsyttävä vaimo, mutku väsymys, mutku temperamentti...

Ja jos vaimo tulis vaikka tänne tilittämään, niin suurin osa sanois, että jätä se sika. Ei se tuosta muutu, ansaitset parempaa. Mut ei, kun kyseessä on lapsi, niin sehän on IHAN ERI ASIA! "lupaa ettei se toistu, hae apua ja muuta liirumia..." Toisia ei saa lyödä, joutuu yleensä käräjille, paitsi jos olet oma lapsi. Toisen luokan kansalaisia nuo lapset...
No mieheni ei roiku lahkeessani kiljumassa ja lyö pikkuveljeään, heitä ruokia seinille tai muutakaan joten pidän hieman ymmärrettävämpänä, että lasta nykäisee tarpeettoman kovasti kädestä. En minä kyllä miestänikään jättäisi jos hän joskus menettäisi hermonsa täysin kiljumiseeni korvanjuuressa ja nykäisi kädestä. :LOL:
Ottakaa kuinka vakavasti tahansa, minä en pidä niin isona haloona jos joku on joskus mennyt tukistamaan lastaan. :D Itselläni on joskus mennyt myös todella hermot ja olen alentunut karjumaan lapsille kovaa, tosi typerää sekin, mutta ihminen olen.
 
Wwert
Olen pahoillani. Mä en vaan pysty hyväksymään lapseen kohdistuvaa väkivaltaa. Lapsi kiukuttelee JUURI SINULLE siksi että olet hänen äitinsä ja hän luottaa sinuun. Sinuun, joka olet hänen tuki ja turva. Mitä sanot siinä vaiheessa kun hän ei enää näytäkään tunteita sinulle??? Kenelle hän purkaa pahaa oloaan? Ei keneenkään.. ja mitäs sitten kun on tukahduttanut tunteensa 20v, ampuu itsensä koska ei ollut ketään keneen luottaa ja näyttää tunteitaan.. mitä sinä silloin sanot. Anteeksi suora tekstini, mutta nyt kaipaat herätystä! älä lyö lasta!
Kiitos tuosta tekstistä. En ole ap, enkä ole lsta lyönyt, mutta välillä kyllä huutanut, kun on hermot mennyt. Nykyään kyllä jaksan aika hyvin lapsen kiukutellut, mutta toi, että lapsi kiukuttelee minulle, koska luottaa minuun, auttaa varmaan kestämään kiukutteluja paremmin.
 

Yhteistyössä