44v MIEHELLÄNI silmänpohjan rappeuma löydetty :(

Tuulis
Voimia! Tuskin se nyt heti sokeutuu. Mun miehellä taas löytynyt hermovaurioita jaloista diabeteslääkärillä.:/ mulla on sitten kohta jalaton mies.. VAan ei auta valittaa. Koitetaan olla miesten tukena ja saada tukea myös itselle.
 
Eiku hups, sehän olikin sun kaveri ja sen mies
Voi harmi. Nyt se ei sitten enää löydä sammumaan sinne vessaan lukkojen taakse :( Vaikka sehän on oikeestaan ihan hyvä, nyt sun ei enää tartte viedä lapsia takapihalle tarpeilleen :heart: Miten muuten sen maton kävi, jonka päälle miehes ulosti/virtsasi, saitko sen puhtaaksi?
 
ai
Alkuperäinen kirjoittaja Eiku hups:
Voi harmi. Nyt se ei sitten enää löydä sammumaan sinne vessaan lukkojen taakse :( Vaikka sehän on oikeestaan ihan hyvä, nyt sun ei enää tartte viedä lapsia takapihalle tarpeilleen :heart: Miten muuten sen maton kävi, jonka päälle miehes ulosti/virtsasi, saitko sen puhtaaksi?
:eek:
 
no niinpä on mullakin sama "vanhusten silmävaiva", sen vuoksi oikean silmän tarkkuusnäkö on tuhoutunut, mutta mulla se johtuu voimakkaasta myopiasta.
Jo olemassa olevia vaurioita ei voida korjata, mutta jos sairaus on vasta alullaan etenemistä voidaan hidastaa, mulla vaan todettiin se kun oli jo liian myöhäistä
 
hyks
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun käsityksen mukaan noita rappeutumia voidaan laseroida. Kai teillä on vakuutukset kunnossa?
Mua kyllä laseroidaan ihan julkisessa, meilahden silmäpolilla. Glaukkooman takia joka todettiin 7 v sitten ja oon 40 v ja nyt tarkastetaan onko jotain hermovaurioita kuin tipat eivät vaikuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eiku hups:
Voi harmi. Nyt se ei sitten enää löydä sammumaan sinne vessaan lukkojen taakse :( Vaikka sehän on oikeestaan ihan hyvä, nyt sun ei enää tartte viedä lapsia takapihalle tarpeilleen :heart: Miten muuten sen maton kävi, jonka päälle miehes ulosti/virtsasi, saitko sen puhtaaksi?
Häh? Mikä juttu tää nyt on? En ole ikuna kuullukkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Miten tämä sairaus oireili?

Nimim. pelottaa
näkee suoran tolpan mutkaisena..niin kuvailee itse
noin se mullakin alkoi...ja kävin silmälääkärissä joka ei noteerannut viivojen mutkittelua, seuraava vaihe olikin se että kun katsoi vaikkapa valokuvaa jonkun kasvoista, niin kasvot näyttivät vääntyvän ja eräänä aamuna olikin sitten iso musta läntti keskellä oikean silmän näkökenttää.
Sun miehellä on tuuria sikäli että rappeuma on vasta alussa ja sitä voidaan hoitaa ja estää sen eteneminen, tai ainakin huomattavasti hidastaa etenemistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Miten tämä sairaus oireili?

Nimim. pelottaa
näkee suoran tolpan mutkaisena..niin kuvailee itse
noin se mullakin alkoi...ja kävin silmälääkärissä joka ei noteerannut viivojen mutkittelua, seuraava vaihe olikin se että kun katsoi vaikkapa valokuvaa jonkun kasvoista, niin kasvot näyttivät vääntyvän ja eräänä aamuna olikin sitten iso musta läntti keskellä oikean silmän näkökenttää.
Sun miehellä on tuuria sikäli että rappeuma on vasta alussa ja sitä voidaan hoitaa ja estää sen eteneminen, tai ainakin huomattavasti hidastaa etenemistä.
Toivottavasti ollaan ajoissa liikkeellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Miten tämä sairaus oireili?

Nimim. pelottaa
näkee suoran tolpan mutkaisena..niin kuvailee itse
noin se mullakin alkoi...ja kävin silmälääkärissä joka ei noteerannut viivojen mutkittelua, seuraava vaihe olikin se että kun katsoi vaikkapa valokuvaa jonkun kasvoista, niin kasvot näyttivät vääntyvän ja eräänä aamuna olikin sitten iso musta läntti keskellä oikean silmän näkökenttää.
Sun miehellä on tuuria sikäli että rappeuma on vasta alussa ja sitä voidaan hoitaa ja estää sen eteneminen, tai ainakin huomattavasti hidastaa etenemistä.
Toivottavasti ollaan ajoissa liikkeellä.
kyllä uskon niin, koska nyttemmin on käytössä hyvin tehoava hoitomuoto, josta on suuresti apua niille joilla tauti on vasta alussa.
Kehittyminen tähän pisteeseen kuin mulla vei vuosia, pikkuhiljaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Miten tämä sairaus oireili?

Nimim. pelottaa
näkee suoran tolpan mutkaisena..niin kuvailee itse
noin se mullakin alkoi...ja kävin silmälääkärissä joka ei noteerannut viivojen mutkittelua, seuraava vaihe olikin se että kun katsoi vaikkapa valokuvaa jonkun kasvoista, niin kasvot näyttivät vääntyvän ja eräänä aamuna olikin sitten iso musta läntti keskellä oikean silmän näkökenttää.
Sun miehellä on tuuria sikäli että rappeuma on vasta alussa ja sitä voidaan hoitaa ja estää sen eteneminen, tai ainakin huomattavasti hidastaa etenemistä.
Toivottavasti ollaan ajoissa liikkeellä.
kyllä uskon niin, koska nyttemmin on käytössä hyvin tehoava hoitomuoto, josta on suuresti apua niille joilla tauti on vasta alussa.
Kehittyminen tähän pisteeseen kuin mulla vei vuosia, pikkuhiljaa.
Jostain pistoshoidosta puhu silmälääkäri tänää
 
Tarja Haili
Sain saman tuomion juuri. Sattui kohdalle osaava lääkäri: Jaakko Teikari. Alansa pelle-peloton, uranuurtaja. Suosittelen mahdollisimman pikaista käyntiä. Rakentanut tutkimuslaitteensa, jolla pääsee tarkempaan tulokseen kuin normaalikojeilla. Myös leikannut rappeumaa. Selkokielinen mies. Toimii laajalti eteläisessä Suomessa.
 
heikkonäkö
Sain rappeumaan lääkityksen lisäksi ohjeistukset monipuoliseen silmäystävälliseen ruokavalioon. Terve vaan, mutta tuota määrää ituja ja parsoja ym rehuja ei pysty jatkuvasti syömään tai edes lähikaupasta löytämään. Lekuri neuvoi ottamaan tietyt vitamiinit apteekista ja yllätyin, kun apteekkari näytti hyllystä erilaisia silmävitamiini vaihtareita, joista löytyy nuo suositellut vitskut. Kaiken maailman mustikkahöttöjä pääasiassa, mutta myös nämä oikeat asiat sisältävät löytyi joku Baush&lomb tuote ja Azecol valitsin tuon jälkimmäisen, kun siinä oli tarkemmin määrätyt aineet ja täytyy ottaa vaan 1 tabu päivässä. Puhuin tästä lekurin kanssa, joka hyväksyi sisällön ja kertoi, että etelän maissa, missä myös uv rasitusta on enempi lääkärit määrää silmäpotilaille vitamiineja lähes lonkalta. No ainakin antaa mielenrauhaa, kun tietää, että saa tarpeellisen määrän, jos ravinnosta ei saa riittävästi.
 
"elluska"
Mieheni suvussa monet sairastaa silmäpohjan rappeuma. Olemme löytänyt luontaistuotteen Klarin perfekt jonka avulla sairaus on saatu hidastettu. Tulos 2 vuoden jälkeen jokapäiväisen syönnin jälkeen näkö on vankka, muutamilla jopa hieman parantunut. :)
 

Yhteistyössä