*

Onko sellaisia naisia, jotka ei ole koskaan käyneet PAPA-kokeessa?
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 36

Ketju: Onko sellaisia naisia, jotka ei ole koskaan käyneet PAPA-kokeessa?

Sama
    Vierailija

Onko sellaisia naisia, jotka ei ole koskaan käyneet PAPA-kokeessa?

Siis minkä ikäinen olet, monta lasta ja miksi et ole käynyt papa-kokeessa?

-Jonttu-
    Vierailija
    Mulla on kans kysymys: miten papakokeelta voi välttyä, jos kerran on lapsiakin.

Saraldo
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-
    Mulla on kans kysymys: miten papakokeelta voi välttyä, jos kerran on lapsiakin.
    Kaikesta voi aina kieltäytyä. Vaikka papa-koe yleensä otetaankin joko raskauden aikana tai jälkitarkastuksen yhteydessä tai jossain siinä välissä, niin niistä voi aina kieltäytyä.

Tosin mun mielestäni se olisi aika hölmöä...

nolona tunnustan
    Vierailija
    Minä
    Ikää 30 ja lapsia kolme.
    Kahdesti olen saanut lähetteen mutta ei vaan ole tullu mentyä.
    Nyt tuli kutsu tuohon ikäluokkani seulontaan ni nyt aion mennä

Julia
    Vierailija
    Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa

äiti86
    Vierailija
    mä en oo ollu. oon 23v ja yksi lapsi. ei oo kukaan koskaan käskeny menemään enkä oo mitään lähetettä saanu. pitäisköhän varata aika jostain?

voi sanonko mitä!
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Julia
    Multa ei ole otettu vielä koskaan..? Ihme kyllä. Vaikka 2 lasta on jo.. Ei taida meidän kunnassa pahemmin tämä kiinnostaa

Kunnassa? Eikös toi kannattais ihan omaa itseään sen verran kiinnostaa, viis kunnan kiinnostumisesta...

-Jonttu-
    Vierailija
    Kannattaisi kyllä varata aika, jos ei ole käynyt. Kyse on kuitenkin tärkeästä tappavan syövän ennaltaehkäisevästä toimenpiteestä.

kyy
    Vierailija
    Ei mullakaan ole papaa otettu koskaan raskausaikana tai jälkitarkastuksessa. Sehän ois kätevää jos otettais, ite on pitänyt huolehtia. Kaks kertaa se on otettu, ikää parin viikon päästä 25v. Pitäis vissiin taas mennä otattaan, mutta kun en tiedä minne menisin..

äiti86
    Vierailija
    mistä mä sen ajan varaan? Oon ollu vaan gynegologilla raskauden yhteydessä äitiyspolilla..

vieras
    Vierailija
    en ymmärrä miten ei oo otettu. Ite oon käynyt papa-kokeeesa säännöllisesti ehkä 16-vuotiaasta saakka

m
    Vierailija
    Eihän sitä papaa joka vuosi tarvitse ottaa edes, ellei halua maksaa siitä huvista. Kun täyttää 30, niin jokaiselle tulee kutsu joukkoseulontaan.

mi
    Vierailija
    Aika jännä kyl. Oon kans olettanu et viimeistää jälkitarkastuksen yhteydessä ehdotettais.

Itellä kans otettiin ekan kerran 17v kun e-pillerit aloitin. En ite sillon vielä edes tiennyt mistään papa-kokeista.

äiti86
    Vierailija
    mä en oo ikinä käyttäny pillereitä niin ei silloinkaa oo tarttenu otattaa...

juup
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja mi
    Aika jännä kyl. Oon kans olettanu et viimeistää jälkitarkastuksen yhteydessä ehdotettais.

Itellä kans otettiin ekan kerran 17v kun e-pillerit aloitin. En ite sillon vielä edes tiennyt mistään papa-kokeista.
    Mutkin neuvottiin ekaa kertaa papaan kun pillereitä hain 20-vuotiaana. Nyt kun en voi käyttää pillereitä niin ei ole kukaan ohjaamassa eikä mulla ole edes omaa gyneä. :/

mi
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja äiti86
    mistä mä sen ajan varaan? Oon ollu vaan gynegologilla raskauden yhteydessä äitiyspolilla..
    Niin, voit soittaa ihan terveyskeskukseen ja kysyä otetaanko siellä.

vieras
    Vierailija
    ei ole mullakaan nuorempana otettu, ku lähinnä pillereitä hommatessa. Raskaana olo saattaa kuulemma vielä vääristää tuloksia, multa on kerran otettu siinä vaiheessa, ja kolme kertaa oon raskaana ollut.

Kannattaa kyllä tosiaan mennä säännöllisesti ku on noin iisi tapa AJOISSA huomata muutokset.

-Jonttu-
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja m
    Eihän sitä papaa joka vuosi tarvitse ottaa edes, ellei halua maksaa siitä huvista. Kun täyttää 30, niin jokaiselle tulee kutsu joukkoseulontaan.
    Nykyään kutsut lähetetään myös 25-vuotiaille.

mie
    Vierailija
    Minä olen. 28v yhden äiti enkä koskaan ole saanut edes kutsua, jälkitarkastuksessakaan ei puhuttu mitään. Ei ole tullut mentyä...

hmnn
    Vierailija
    En ole koskaan käynyt. Ikää yli 35..

kyy
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja m
    Nykyään kutsut lähetetään myös 25-vuotiaille.
    No jes, homma ratkes.. jään odottamaan postia

late
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja hmnn
    En ole koskaan käynyt. Ikää yli 35..
    Edes joukkoseulonnoissa?

Lumivalkoinen
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja voi sanonko mitä!

Kunnassa? Eikös toi kannattais ihan omaa itseään sen verran kiinnostaa, viis kunnan kiinnostumisesta...
    Peesi tälle.
    Omaa itseä vartenhan se otatetaan, eikä kuntaa tai ketään muutakaan!
    Ei meidänkään kunnassa aloiteta joukkoseulonnat kuin 30-vuotiaana joten ihan omatoimisesti olen otattanut gynellä ennen sitä.

mi
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen

Peesi tälle.
    Ei meidänkään kunnassa aloiteta joukkoseulonnat kuin 30-vuotiaana joten ihan omatoimisesti olen otattanut gynellä ennen sitä.
    Juu itseä varten se otetaankin mutta voin hyvin ymmärtää, ettei kaikki osaa tällaista edes ajatella ellei missään vaiheessa kukaan papakokeen ottoa ehdota tai ota puheeksi. Kyllä ainakin raskaana oleville voisi kunnankin puolesta jotain valistusta tulla asiasta.

Lumivalkoinen
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja mi
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen

Peesi tälle.
    Juu itseä varten se otetaankin mutta voin hyvin ymmärtää, ettei kaikki osaa tällaista edes ajatella ellei missään vaiheessa kukaan papakokeen ottoa ehdota tai ota puheeksi. Kyllä ainakin raskaana oleville voisi kunnankin puolesta jotain valistusta tulla asiasta.
    No kyllä mä olen vähän eri mieltä.
    Mulla ei ole lapsia mutta olen silti osannut mennä gynelle otattaan. Kai äiti tai joku muu nainen on näin ohjeistanut

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus