voiko kissalle syöttää normaalia kotiruokaa?? mikä kissanhiekka parasta?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ymmh
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmh:
Alkuperäinen kirjoittaja ei juma:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ennen kissat eli kalalla ja samalla ruoalla kun ihmisetkin.MIikä niille nyt on tullu.
näimpä! siksi tässä kyselenkin. kotipaikalla ei todellakaan kaupasta kissanruokia kannettu.
Hah! Ja mitähän kissa söi siellä? Perunaa ja leipääkö?

Eiköhän ne ole metsästäneet liharuokansa ja ehkä kermaa litkineet päälle. Kissa on lihansyöjä, ja sairastuu ihmisen ruuista. Ja niin muuten koirakin, vaikka kestääkin jnk verran viljaa tms.
Kun minä olin pieni, maalla koiralle annettiin ihan yleisesti kaikki ihmisten ruuanjätteet. Kyllä ne elivät ihan normaalimittaisen elämän. Kissat olivat tosiaan ulko. tai esim. navettakissoja. Ne eivät tainneet syödä ihan kaikkea kuten koirat, mutta ainakin puuroa on kissoillekin tarjottu.
Tottakai annettiin. Perunat ja ylisuolaiset kastikkeet. Ei taatusti saanut koira sitä proteiinimäärää mitä se tarvitsee!

Sillon ei myöskään jääty ihmettelemään, mikä mustia vaivaa, vaan se kalautettiin hengiltä heti kun oli tarvis eli kun mustia vähän heikotti.
Totta. Ihmiset ja eläimet kuuluivat eri kastiin. Silti eläimistä pidettiin huolta siten kuin taidettiin ja osattiin. Rahalle vain ole tärkeämpääkin käyttöä kuin haetuttaa eläinlääkäri jostain kaukaa lemmikille, jota ei ehkä kuitenkaan olisi voinut pelastaa. Ja ylimääräiset kissanpojat hukutettiin säkissä.

Maailma muuttuu, Eskoseni.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä haluaisin nähdä sen kissan, joka suostuu syömään kotiruokaa :LOL:

Meidän mirrit on erittäin tarkkoja siitä, mitä suuhunsa laittaa. Mikään perunamuussi ei todellakaan kelpaa.
tota meillä on kissa joka söis kotiruokaa,on syönyt lapsen puuro lautaselta ja käy ruokavarkaissa kerran yllätin sen syömästä leipää.
lasten purkkiruuat olis sen herkkua :)

on se vähän erikoinen katti luulee olevansa koira...
 
meidän kissat
Meidän kissoille maistuu kaikenlainen ruoka pöydältä, jos vain tilaisuuden saavat, mutta ruokakupista ei syödä kuin vain yhenlaisia nappuloita. Hyvin kranttuja.
 

Yhteistyössä