pihalaattojen itse tekeminen, miten onnistuu, paljon tulee hinnaks`?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Miten laattoja voi värjätä? Minkä verran niille tuli suunnilleen hintaa ja montako laattaa ja minkä kokoisia laattoja tuli, minkä paksuisia ym.?

Millaisella seoksella teitte?

Suunnilleen arviota noista jos mahdollista kiitos. Tiedän netti on pullollaan ohjeita mutta haluisin nyt jonkun joka on itse tehnyt et osais vastata mahdollisimman moneen kysymykseen.
 
En osaa paljo auttaa, mutta veljeni tilas muotit muistaakseni saksasta ku tuli halvemmaks. Hermoja vaatii jos kosteat kelit niin kuivuminen vie aikaa. K-raudasta tai jostain ostivat väriainetta siihen betonin vai mikä lie sekaan. Kallista silti, mutta ison alueen laatoitus tuli silti paljon halvemmaksi ja ihan semmosia muotolaattoja tekivät siis ei neliskanttisia.
 
gt
Muutaman raparperinlehtilaatan olen tehnyt jämäbetonista, en muuta. Ei noista itse valaen siistejä saa. Jos neliölaattoja tms. haaveilet, niin siistimmän ja tasaisemman lopputuloksen saat ehdottomasti valmislaatoilla. Itse valetut ovat vinksallaan sinne tänne, kun pohjasta ei kuitenkaan tule tasaista. Lisäksi betonin seassa voi olla kuplia, ja ne jättävät valmiiseen laattaan koloja ja rosoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gt:
Muutaman raparperinlehtilaatan olen tehnyt jämäbetonista, en muuta. Ei noista itse valaen siistejä saa. Jos neliölaattoja tms. haaveilet, niin siistimmän ja tasaisemman lopputuloksen saat ehdottomasti valmislaatoilla. Itse valetut ovat vinksallaan sinne tänne, kun pohjasta ei kuitenkaan tule tasaista. Lisäksi betonin seassa voi olla kuplia, ja ne jättävät valmiiseen laattaan koloja ja rosoja.
oikein tekemällä oikeisiin muotteihin niin onnistuu kyllä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
En osaa paljo auttaa, mutta veljeni tilas muotit muistaakseni saksasta ku tuli halvemmaks. Hermoja vaatii jos kosteat kelit niin kuivuminen vie aikaa. K-raudasta tai jostain ostivat väriainetta siihen betonin vai mikä lie sekaan. Kallista silti, mutta ison alueen laatoitus tuli silti paljon halvemmaksi ja ihan semmosia muotolaattoja tekivät siis ei neliskanttisia.
Apua, mikä urakka! :eek:
Kuinka paljon ihan oikeasti säästivät rahaa? Säästö on tässä tapauksessa = oman työn hinta, eli oliko oikeasti kannattavaa?
 
ap
No tuota mietittiin et tuleeko säästöä mutt toisaalta saisi tehdä jotain erilaistakin. Strömsössä oli laitettu jotain lasia sinne laattaan, mitenkähän semmonen lasi mahtaa siellä laatassa kestää?
 

Yhteistyössä