S-harjoituksia, vinkkejä?

Poika 5v (kohta 6) ei osaa ollenkaan sanoa S-kirjainta...
5v neuvolassa siihen ei puututtu ja nyt yritetään saada nopeasti 6v neuvola josko saatais asiaa eteenpäin.

Käytiin eskariin tutustumassa ja siellä juttelin hoitajien kanssa ja tuli fiilis, että eskarissa olis hyvä olla S hallussa.

Olisko kellään hyviä S-harjoituksia (sellaisia simppeleitä, et osataan kotioloissa toteuttaa)?
 
joo
Piti vielä sanoa ettei sen nyt pakko ole eskariin mennessä tulla kunnolla, ja sitäpaitsi jotkut ei opi sitä koskaan. Sitten ollaan enemmän huolissaan jos kirjaimia puuttuu useampi.
 
Molly
Meidän poikaa kuskasin useaan otteeseen puheterapeutilla, koska poika ei osannut sanoa kirjaimia L ja R. Poikaa ei kiinnostanu nämä harjoittelut pätkän vertaa, eikä tuloksia saatu siis aikaan. Eskarissa poika pääsi kerran viikossa erityisopettajan luo (vain n. 15min aikaa kerrallaan). Kas kummaa, ennen joulua (aloittivat siis muistaakseni syyskuun alussa) poika osasi sanoa kirjaimen L ja joulun jälkeen meni noin kuukausi, kun kirjain R löytyi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Molly:
Meidän poikaa kuskasin useaan otteeseen puheterapeutilla, koska poika ei osannut sanoa kirjaimia L ja R. Poikaa ei kiinnostanu nämä harjoittelut pätkän vertaa, eikä tuloksia saatu siis aikaan. Eskarissa poika pääsi kerran viikossa erityisopettajan luo (vain n. 15min aikaa kerrallaan). Kas kummaa, ennen joulua (aloittivat siis muistaakseni syyskuun alussa) poika osasi sanoa kirjaimen L ja joulun jälkeen meni noin kuukausi, kun kirjain R löytyi :)
Täällä sama juttu.
Viikonloppuna keksin tehdä kuva-arvoituksia, eli piirsin kuvan ja pojan piti arvata mitä esittää ja se oli sit sen verran hauskaa touhua, et poika suostu vähän suhisemaan...
Olikin sitten eka kerta kun suostuu useamman sanan peräkkäin suhisemaan.
 
Olen käynyt 80-luvulla s-koulua. Siellä aloitettiin puhaltelemalla pingispalloja pöytää pitkin ja saippuakuplia puhallettiin myös. Mulla tosin oli ongelmana se, että kieli tuppasi menemään koko ajan hampaiden väliin. Meillä päin laitetaan aika herkästi puheterapeutille, jos ei eskariin mennessä ole kaikki kirjaimet hallussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Olen käynyt 80-luvulla s-koulua. Siellä aloitettiin puhaltelemalla pingispalloja pöytää pitkin ja saippuakuplia puhallettiin myös. Mulla tosin oli ongelmana se, että kieli tuppasi menemään koko ajan hampaiden väliin. Meillä päin laitetaan aika herkästi puheterapeutille, jos ei eskariin mennessä ole kaikki kirjaimet hallussa.
Mä olin jäänyt käsitykseen, että 5-vuotisneuvolassa tartutaan tohon ässän puuttumiseen (silloin myös r), mut tohtori oli sitä mieltä, et katellaan vuosi.

Nyt tuntuu, et tuo S tulee niin tiukasti T:eenä, et oppiminen on hankalampaa.
Jos saan pojan suhisemaan sanassa niin lopputulos on esim ki ssssss ta (kissa)
 
suhinat
Meidän poju kävi puheterapeutilla vuosi ennen koulun alkua ja siellä oli hauskaa.Koitas jos neuvolasta antaisvat kesäksi muutaman käynnin terapeutille, niin saisit ne harjoitteet sieltä.Mullakin riitti kun kerroin et alkaavat koulussa vaikka osoittelee ja se on noloa lapsellekkin jos ei ole vikaa muuten. Terapeutti oli hyvillään kun olimme aktiivisia itse ja saatiin ennenkoulun alkua jotenkin hoidettua. Kävi ekaluokalla sit muutaman harjoituskerran vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suhinat:
Meidän poju kävi puheterapeutilla vuosi ennen koulun alkua ja siellä oli hauskaa.Koitas jos neuvolasta antaisvat kesäksi muutaman käynnin terapeutille, niin saisit ne harjoitteet sieltä.Mullakin riitti kun kerroin et alkaavat koulussa vaikka osoittelee ja se on noloa lapsellekkin jos ei ole vikaa muuten. Terapeutti oli hyvillään kun olimme aktiivisia itse ja saatiin ennenkoulun alkua jotenkin hoidettua. Kävi ekaluokalla sit muutaman harjoituskerran vielä.
Kiusaamista mäkin pelkään... Kun poika sanoo oman nimensäkin väärin.

Tuota hauskuutta just kaipaan (tai siis poika kaipaa)!

Ja niitä sanoja jossa on S jotka voi helposti piirtää :D
 

Yhteistyössä