Sain norflex nimistä lääkettä lihaskipuihin. Kertokaa kokemuksia ko. lääkkeestä?

  • Viestiketjun aloittaja En oo vielä uskaltanu ottaa
  • Ensimmäinen viesti
Ensihoitaja
Norflex ja joku kunnon nsaid lääke esim. Voltaren rinnalle niin selkävaivainen parantuu muutamassa päivässä niin, että kykenee taas parantamaan muitakin. Jos nsaid lääkkeet ei auta rinnalle mieto opiaati esim. Tramal. Norflex ja Tramal vaikuttaa keskushermostoon ja aiheuttaa joillekin erilaisia haittavaikutuksia, mutta hyvä lääkitys selkäkipuun heti, että pääsee liikkeelle ja näin kjntoittamaan selkäänsä
 
"Kaltsu"
Pari päivää ollut aikamoisia selkäkipuja. Liikuntaa harrastan aika lailla ja monipuolisesti. Tänään sain terkkulassa Norflex-piikin. Siitä on nyt yli neljä tuntia. Käytännön eroa en juuri huomaa.
 
bbierass
Ei pitäisi ollenkaan käyttää tuollaisia myrkkyjä. Säännöllistä ulkoilua, kunnon ruokaa, riittävästi liikuntaa ja unta, hyvä ryhti, vaikka fysioterapiaa. Tuo on väärä tie, yrittää kemiallisin kepposkonstein parantaa oloa! Hullummaksi vain menee.
 
natusan
Juuri eilen sain Norflex-piikin pakaraan olkapääjumin takia, ja toimi tosi hyvin. 6 tuntia meni ihanasti niin, etten muistanut koko olkapäätä.. Sain myös reseptin buranaan, Sirdaludiin ja voltaren-voiteeseen?..joten kaiketi tuon pistoksen lisäksi ainakin voi ottaa myös tablettina buranaa tai panadolia.
 
"Myyris"
Ei pitäisi ollenkaan käyttää tuollaisia myrkkyjä. Säännöllistä ulkoilua, kunnon ruokaa, riittävästi liikuntaa ja unta, hyvä ryhti, vaikka fysioterapiaa. Tuo on väärä tie, yrittää kemiallisin kepposkonstein parantaa oloa! Hullummaksi vain menee.
Harvapa sitä väkisin tahtoo lääkkeitä popsia tai piikkinä ottaa.
Mutta jos selkä menee jumiin kun yrittää terveellisesti kävellä (6 vuotta sitten) leikatulla jalalla, jossa 2 v kestäneistä kivuista huolimatta ei ortpedin mukaan ole vikaa, niin kyllä dropit voi olla tarpeen.

Toki jumahduksen jälkeen piti tohtoreille murista, että onkohan se jalka nyt varmasti kunnossa kun pitää linkata ittensä killiin, ja löytyihän sitä vikaa (ja tie vie takaisin leikkuu pöydälle :( )
 
"katru"
Itselläni on välilevyn pullistuma ja kulumia selässä.Lääkkeinä mulla on juuri tuo norflex ,Panadol forte ja lyrica.Aiemmin panadolin kanssa oli kombinaationa Burana,mutta kun sain tiedon että sairastan polykystisiä munuaisia niin Burana jätettiin pois.Mulla tämä yhdistelmä toimii hyvin.Alussa norflex ihan hieman väsytti muttei mitään aivan liian paljon!!Burana ja Panadol kombinaatio oli mulle joskus kaikkein toimivin,mutta nykyään lyrica on tehokkain.Lyrica pisti aluksi hihittämään hullunlailla ja kordinaatio oli hukassa,mutta nykyään käytän sitä 600mg vrk ja toimii ihan hyvin :)
 
"..."
Mulle toimii joka kerta, kun ei meinaa pää kääntyä mihinkään suuntaan. Sirdaludeja tai muita vähänkään väsyttäviä en itse uskalla ottaa kuin yötä vasten, minut nimittäin pidetään hereillä lääkkeillä. Norflex ja Arcoxia niin kyllä lähtee jumit.
 
selkäjumi
Kauan tossa menee että alkaa väsyttämään? Siis norflex tabletin otosta? Mulle laitettu tänään aamulla voltaren kipupiikki kankkuun ja otin norflexin tossa neljä tuntia sitten ja ei nukuta, ei väsytä!! Ennemminkin paljon pirteämpi olo kuin normisti :O. Meinaan vaan että sirdaludit vaihdettiin noihin kun mulle ne teki sen vaikutuksen että sammahdin n tunti sirdan ottamisesta mutta heräsin sitten aina tunnin päästä enkä saanut enää unta.
Voinkohan sit tota norflexiä sitten yöksi ottaa ollenkaan?
 
vierailija
Minulla oli noidannuoli, joka on jättänyt jälkeensä ristiselän ajoittaista jäykkyyttä, vihlontaa ym. Särkylääkettä en ota koska kipua ei paljon ole, mutta sen epämiellyttävän jäykkyyden ja pienen juilimisen tunteen vie Norflex pois samantien. Minulle siis Norflex ollut oikein hyvä lääke, kun olen muutaman kerran nyt ottanut. Itseasiassa minulle tulee siitä ihan hyvä, rento olo ja nukun hyvin, suun kuivuminen ainoa hieman tylsä sivuvaikutus. Joskus otan Norflexin kanssa vielä yhden temestan taikka diapamin ja olo on hyvä ja selkä normaalin tuntuinen.
 
vierailija
Aiheesta vähän viereen, mutta mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joille lääkäri on määrännyt jotain lääkettä ja sitä ei sitten uskalleta ottaa. Lääkärihän se tietää mikä lääke auttaa ja siihen hän on saanut istua tunnin jos toisenkin yliopistolla. Jos jostain lääkkeestä menisi jotenkin sekaisin päästään, niin eiköhän se lääkäri siitä kertoisi lääkettä määrätessään.

Selkäkipuihin ja jumeihin tulee nimenomaan syödä lihasrelaksanttia, ihan kuten lääkäri on määrännyt. Buranaa popsimalla saa ehkä kivun hetkeksi pois, mutta se ei "avaa" niitä jumiutuneita lihaksia millään tavalla. Toisinsanoen Buranaa joutuukin sitten helposti popsimaan viikon putkeen, koska ongelma ei sillä parane. Tuollaisen määrän syöminen taas on tosi kova paikka vatsalaukulle ja muutenkin. Tämän takia se relaksantti pitää ottaa, jotta lihaksen saa auki.

Älkäät te hyvät ihmiset kyseenalaistako lääkärin ammattitaitoa. Ei ne mitään jumalia ole, mutta noin yleensä ne kyllä tietävät mitä tekevät.
 
vierailija
Miä sain sellaista pari viikkoa sitten yläselkä jumiin, mutta se tuli kyllä piikkinä pakaraan.. :kieh:
En sitten tiedä, miten eroaa tablettina otettuun. Mutta mulla auttoi kyllä hyvin kipuun eikä tehnyt oloa mitenkään sekavaksi tms. niin kuin jotkut vahvat särkylääkkeet esim. sirdalud.
Sirdalud ei ole Särkylääke, eikä varsinkaan vahva, vaan se on lihasrelaksantti, aivan kuten Norflexkin.
 
vierailija
Ei pitäisi ollenkaan käyttää tuollaisia myrkkyjä. Säännöllistä ulkoilua, kunnon ruokaa, riittävästi liikuntaa ja unta, hyvä ryhti, vaikka fysioterapiaa. Tuo on väärä tie, yrittää kemiallisin kepposkonstein parantaa oloa! Hullummaksi vain menee.
Tässä on taas henkilö, joka ei ole joutunut elämässään kokemaan yhtään vastoinkäymistä, kaikki hoituu hänellä ulkoilemalla. Siskoni oli joitain vuosia sitten masentunut "ulkoilua" harrastanut koko elämänsä" ja yritti myös riistää hengen itseltään. Hieman aiemmin tätimme oli suositellut (sairaanhoitaja ammatiltaan (heh))juomaan illalla lämmintä maitoa, niin kyllä se siitä. Ei hyvää päivää taas.

No, siskoni toipuminen alkoi vasta, kun hän sai kunnon "myrkyt" lääkärin määräyksenä, ja joutuu kyllä syömään niitä tänäkin päivänä, mutta vointi hänellä on hyvä ja mukana taas työelämässä.

Itselläni myös leikattu aikoinaan selkä. Joskus kun vieläkin selkä sanoo sopimuksensa irti, en pääse edes vessaan ilman apua (olen ulkoileva ihminen) niin kyllä siinä joutuu noita kammoksumiasi "myrkkyjä" syömään, että toipuminen edes lähtee käyntiin. T. Ulkoileva, kunnon ruokaa syövä, riittävästi liikuntaa ja unta saava, sekä hyvän ryhdin omaava fysioterapillakin joskus käyvä henkilö.
 
vierailija
Ei pitäisi ollenkaan käyttää tuollaisia myrkkyjä. Säännöllistä ulkoilua, kunnon ruokaa, riittävästi liikuntaa ja unta, hyvä ryhti, vaikka fysioterapiaa. Tuo on väärä tie, yrittää kemiallisin kepposkonstein parantaa oloa! Hullummaksi vain menee.
Täyttä potaskaa. Liikunnan takia menee paikat romuksi. "Kunnon" ruoka aiheuttaa ilmavaivoja.
 
vierailija
Ei pitäisi ollenkaan käyttää tuollaisia myrkkyjä. Säännöllistä ulkoilua, kunnon ruokaa, riittävästi liikuntaa ja unta, hyvä ryhti, vaikka fysioterapiaa. Tuo on väärä tie, yrittää kemiallisin kepposkonstein parantaa oloa! Hullummaksi vain menee.
Totta, mutta vasta alzheimerlääkkeistä saat vastavaikuttajaa, jos olet saanut vaivasi hedelmämehusta tai metsänantimista 1950- luvun jälkeen. Ne istutustaimet kun on uitettu malathionissa:eek:
 
Kokemuksella sanon: lääkkeet ja fysioterapia on ... Menkää osteopaatille!
Itse tuhlasin 5 vuotta noihin lääkäreiltä annettuihin apukeinoihin: hermokipulääkettä, kipulääkettä ja lihasrelaksantteja, fysioterapiaa (sanoisin, että fysioterapia "jumppakatsaus" ja sopii vain niille, jotka eivät koskaan ole jumpanneet, mutta yhdellekään selkäsairaalle fysioterapia ei anna mitään hyödyllistä, vaan on täyttä ajan hukkaa). Olennaisen. mistä kipuni johti juonteensa, löysi alle puolen tunnin ja antoi potkun kohti parantumista, oli osteopaatti. Käyn edelleen ostepaatilla kerran kuukaudess tai kahdessa, jotta rangan palat ja lihakset pysyvät oikealla kohdallaan. Jumppaan tietenkin, mutta olin jumpannut jo ennen käsittämättömän tyhmää, ainakin minulle, fysioterapiaa
 
vierailija
Kokemuksella sanon: lääkkeet ja fysioterapia on ... Menkää osteopaatille!
Itse tuhlasin 5 vuotta noihin lääkäreiltä annettuihin apukeinoihin: hermokipulääkettä, kipulääkettä ja lihasrelaksantteja, fysioterapiaa (sanoisin, että fysioterapia "jumppakatsaus" ja sopii vain niille, jotka eivät koskaan ole jumpanneet, mutta yhdellekään selkäsairaalle fysioterapia ei anna mitään hyödyllistä, vaan on täyttä ajan hukkaa). Olennaisen. mistä kipuni johti juonteensa, löysi alle puolen tunnin ja antoi potkun kohti parantumista, oli osteopaatti. Käyn edelleen ostepaatilla kerran kuukaudess tai kahdessa, jotta rangan palat ja lihakset pysyvät oikealla kohdallaan. Jumppaan tietenkin, mutta olin jumpannut jo ennen käsittämättömän tyhmää, ainakin minulle, fysioterapiaa
Kyllä, ihana kun muutin ovat käyneet osteopaatilla. Naprapaatti on mun mielestä parempi, kun se kertakäynti riittää, mut makuasia kai sekin on?
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
vierailija
Aiheesta vähän viereen, mutta mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joille lääkäri on määrännyt jotain lääkettä ja sitä ei sitten uskalleta ottaa. Lääkärihän se tietää mikä lääke auttaa ja siihen hän on saanut istua tunnin jos toisenkin yliopistolla. Jos jostain lääkkeestä menisi jotenkin sekaisin päästään, niin eiköhän se lääkäri siitä kertoisi lääkettä määrätessään.

Selkäkipuihin ja jumeihin tulee nimenomaan syödä lihasrelaksanttia, ihan kuten lääkäri on määrännyt. Buranaa popsimalla saa ehkä kivun hetkeksi pois, mutta se ei "avaa" niitä jumiutuneita lihaksia millään tavalla. Toisinsanoen Buranaa joutuukin sitten helposti popsimaan viikon putkeen, koska ongelma ei sillä parane. Tuollaisen määrän syöminen taas on tosi kova paikka vatsalaukulle ja muutenkin. Tämän takia se relaksantti pitää ottaa, jotta lihaksen saa auki.

Älkäät te hyvät ihmiset kyseenalaistako lääkärin ammattitaitoa. Ei ne mitään jumalia ole, mutta noin yleensä ne kyllä tietävät mitä tekevät.
Sä et varmasti ymmärrä paljon muutakaan "lääkärihän se tietää mikä auttaa" ja et istunut tunnin ellei 2 yliopistolla ei jeesus. Opiskelkaa itte se muutama tunti jos on sellanen lääke tai lapsellenne vaikka lääkäri kirjottaa esimerkkinä. Adhd/add amfetamiini johdannainen mahdollisesti ite amfetamiini, miettikää itse näättekö parhaaksi alottaa nuoressa iässä amfetamiinin käyttäminen ja lääkärin määräämä annoskin voi olla vahvuudeltaan helposti sellasta n. 1-2grammaa laitonta kadulta ostettua piriä pääosin ero on että toine laillisesti apteekista toinen kadulta laittomasti saa ne tabletit murskattua jauheeksi ja jauheet puristettua tabletiksi. Kyl se on loppuviimeeks potilas ja kannatta käyttää iha omaa järkee ja opiskella itte ainaki sen lääkkeen toiminta aivois ja kehos mitä syö eikä luottaa siihe et lääkäri varottais mitä haittavaikutuksii lääke tuo tai mahdollisesti yhteisvaikutuksiin se jonkunnäköne perus tieto niil on lääkkeest huonol tuuril senki tiedon takan on lääkebisnes ja heidän luento tunti jostai vitu mahtavast lääkkeest mitä suositellaa määräämää et saadaa myyntii ja tuloi. Äläkä sä varsinkaa neuvo siel yhtään ketään, buranakaan ei oo turvallinen eikä sen haitoist pal huudella niinku ei mikään kemikaali pitää miettii haittahyöty suhde ja ymmärtää mikä lääke on itel turvallisin ja tekee vähemmä haittoi ja mil annoksil. Kyseenalaistakaa jumalauta ihmees herkästi, älkääkä miettikö noku mutku lääkäri sanos nii
 

Yhteistyössä