Millä eroon kateudesta?

  • Viestiketjun aloittaja mikä mussa vikana
  • Ensimmäinen viesti
mikä mussa vikana
Alkaa jo pikkuhiljaa ihteäkin veetuttaa nää ajatukset. Nimittäin kateus. Esim. kaverini osti hevosen, no olin siitä kateellinen, vaikka mulla ihtellänikin oli hevosia. Ja nyt kuulin että serkkuni oottaa vauvaa. No siitäkin "pitää" olla kateellinen, vaikka ihtellä on 2kk ikäinen nyytti sylissä. Ihanku kukaan muu ei sais nauttia ja olla onnellinen samoista asioista ku mie, kellään muulla ei sais olla hevosta, vauvaa tms. Miten hemmetissä tämmösistä ajatuksista voi päästä eroon?? Niin ja pidän siis nää kateus-ajatukset ihan oman pään sisällä, en oo koskaan puhunu niistä kellekään, kaikista vähiten sille kelle olevinaan oon kateellinen.
 
juu
en tajua. outoa. ymmärtäisin jos hevonen tai vauva olisi sinun ikiaikainen haave, jota tiedät että et tule saamaan koskaan. ei ksokaan rahaa hevoseen tai ei mahdollisuutta vauvaan.

mutta jos sinulla on itselläsi ollut hevosia ja parhaillaan vauva, niin ei kuulosta terveeltä kadehtia.
 
mei
Hmmm, oletko miettinyt mistä kateutesi pohjimmiltaan johtuu? Oletko jossain vaiheessa jäänyt jostain paitsi tai joutunut erityisen paljon ponnistelemaan saavuttaaksesi jotakin? Itse huomaan, että silloin kun olen tyytymätön omaan elämääni, alan kadehtia muita. Sitten taas kun oma elämä on hyvää, ei minua saa kateelliseksi sitten millään. Mutta kateus on inhottava tunne. :ashamed:
 
JONSERED Karhunkantaja
Käännä se positiiviseksi voimavaraksi: vau, upeaa, että kaveri sai tuota-ja-tuota, haluaisin itsekin, mutta jos hän onnistui, onnistun minäkin. Ja yritä iloita kaverin hyvästä mielestä.
 
akka
Hei mulla on ihan sama ongelma. Ihan hävettää. Tulee itelle semmonen olo että kylläpä oon katkera ämmä. Esim. vuos sitte mulla oli häät, ja nyt on pitkin vuotta ollu kavereitten häitä, ja jostain syystä oon kateellinen. Omat häät ei mitenkää menny pielee ja olin hurjan onnellinen sinä päivänä, mutta en tiiä mikä on..

Sama juttu oli myös sillon ku mentii kihloihin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mei:
Itse huomaan, että silloin kun olen tyytymätön omaan elämääni, alan kadehtia muita.
Tämän kohdan tunnistan ihtestänikin.

Oon kyllä joutunu tekemään töitäkin sen eteen että oon saanu unelmia toteutettua, esim. hevosenostoon pitäny säästää rahaa ja laskea joka kolikko.
 
meitä kaikkia vaivaa sama
Ihminen on saanu syntymälahjaksi perisynnin, eli koskee kaikkia. Jokainen on pohjimmiltaan paha ja synnin turmelema, MUTTA siihen ei tarvitse jäädä, Jeesus voitti synnin kuolemalla meidän jokaisen puolesta. Saat Jeesukseen uskomalla omat syntisi joka päivä anteeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Siunausta ja vapautta elämääsi.
 

Yhteistyössä