MUSTIKAN HINTA TÄNÄÄN 2010

  • Viestiketjun aloittaja KERÄÄJÄ
  • Ensimmäinen viesti
laahkana
Alkuperäinen kirjoittaja poimija:
Mitä tahtia te muuten saatte tota mustikkaa kerättyä? Tuli mieleen tästä 5 litraa tunnissa keräävästä (mun mielestä se on tosi paljon).
Mun mielestä toi 5 litraa tunnissa on tosi vähän.

Toki jos käsin poimii, niin sitten on ihan ok.

Mutta minä lähdin teinivuosina mustikkametsään, ja yleensä sitä kerättiin pari eräsäkkiä päivässä.

Heinäkuussa aloitettiin hilloilla, niitä keräiltiin n. 10 kg päivässä, riippuen päivästä ja paikasta. Elokuussa siirrytiin mustikoihin ja sitten puolukoihin. Mustikoita ja puolukoita yleensä tosiaan se pari eräsäkkiä (mitä niissä eräsäkeissä onkaan, 30 litran säkkejä taitavat olla?)
 
laahkana
Niin ja lisään vielä, että jos myydään torimyyjille putsaamatonta marjaa, niin eihän siitä paljoa saa, ehkä euron, kaksi? En ole nyt vähään aikaan poiminut, niin en tiedä.

Mutta sitten he myyvät sitä putsattuna kolmin, nelin tai viisinkertaisena.
 
E-97
Täälläpäin kyllä mustikkaa riittää =) Ihan lähimetsästä löytyy vaikka millä mitalla. Taian lähtee poimimaan ja sitte myyn äitille jos saan tarpeeksi poimittua :-D
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja KERÄÄJÄ:
TORILLA EI OLLUT MUSTIKKAA, MUTTA MINULLA ON , SIKS KYSELEN HINTAA.
jos sais viellä suoraan myytyä, jollekkin joka haluaisi ostaa niin olis paljon parempi! jos jollaki Roissa kiinnostaa ostaa niin voisin käydä poimimassa....!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Alkuperäinen kirjoittaja poimija:
Mitä tahtia te muuten saatte tota mustikkaa kerättyä? Tuli mieleen tästä 5 litraa tunnissa keräävästä (mun mielestä se on tosi paljon).
Mun mielestä toi 5 litraa tunnissa on tosi vähän.

Toki jos käsin poimii, niin sitten on ihan ok.

Mutta minä lähdin teinivuosina mustikkametsään, ja yleensä sitä kerättiin pari eräsäkkiä päivässä.

Heinäkuussa aloitettiin hilloilla, niitä keräiltiin n. 10 kg päivässä, riippuen päivästä ja paikasta. Elokuussa siirrytiin mustikoihin ja sitten puolukoihin. Mustikoita ja puolukoita yleensä tosiaan se pari eräsäkkiä (mitä niissä eräsäkeissä onkaan, 30 litran säkkejä taitavat olla?)
Tänään laskin vauhdiksi 10 litraa / tunti. Jos lasten hengissäpysyminen olisi vaakalaudalla, thaimaalaisella motivaatiolla pystyisin ainakin 15 litraa / tunti.

Mutta vaatii oikeasti hyvät marjamaat. "Ihan ok"-paikoilla 5 litraa / tunti on aivan hyvä vauhti.

Kannattaa käyttää tosiaankin aikaa parhaiden paikkojen etsimiseen. Aikaa ja selkää säästyy loppujen lopuksi paljon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja samppa70:
Ylikiiminkiläistä puhasta perkattua mustikkaa 8e/kilo. Ouluun tai lähialueelle tuotuna.
Laita viestiä yhteystietoineen jos mustikan tarvesta on.
samppah70@luukku.com
eikös siellä Torniossa ollut joku kauppa joka ostaa 10e kg . jos tiedät voitko laittaa sen p. numeron tai nimen .
 
mävaan
Alkuperäinen kirjoittaja poimija:
Mitä tahtia te muuten saatte tota mustikkaa kerättyä? Tuli mieleen tästä 5 litraa tunnissa keräävästä (mun mielestä se on tosi paljon).
no ööh itse poimin poimurilla ja vajaa 2 tuntia meni kun keräsin 20 litraa.
 
Täällä ei oo mettässä mustikan mustikkaa ne mitä halla ei vieny on kuivunu pystyyn, Lounais-Suomi, S-marketilla oli sellainen pahvilaatikko (samanlainen kuin mansikka laatikko) oliskos siinä ollu 5kg maksoi 29,90e
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mävaan:
Alkuperäinen kirjoittaja poimija:
Mitä tahtia te muuten saatte tota mustikkaa kerättyä? Tuli mieleen tästä 5 litraa tunnissa keräävästä (mun mielestä se on tosi paljon).
no ööh itse poimin poimurilla ja vajaa 2 tuntia meni kun keräsin 20 litraa.
mä keräsin käsin tunnin ja löysin litran, tosin mä poimin myös roskattomana.
 
vellu
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Jaa no mainostaminen ei taida olla sallittua täällä. Ap tiedusteli käsittääkseni hintoja.

no mikä ettei - sano Simo Salminen Jos tätä kautta myyjä ja ostaja kohtaa
ja hinnasta pääsee sopuun - ketä haittaa
 

Yhteistyössä