hääpukeutuminen, sääntöjä?

Meri-Kaisla harmaana
Ei mielellään kokonaan mustaa. Kengät voi olla valkoista ja valkoista saa olla asussakin kunhan ei ole kokonaan valkoinen. Sukkahousut olis suotavat ja monet vanhemmat ainakin on sitä mieltä, että kirkossa pitää olkapäät peittää.
 
mie
Jos haluat pelata varman päälle niin pukeudu hienosti. Eli esim. hieno mekko, ei siis mitään trikoomekkoa ja legginssejä.
Virallisen etiketin mukaan naisilla pitää olla juhlakengät joiden pitää peittää varpaat, eli ei sandaalityyppisiä kenkiä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Rk:
Heips... Miten jos morsian pukeutuu mustaan hääpukuun..niin onko etikettivirhe pukeutua mustaan?
Höpsis, sen on perinne että länsimaalainen morsian pukeutuu valkoiseen, ei mikään etiketti. Morsian pukeutuu häissään juuri siihen väriin mihin hän haluaa.
 
http://www.naimakaupat.com/haaopas/vieraat/vieraat.php

Nykyään toki riippuu kaikista eniten naimisiin menevästä parista, että mitä voi pukea päällensä. Esim. kaikki morsiamet ei enää pukeudu siihen valkoiseen.

Ja Kumipuu, ei mun mielestä ole mitenkään "rumaa" pukeutua mustaan mekkoon... Voihan sitä sitten ottaa vaikka värikkään huivin tai laukun, kengät, vyön... Ja mentiinhän ennen mustassa puvussa naimisiin!
 
lakatut varpaankynnet
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos haluat pelata varman päälle niin pukeudu hienosti. Eli esim. hieno mekko, ei siis mitään trikoomekkoa ja legginssejä.
Virallisen etiketin mukaan naisilla pitää olla juhlakengät joiden pitää peittää varpaat, eli ei sandaalityyppisiä kenkiä.
No voihan kettu. Ostin KALLIIT kengät siskoni häihin, ja niistä näkyy varpaat! Myyjälle kerroin, että häihin olen menossa, eipä tainnu hänkään tietää etiketeistä mitään. Vaikka luulis että pitää tietää, kun alallakin on ollut noin kolkytä vuotta.
 
Rk
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rk:
Heips... Miten jos morsian pukeutuu mustaan hääpukuun..niin onko etikettivirhe pukeutua mustaan?
Höpsis, sen on perinne että länsimaalainen morsian pukeutuu valkoiseen, ei mikään etiketti. Morsian pukeutuu häissään juuri siihen väriin mihin hän haluaa.
..Siis tarkoiten, että jos olen vieraana menossa häihin, joissa morsian pukeutuu mustaan, niin onko epäkohteliasta pukeutua vieraana mustaan?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Kumipuu:
hui. nyt selvis jo mun eka moka, eli kengät. Niissä näkyy varpaat. No saanpahan syyn ostaa taas uudet.. Hihihi. Mutta onko musta mekko iso ei?
Nykyään musta on niin yleinen vaatteiden väri, että tuskin morsian sitä pahakseen panee vaikka vieraalla olisikin musta asu. Jotkut vanhemmat tosin saattaa paheksua, koska ennen musta on vahvasti ollut väri joka symboloi surua.
itse pohdin juuri viime talvana vaatteita ystäväni häihin ja hän sanoi heti alkuun, että saa pukeutua mustaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daewen:
Nykyään toki riippuu kaikista eniten naimisiin menevästä parista, että mitä voi pukea päällensä. Esim. kaikki morsiamet ei enää pukeudu siihen valkoiseen
Viis etiketeistä... Nimim. yön sinistä ja mustaa. :D Vieraat oli kans pukeutunu enimmäkseen tummaan. Hääkenkinä mulla oli mustat remmikengät, sellaset tosi makeet niittikorkkarit. :kieh: (Nyt viimestään mut tunnistetaan :LOL: )

Mun mielestä ainoita sääntjä on, että juhlan mukaisella tavalla... Mitä hienommat kekkerit, sen hienompi puku. Sit toki kannattaa kysästä morsiammen puvun väri, ettei sitä kovin runsaasti käytä... Ihan samalla periaatteella, ku valkosen hääpuvun kohalla ei kokovalkosta vieraille. Stay-upit tai sukkikset viimestelee.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja lakatut varpaankynnet:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos haluat pelata varman päälle niin pukeudu hienosti. Eli esim. hieno mekko, ei siis mitään trikoomekkoa ja legginssejä.
Virallisen etiketin mukaan naisilla pitää olla juhlakengät joiden pitää peittää varpaat, eli ei sandaalityyppisiä kenkiä.
No voihan kettu. Ostin KALLIIT kengät siskoni häihin, ja niistä näkyy varpaat! Myyjälle kerroin, että häihin olen menossa, eipä tainnu hänkään tietää etiketeistä mitään. Vaikka luulis että pitää tietää, kun alallakin on ollut noin kolkytä vuotta.
Mä olin ystäväni häissä jokunen vuosi sitten, joihin ostin myöskin todella arvokkaat kengät joissa näkyi varpaat. Joku aika häiden jälkeen luin hääpukeutumisenetikettiä joista huomasian tuon kenkä asian. Ja kun jälkeenpäin katsoin yhteiskuvaa jossa on morsian ja n. 15-20 tyttökaveria niin olin ainut jolla oli avonaiset kengät... Tiedän ettei morsian varmasti edes huomannut koko asiaa ja vaikka olisi huomannut, ei häntä olisi asia haitannut. Mutta jäi omaan mieleen se juttu ja nykyään muistan aina valita kärjestä umpinaiset kengät :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daewen:
Ja mitä noihin kenkiin tulee, niin kyllä tällee maalaisjärjellä ajateltuna kukaan tuskin miettii, että onko sulla "etiketinmukaiset" kengät... :LOL:
ei sitä koskaan tiedä :D olen sen verran naurettava tapaus että roskiakaan en vie laittautumatta, ettei vaan joku pitäisi minua välinpitämättömänä ja masentuneena koti äitinä :LOL: :snotty:
 
lakatut varpaankynnet
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja lakatut varpaankynnet:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos haluat pelata varman päälle niin pukeudu hienosti. Eli esim. hieno mekko, ei siis mitään trikoomekkoa ja legginssejä.
Virallisen etiketin mukaan naisilla pitää olla juhlakengät joiden pitää peittää varpaat, eli ei sandaalityyppisiä kenkiä.
No voihan kettu. Ostin KALLIIT kengät siskoni häihin, ja niistä näkyy varpaat! Myyjälle kerroin, että häihin olen menossa, eipä tainnu hänkään tietää etiketeistä mitään. Vaikka luulis että pitää tietää, kun alallakin on ollut noin kolkytä vuotta.
Mä olin ystäväni häissä jokunen vuosi sitten, joihin ostin myöskin todella arvokkaat kengät joissa näkyi varpaat. Joku aika häiden jälkeen luin hääpukeutumisenetikettiä joista huomasian tuon kenkä asian. Ja kun jälkeenpäin katsoin yhteiskuvaa jossa on morsian ja n. 15-20 tyttökaveria niin olin ainut jolla oli avonaiset kengät... Tiedän ettei morsian varmasti edes huomannut koko asiaa ja vaikka olisi huomannut, ei häntä olisi asia haitannut. Mutta jäi omaan mieleen se juttu ja nykyään muistan aina valita kärjestä umpinaiset kengät :D
Mä jo pistän täällä mun huomista aikataulua uusiks: Tytöt huvipuistoon, poika parturiin, makutuomariks veljelle puvun ostoon, itelle UUDET KENGÄT!! :D
 

Yhteistyössä