kysymys , jos laskun eräpäivä on lauantai ja sen maksaa maanantaina

  • Viestiketjun aloittaja tilipäivä maanantaina
  • Ensimmäinen viesti
shp
Ihan sama onko eräpäivä lauantai, sunnuntai vai maanantai. Maksu on joka tapauksessa perillä aikaisintaan maanantaina koska la-su eivät ole pankkipäiviä. Eli ei tule.
 
shp
Eräpäivänäkin maksu kannnattaa tehdä virka-aikana. ainakin maksuautomaateissa on tarra jossa sanotaan että takaraja on klo 18. Verkkopankista en tiedä onka kellon ajalla väliä mutta maksaisin silti jo päivällä varmuuden vuoksi.
 
kiits
Alkuperäinen kirjoittaja tea:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos eräpäivä on viikonloppuna niin yleensä sen saa maksaa seuraavana arkipäivänä. Eli ei tarvitse maksaa perjantaina.
ei yleensä, vaan aina. oli sitten mikätahansa lasku tai lainan eräpäivä.


kiitos naikkoset,
minä en ole ap, vaan olen vähän samaa miettinyt kun tuossa oli sunnuntai erpäivä mulla, ja vasta maanantaina maksoin.

en stressaisi yhtään, jos olis jokin tavallinen maksu, sehän ei hirveitä summia korkon a varmaan tuota tuo yksi päivä :)
mutta oli sen verran erikoisempi maksu että päätä hiukan kylmää omakin kylmäpäisyys.
 
kiits
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö vuokra esimerkiksi pidä olla eräpäivänä jo vuokranantajan tilillä?

eräpvä = seuraava pankkipvä, jos eräpv laskussa on la tai su.

tähän on aina ennen voinut kyllä luottaa...epävarmuus minullakin onko muuttunut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö vuokra esimerkiksi pidä olla eräpäivänä jo vuokranantajan tilillä?
No ei todellakaan pidä. Eihän voi tietää, jos on eri pankki, että meneekö siinä yksi vai kaksi päivää kun maksu on perillä.

Eräpäivä on AINA maksupäivä.

Ja jos on viikonloppuna tai pyhänä eräpäivä, niin sen voi siirtää seuraavalle pankkipäivälle. Mulla ainakin nettipankissa on vastike joka kuun 5. päivä menossa maksuun automaattisesti, ja jos 5. päivä sattuu olemaan vaikka sunnuntai, niin se muuttuu siellä automaattisesti 6. päivälle.
 
vierailija
Lasku on maksettava eräpäivänä ennen 00:00, oli se sitten mikä viikonpäivä tahansa !
ERÄPÄIVÄ ON VIIMEINEN ! PÄIVÄ MAKSAA !
Velkakirjalaki, luku 1 § 5 sanoo laskujen erääntymisestä seuraavaa: Jos eräpäivä tai maksuajan viimeinen päivä on arkilauantai, pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä taikka joulu- tai juhannusaatto, maksu saadaan suorittaa ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen
 
  • Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä