Rämmin suossa rokoteasioiden kanssa!!??? PLÄÄÄH

  • Viestiketjun aloittaja mitentästäeteenpäin
  • Ensimmäinen viesti
mitentästäeteenpäin
Laitanpa tämän tännekkin jos löytyisi samassa jamassa olevia tai jotain järkeviä ajatuksia.


En tosiaan osaa muodostaa enään mitään mielipidettä rokotuksista. Otin sikainfluenssarokotuksen pari viikkoa ennen synnytystä ja ainakin toistaiseksi minulla on terve lapsi. 6-vuotiaanikin menin sikarokottomaan ja kadun sitä ikuisesti.

Nyt on se aika että molemmat pitäisi rokottaa ohjelman mukaisilla rokotteilla. Luotto on mennyt niihinkin ja lisäksi pelkään mitä ne aiheuttavat yhdessä sikainfluenssarokotteen kanssa. Kannattaako ottaa riskiä ja lisätä aineita pienessä kehossa? Vai joko olen syövät jne lapsilleni hankkinut että onko enään itään tehtävissä ja sama vaikka piikitän taas.

Hitto, olen oikeasti valvonut öitä ja miettinyt ja yrittänyt lukea puoleetonta ja puolueellista tekstiä. IHAN SEKAISIN!

Miten te olette kantanne ratkaisseet?

Netti on niin pullollaan kaikkia kauheuksia mitä tuo sikarokote on lapsille aiheuttanut tai tulee aiheuttamaan. Linkkiä on joka puolelle ohjelman rokotuksista, kauhujuttuja mitä ne aiheuttavat ja mitä rokottamattomuus aiheuttaa... niiiiin hankalaa....
 
"lala"
Kyllä mä aion ihan rokotusohjelmassa pysyä, rokotteet olleet käytössä pitkään ja hyödyt huom. suurempia kuin riskit.
Harkinta kykyä käytän muissa ns. uusissa rokotteissa.. esim. H1N1 rokotetta meillä ei otettu, koska tauti ei periaatteessa perusterveelle ihmiselle vaarallinen ole ja se ei edes todistetusti tautia ehkäise, sen sijaan jos taudin sairastaa niin saa suojan.
Olen myös ajatellut asian niin että vaikka kaikki maailman rokotteet hankkisi, niin aina jotain voi kuitenkin sattua esim. uskon että on huomattavasti suurempi riski että lapsi jää auton alle kuin kuolee hiniin.
Jotenkin kummastelen miten yhdestä taudista nostetaan niin kauhea kohu, vaikka joka vuosi ihan tavalliseenkin kausi-influenssaan kuolee yhtälailla ihmisiä. Välillä tuntuu, että ihmiset on unohtaneet että joskus joku vain kuolee ja se on ihan luonnolista eikä sille vain aina voi mitään. En toki sitä kiellä että se on valitettavaa ja kauheaa kun se joskus sattuu omalle kohdalle,mutta niin se nyt vain on, tämä on elämää.
 
äiti 44v
Minä olen ratkaissut rokoteasiat siten että kaikki rokotusohjelman mukaiset otetaan ja on otettu mutta ei mitään uusia ja ylimääräisiä.

Eli jäykkäkouristus, kurkkumätä, hinkuyskä, polio jne... mitä niitä nyt on ja vanhemmalla on vielä tubirokotuskin mutta kaikki rotat sun muut kausi-influenssat niin mitä hemmettiä niitä perusterveelle lapselle antamaan!?

Sikaakaan ei siis otettu mutta kuka otti niin sitä on turha neuroottisesti surkutella. Kun ei ole lapsellas vielä narkolepsiaa niin ei sitä hänelle tulekaan. Eikähän se vielä ole edes selvää että narkolepsia kellekään rokotteesta tuli.
 
Aikoinaan tuli pohdittua asiaa ja luettua aiheesta enemmän (löydät tietoa netistä ja kirjallisuusvinkkejäkin googlen kautta) enkä ole laisinkaan huolissani siitä, että lapsiani ei ole rokotettu. Tiesitko, että esim. paljon pelotellussa poliossakin reilusti yli 99% sairastaa ko. taudin tavallisen flunssan oirein? En näe tuota juuri minään riskinä tai todennäköisyytenä, sen sijaan rokotusten mahdolliset haittavaikutukset.. Nyt ainakin voin olla varma, että lapseni eivät koskaan tule sairastumaan ainakaan rokotteiden vuoksi. Vanhin on reilun 4vee ja tähänkin saakka sairastanut vain parit flunssat hyvin lievästi. Muillakin rokottamattomilla on samat kokemukset, että lapset sairastelevat vähemmän (oma vastustuskyky säilyy luonnollisena ja parempana ilman rokotuksia) Tästä vaan ei ole (vielä?) tehty virallisesti hyväksyttyjä tieteellisiä tutkimuksia ja neuvolassakin täti sanoi, että heidän pitää suositella rokotuksia vaikka ne ovatkin vapaaehtoisia. Toki siellä joutuu hieman kyttäyksen kohteeksi, mikä on koomista, ottaen huomioon että lapset ovat terveitä ja hyvinvoivia, ehkä kannattaisi seurata enemmän niitä keillä on jotain aihetta siihen. Yksi neuvolalääkäri harkitsi rokottamattomuuden vuoksi ls-ilmoitusta ja kerran on tullut vastaan myös lääkäri, joka ei ollut rokottamattomuudesta moksiskaan, päinvastoin oli itsekin hieman sitä mieltä, että on ne taudit ennenkin sairastettu jos on oltu sairastaakseen.
 
"vieras"
En tiedä sekoittaako tämä entisestään sinua, mutta olet siis lukenut tietoa vain noista rokotteista. Sinuana tutustuisin myös niihin tauteihin, mitä vastaan rokotetaan. Mitä ne voivat aiheuttaa. Sen jälkeen voisit miettiä kumpi on pienempi paha rokote vai itse tauti. Itse valitsin tämän perusteella esimerkiksi sikarokotteen, koska mielestäni jopa halvaus rokotteesta on pienempi paha kuin menehtyminen itse tautiin. Mutta nää on vaikeita aisoita. Meillä muksut saavat kaikesta kohusta huolimatta nuo rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet myös.
 
Ohis
Kyllä ne ohjelmassa olevat rokotteet on syytä ottaa, ja ne on myös olleet pitkään käytössä, jolloin riskit tunnetaan. On tärkeää että lapsella on voimassa vähintäänkin jäykkäkouristusrokotus. Myös vihurirokko aiheuttaa sikiövaurioita jos siihen sairastuu raskausaikana,joten en jättäisi sitäkään ottamatta. Ja tietysti, jos matkustelette, tai arvelette että lapsi kasvettuaan matkustelee myös muualla maailmassa, kannattaa ne kaikki rokotteet ottaa mukisematta, sekä lisäksi Hepatiitti A ja -B, viimeistään sitten ennen matkalle lähtöä.

Ei niitä rokotusohjelman rokotteita huvikseen jaeta,kyse on oikeasti vaarallisista, ja yhä maailmalla jylläävistä taudeista, ei ole Polio tai tuhkarokko mihinkään hävinneet.
 
Ohis
Ja vastaan vielä Emilynin väitteeseen rokottamattomien paremmasta terveydestä: Meillä lapset on saaneet kaikki ohjelman mukaiset rokotteet (tosin ei tuota sikainfluennsarokotetta), ja esimerkiksi viimeisen vuoden aikana ei ole ollut edes yhtä poissaoloa tarhasta tai koulusta, vain pientä flunssaa. Antibioottejakaan meillä ei ole pahemmin syöty, nuorin ei ole niitä koskaan tarvinnut, vanhemmat lapset ovat pienempinä kumpikin syöneet yhden kuurin(kutakuinkin päiväkotiuran alussa). En purematta niele tuota väitettä rokotteiden ja vastustuskyvyn välillä.

Toisekseen vielä, jos Ap:n lapset on tähän asti saaneet ohjelman mukaiset rokotteet, taitaa enää olla jäljellä samojen rokotteiden toinen kierros(?), eikä enää uusia rokotteita. Ja jos näistä ei aiemmin mitään oireita ole tullut, on todennäköisyys sille että niistä jotain vakavampaa tulisi, todellakin olemattomista olemattomin.
 
p
Minä olen rokottamisen kannalla. Nykyään nuo poliot, vihurirokot ym joita vastaan rokotetaan, ovat pitkälti hävinneet eikä pikkulasten vanhemmat ole nähneet, mitä nuo taudit voivat tehdä. Niitä pidetään helposti helppoina lastentauteina eikä ajatella, että niistä voi vammautua, jopa kuolla.
 
Meillä rokotettiin tytöt (kohta 7v ja 1v 3kk ) si-rokotteella, ja molempien kans aiotaan pysyä jatkossa normaalissa rokoteohjelmassa, tosin pienempihän niitä piikkejä nyt enemmän saa. MPR jätetään nyt 1.5v neuvolassa väliin kuopukselta, ja siihen on syynsä. Rokotetaan sitten myöhemmin se, mutta muuten mennään normaalin ohjelman mukaan.
 
.
Mua ei rokotettu pienenä ja sairastin mm tuhkarokon ja hinkuyskän. En todellakaan halua mun lasten joutuvan niitä tai muita tuollasia sairastamaan niin kyllä rokotetaan ja ollaan rokotettu. Vanhin saa myös kaikki "ylimääräset" niinku influenssarokotukset perussairautensa takia.
 
Kyllä ne ohjelmassa olevat rokotteet on syytä ottaa, ja ne on myös olleet pitkään käytössä, jolloin riskit tunnetaan. On tärkeää että lapsella on voimassa vähintäänkin jäykkäkouristusrokotus. Myös vihurirokko aiheuttaa sikiövaurioita jos siihen sairastuu raskausaikana,joten en jättäisi sitäkään ottamatta. Ja tietysti, jos matkustelette, tai arvelette että lapsi kasvettuaan matkustelee myös muualla maailmassa, kannattaa ne kaikki rokotteet ottaa mukisematta, sekä lisäksi Hepatiitti A ja -B, viimeistään sitten ennen matkalle lähtöä.

Ei niitä rokotusohjelman rokotteita huvikseen jaeta,kyse on oikeasti vaarallisista, ja yhä maailmalla jylläävistä taudeista, ei ole Polio tai tuhkarokko mihinkään hävinneet.
Voihan sen vihurirokkorokotteen ottaa vaikka teininäkin, jos tahtoo. Mikä pakko se on just pienenä lapsena ottaa, kun kyseessä on kuitenki helppo lastentauti, joka saattaa jos raskausaikana sairastaa, aiheuttaa sikiövaurioita. Isompi lapsi kestää rokotteen jo paremmin kuin pieni lapsi. Sama homma muitten tautien kans, jotka on helppoja lapsena, mutta vaikeampi aikuisena.

Sairastaminen vahvistaa vastustuskykyä.
 
Viimeksi muokattu:
Leukistinen aksolotli
Miksi sä kadut rokotuksia, terveet lapsethan sulla on?

Mitä jos ne ois sairastunut silloin, oisit sä varmaan sitäkin katunut? Mun mielestä ihmiset on nyt ihan hysteerisiä.
 
mitentästäeteenpäin
Niin on minulla nyt terveet lapset, mutta entä jokusen vuoden päästä. Tutkimaton rokote ja ennen käyttämätön adjuvantti, pelottavalta kuulostaa :( Mistä tuosta nyt tietää miten se sisuksissa kytee...
 
Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja mitentästäeteenpäin;22077754:
Niin on minulla nyt terveet lapset, mutta entä jokusen vuoden päästä. Tutkimaton rokote ja ennen käyttämätön adjuvantti, pelottavalta kuulostaa :( Mistä tuosta nyt tietää miten se sisuksissa kytee...
No mistä sä voit muutenkaan tietää, onko ne terveitä parin vuoden päästä? Ei sitäkään ole tutkittu, mitä sikainfluenssan sairastaminen vaikuttaa monen vuoden tähtäimellä.
 
"neiti"
Muistakaa, että lasten rokottamattomuus voi tulevaisuudessa estää esimerkiksi matkustamasta tiettyihin maihin, missä rokotukset vaaditaan! (esim. jenkit vaatii rokotuksia.)
 
Meillä kans otetaan turvallisin mielin rokoteohjelman mukaiset rokotukset. Onhan ne paremmin tutkittuja kuin sikarokote. Sikarokote otettiin mutta toista kertaa ei oteta mitään yhtä huonosti tutkittua.Enkä näin jälkikäteen jaksa surra että se tuli otettua, kun ei ole mitään seuraamuksia siitä meille tullut.
 
"jaajaa"
Meillä otettu kaikki rokotusohjelman mukaiset, paitsi MPR, lapsi nyt 2,5v. Joka tapauksessa sekin otetaan jossain veiheessa, mutta aikaa en ole vielä päättänyt. Jos ulkomaanmatkoja olis, niin sekin olis ilman muuta jo pistetty.
 
tiedenainen
Alkuperäinen kirjoittaja mitentästäeteenpäin;22077754:
Niin on minulla nyt terveet lapset, mutta entä jokusen vuoden päästä. Tutkimaton rokote ja ennen käyttämätön adjuvantti, pelottavalta kuulostaa :( Mistä tuosta nyt tietää miten se sisuksissa kytee...
no voi tsiisös. Jos lapsille ei ole tullut rokotteesta mitään niin eipä pitäisi tulla jatkossakaan. Rokotteen ainesosista suurin osa poistuu elimistöstä suhteellisen nopeasti rokottamisen jälkeen ja jotkut tietyt pienet raskasmetallinhiukkaset varastoituvat maksaan, mikä siis maksan tehtävä onkin. Vertailun vuoksi sanon myös sen että enemmän saat maksaasi raskasmetalleja isosta silakka-ateriasta kuin rokotteesta. Ihmisen maksaan kertyy elämän aikana raskasmetalleja ja ympäristökemikaaleja yleensä ihan jostain muusta kuin rokottamisesta.

Myös ns. adjuvantin "nanopartikkelit" on tulkittu kuin pelsebuupin kirous konsanaan. Nanopartikkeli ei tarkoita yhtikäs mitään! Muuta kuin ainesosan kokoa siis. Virus oli pilkottu tavanomaista pienemmäksi eli ei siinä mitään ylimääräistä "itselaukeavaa joukkotuhoasetta" ole mukana. Nanopartikkeleja ovat esim. puun polttamisen sivutuotekaasut ja dieselautojen pakokaasuhiukkasetkin. Et sinä niihinkään kuole vaikka ne ovat NANOpartikkeleja.

Tämä hysteria on mennyt ihan vouhotukseksi ja kansantajuiset arkitieteilijät vetävät ihan ihme johtopäätöksiä ja ennustavat maailmanloppuja. Narkolepsia mitä suurimassa todennäköisyydessä ei johdu sikarokotteesta vaan todennäköisesti ympäristössä tapahtuneista muutoksista - ja tällä tarkoita nimenomaan teollisuuskemikaalipäästöjä ja lasten altistumista jo varhaislapsuudessa tietyille petrokemian tuotteille ihan vaikka hajusteiden, väriaineiden ja pesuainekemikaalien muodossa.

Itse rokotutin koko perheen H1N1 rokotteella lapsia myöten ja arvatkaas mitä, teen sen myös uudestaan. Lisäksi olen nyt raskaana ja otan sen itselleni myös. Veikkaan että menee noin kolme minuuttia ennenkuin joku tulee tänne kirkumaan että "tapat lapsesi senkin hullu äiti".

Yleensä en mitenkään korosta koulutustani mutta kyllä nyt pitää sanoa että akateemisuus tuo kykyä ymmärtää tiedettä ja sen tuloksia - ja eritoten käyttää oman mielipiteensä muodostamiseen TIETEELLISIÄ lääkärilähteitä ja julkaisuita, eikä jotain kaksplus palstan kotiäitien mielipidevouhotuksia jotka perustuvat subjektiiviseen tuntemukseen tai PMS-oireiden kulloisen voimakkuuden asteeseen.

AP; olet hyvä äiti kun pohdit lastesi parasta, mutta ihan oikeasti, relaa vähän! Jos rokotteesta tulisi jotain niin se olisi kyllä jo tullut.
 
Että jos jostain saadaan nanokokoisia hiukkasia (kuten ilmasta, ja se ei ole mikään terveyttä edistävä asia todellakaan..), ni sama saada muualtaki, mitä tahansa, kuinka paljon tahansa?

(Älä ota liian vakavasti...saivartelen. Rokottaminen on toki jokaisen oma päätös, haluaako niitä aineita elimistöönsä kaikkien muiden myrkkyjen lisäksi vai ei.)
 
sh-äiti
Itse kadun varmasti lopun ikääni että minä hölmö meni rokotuttamaan perusterveet lapseni sikainfluenssaa vastaan. Nyt otivon suuresti että tyhmyydestä ei sakoteta tulevaisuudessa. En usko että sen rokotteen haitat edes vielä on nähtävissä vaan uskon että ne ilmaantuu vasta vuosien saatossa. Muuten meillä mennään kuitenkin rokotusohjelman mukaan, mutrta minkään valtakunnan influenssarokotteita ei meidän lapsille jatkossa tule.
Mielestäni tämä sikahysteria paisui ihan mahdottomiin, liikaa peloteltu ja liioiteltu tauti perusterveille ihmisille.
 
Otetaan kaikki ne rokotusohjelman mukaiset jotka tarpeellisia ovat ja ylimääräisiä jos tuntuu että on parempi ne ottaa. En todellakaan ymmärrä tuota turhaa vouhotusta, enemmän sä aiheutat itsellesi ja lapsellesi haittaa tuolla järkyttävällä stressaamisella ja hysterisoinnilla kuin tutkituilla rokotteilla (kun nyt rokotusohjelman rokotteista kyse). Suosittelisin todella myöskin perehtymään niihin tauteihin mitä vastaan rokotetaan, eivät ole ihan piece of nakki kaikki..

Ja sitä paitsi: Narkolepsian ja rokotteen yhteyttä pohditaan Lontoossa | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi
 
Että jos jostain saadaan nanokokoisia hiukkasia (kuten ilmasta, ja se ei ole mikään terveyttä edistävä asia todellakaan..), ni sama saada muualtaki, mitä tahansa, kuinka paljon tahansa?

(Älä ota liian vakavasti...saivartelen. Rokottaminen on toki jokaisen oma päätös, haluaako niitä aineita elimistöönsä kaikkien muiden myrkkyjen lisäksi vai ei.)
Mitenköhän paljon enemmän ne kaikki muut myrkyt mitä elimistöön kertyy ilman ja ruuan kautta saavat tuhoa aikaiseksi sairaan lapsen kehossa kun vastustuskyky laskee radikaalisti, mahdollisesti jopa pysyvästi, kiitos taudin joka olisi rokotteella ollut ehkäistävissä? Kunhan pohdiskelen..

Sitä kun ei koskaan voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Mä en haluaisi ottaa sitä riskiä että puolet väestöstä jättää lapsensa siinä uskossa rokottamatta että 'ne on ihan helppoja lastentauteja' ja 'sairastaminen tuo vastustuskyvyn' kun jotkut eivät siitä sairaudesta selviä, toiset tartuttavat sen heikompiinsa ja kolmas saa pysyvän haitan siitä.

Olisi aika ikävä huomata että yhtäkkiä nämä rokotteilla karsitut sairaudet ovatkin taas riesanamme koska niin monet päästävät ne leviämään jättämällä lapsensa rokottamatta. Vaikka itsellä on perusterve lapsi joka ei taudista x oletettavasti kärsi, voi naapurin lapsella olla vähän eri tilanne.
 

Yhteistyössä