Äänen kaikumisesta puhelimessa!!

  • Viestiketjun aloittaja "ÄITI"
  • Ensimmäinen viesti
"ÄITI"
Aina ku mä soitan tai joku soittaa mulle niin sen toisen henkilön ääni toistuu ku se puhuu mulle. Mikä mun kännykässä on vikana?? Pitääkö jostaki asetuksista laittaa jtk?
 
"qwer"
No jos sulla ei ole rikollista taustaa eikä sinua tiettävästi epäillä mistään niin kyllä se on luurissa vika. Toinen vaihtoehto nimittäin on se että sinun puhelinta kuunnellaan.
No sanomattakin on selvää, että luurissa on vikaa. Mutta mikä siinä on vialla? Mulla ainakin on ennenkin ilmennyt samanlaista ongelmaa ja nimenomaan Nokian puhelimissa. Harvoin on ollut kovin montaa vuotta sama puhelin.

Ja mulla tuo ongelma on vain silloin tällöin, ei läheskään aina. Osaako joku fiksu kertoa, mikä luurissa on pielessä?
 
"vieras"
[QUOTE="qwer";22218921]
Ja mulla tuo ongelma on vain silloin tällöin, ei läheskään aina. Osaako joku fiksu kertoa, mikä luurissa on pielessä?[/QUOTE]
Kuuntele nyt tulee... se on rikki.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";22218932]Kuuntele nyt tulee... se on rikki.[/QUOTE]

Katoppa edellinen viestini: Sanomattakin on selvää, että se on rikki.

Kiinnostaa kato semmonen asia että mikä siinä on rikki?

Jos mun auto hajoaa niin kyllä sen korjaamisen kannalta on olennaista tietää, missä kohtaa autoa vika piilee.
 
Khimaira
me laitettiin opjan uusi puhelin huoltoon kyseisen vian takia, rikkihän se silloin on.

Enkä tiennyt että Samsungeissa on " tyyppivikana " tuommoinen vika - kauppaa ei voi purkaa tuon vian takia :mad:
 
"vieras"
Mul on kans joskus tuota kaikumista.
Olen huomannut ihmetteleväni sitä mutten ole kummemmin sit sen enempää ajatellut asiaa.
Ja en ole rikollinen joten tuskin poliisi kuntelee mua. Vai voisiko se olla joku muu? :D
Niin ja eikös poliisit voi kuunnella vaikkei epäiltäskään mistään tai nasa? Tai joku fbi, csi tms :D
 
"Sara"
Mulla on joskus sitä, että oma ääni kaikuu. Eikä ole ole mitään miksi poliisin pitäis kuunnella mun puheluita... Se on raivostuttavaa, mulla menee pää sekaisin sen oman kaiun kanssa ja on tosi hankala keskittyä siihen mitä puhuu. Eikä tätä ole läheskään aina, tosi harvoin vain.
 
"Joel"
[QUOTE="qwer";22220311]KIITOS!!! :flower:

Vihdoinkin joku osaa vastata kysymykseen eikä kommentoi tyhmiä (tarkoitan sitä/niitä jotka tuolla aiemmin osasi viisaasti kertoa että puhelin on rikki kun siinä on jotain vikaa :headwall:)[/QUOTE]

On myös operaattorista kiinni. DNA:n liittymillä olen kuullut että usein on tuota. Liittyykö kaistan pakkaamiseen tai päällekkäisiin taajuksiin, voi olla. Se että poliisi tai muu viranomainen kuuntelee puheluitasi ei paljastu sillä että se aiheuttaisi kaikua.
Kokeile vielä niin että asetat puhelimen 2G- only tilaan poistuuko ongelma.

- Joel
 
jeq
[QUOTE="qwer";22218921]No sanomattakin on selvää, että luurissa on vikaa. Mutta mikä siinä on vialla? Mulla ainakin on ennenkin ilmennyt samanlaista ongelmaa ja nimenomaan Nokian puhelimissa. Harvoin on ollut kovin montaa vuotta sama puhelin.

Ja mulla tuo ongelma on vain silloin tällöin, ei läheskään aina. Osaako joku fiksu kertoa, mikä luurissa on pielessä?[/QUOTE]

miten niin sanomattakin selvää? ja ihme vittuilu muille muutenkin täällä, toivottavasti et löytänyt apua täältä.
 
jeq
Ja muutenkin, joku sanoo et se on rikki. "No kyllä mä tiiän et se on rikki mut mikä siellä on rikki?" joku sanoo et vie rikiinäinen puhelin huoltoon. "Joo okei kiitos paljon"

:D Tauno.
 
"kiinnostunut"
[QUOTE="Joel";22474555] Se että poliisi tai muu viranomainen kuuntelee puheluitasi ei paljastu sillä että se aiheuttaisi kaikua.
[/QUOTE]

Millä se sitten paljastuu?
 
tietenkin
[QUOTE="kiinnostunut";28050212]Millä se sitten paljastuu?[/QUOTE]

poliisitutkalla pöljä! Mulla on tutka aina päällä, se paljastaa jos poliiseja liikkuu kilometrin sisällä :)
 
kysy.fi
Ilmiötä kutsutaan akustiseksi kaiuksi (acoustic echo), joka syntyy kytkinongelman ilmaantuessa puhelimen kaiuttimen ja mikrofonin välille. Akustinen kaiku voi ilmetä matkapuhelimissa, lankapuhelimissa tai hands-freetä käytettäessä. Kaiun syynä voi olla huonolaatuiset kuulokkeet tai puhelimenkäyttöympäristö. Kaiku syntyy, kun puhelimen mikrofoni nappaa kaiuttimesta tulevan äänen. Akustinen kaiku on vallitseva ilmiö nimenomaan matkapuhelinverkoissa.

Lähde:

http://www.octasic.com/en/tech/echo_cancel.php
 

Yhteistyössä