Paras TÄYTE täytekakkuun?! :)

  • Viestiketjun aloittaja "hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
mansikkamössö
jos kuitenkin haluaa mansikkaisen täytteen ja helpolla niin tämä on ollut meidän suosikki! vaniliakastikejauhetta ja maitoa (puolet kastikkeeseen tulevasta määrästä) valmistetaan paksuksi "mössöksi" joka sekoitetaan vatkattuun kermaan, lisätään hieman mansikkamarmeladia ja lätkitään kakun väliin aika paksu kerros, päälle vielä mansikkaa paloina ja ei kun seuraava kerros samalla tapaa!
 
"Mä"
laitan sunnontaiseen synttärikakkuun omatekoista raikasta omenahilloa ja vaniljavanukasta,päälle kermista ,säilyke mandariinia,kiiwiä jatummia viinirypäleitä.
Hedelmä/marjarahka on hyvä täyte tai suklaamousse.
 
"tinkaM"
[QUOTE="hmmmmm";22332773 begin_of_the_skype_highlighting**************22332773******end_of_the_skype_highlighting]Kyllästyttää aina laittaa samaa mansikkahilloa ja jotain sosetta tms.[/QUOTE]

Ehdottomasti sulatettu valkoinen suklaa ja vadelmat joko kokonaisina, muussattuna tai hillona. On muuten täydellisen hyvää! Suklaa ei muuten kovetu jos sen sekoittaa norona kerman sekaan!
 
maidoton
Mä laitan maidottoman vanilijakastikkeen sekaan karkkirouhetta, esim mariannea. Ja sitten jotain marjoja. Tulee hyvää. Meillä ei kaikki voi maitoa käyttää, eikä munia.
 
APpp
Alkuperäinen kirjoittaja mansikkamössö;22332835:
jos kuitenkin haluaa mansikkaisen täytteen ja helpolla niin tämä on ollut meidän suosikki! vaniliakastikejauhetta ja maitoa (puolet kastikkeeseen tulevasta määrästä) valmistetaan paksuksi "mössöksi" joka sekoitetaan vatkattuun kermaan, lisätään hieman mansikkamarmeladia ja lätkitään kakun väliin aika paksu kerros, päälle vielä mansikkaa paloina ja ei kun seuraava kerros samalla tapaa!
Tääkin kuulostaa hyvältä! Miten tuo vaniljakastike tehdään? Ja voisko sitä ja mansikkahilloa laittaa?
 
"vieras"
mansikka ja/tai vadelmarahka, itse käytän usein hedelmärahkkaa(vauvan mangososetta, hedelmäcoctail prk sekä banaani yhdistelmää)

Vadelma-rahka-valkosuklaa liivatetta apuna käyttäen

Mutta siis yleisesti: rahka raikastaa eikä kakusta tule ällöä/liian makeaa
 
"jojo"
Mä tykkään kakun välissä marjarahkasta, ja ylipäätään jos kakkuun tulee vähänkin kermaa, laitan kerman joukkoon rahkaa. Toinen on sitten appelsiini-vaniljatäyte. Kaupasta saa vaniljakreemijauhetta. Siihen tulee ohjeen mukaan nesteeksi yleensä maitoa, mutta olen korvannut sen appelsiinimehulla.
 

Yhteistyössä