Mistä työkaverin verotiedot?

  • Viestiketjun aloittaja Haluaa tietää
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22360556]Ei välttämättä. Voi olla myös hoikempi ja kauniimpi naispuolinen kollega. Nekin tienaavat tutkitusti paremmin kuin ylipainoset tai neulehissukat.[/QUOTE]

Riippuu toki työpaikasta tuokin seikka.
 
cyynis
[QUOTE="vieras";22360556]Ei välttämättä. Voi olla myös hoikempi ja kauniimpi naispuolinen kollega. Nekin tienaavat tutkitusti paremmin kuin ylipainoset tai neulehissukat.[/QUOTE]

En tiedä mikä on neulehissukka, mutta olen sitä mieltä, että työnantaja saisi maksaa kyllä ns. naaman mukaan ihan sen summan, minkä työnantaja katsoo oikeaksi. Ap han mainitsi, että sama koulutus, sama kokemus, ja mitä vielä, en muista.

Mutta tuon sukupuoliasian toin tuohon sen takia, että ajattelin siinä kohtaa tärppäävän: eli eri sukupuoli.
Mutta sitä emme nyt taida sitten tietää mikä tekijä on takana...
Ap paljon ollut sairauslomilla, kenties. Tämä oli vitsi tämä viimeinen. :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;22359602:
Kyllä hän onkin kertonut mulle peruspalkkansa, mutta haluan tietää kaikki lisät sen päälle. Mulla on juuri palkkaneuvottelu menossa, sen takia haluan tietää, jotta pyydän kilpailukykyisen palkan.

ei tämä mitään kyyläämistä ole!
Miksi sä sitten haluat tietää työkaverisi viime vuoden palkan? Loogisempaa kai olisi haluta tietää, mitä työkaveri nyt tienaa ja milloin hänellä on viimeksi ollut palkkaneuvottelu? Kohta on vuosi 2011 ja sä haluat verrata omaa palkkaasi työkaverisi vuoden 2009 palkkaan.
 
"hmm"
Säälittäviä vinkuja kyylä-valittajia! Totta kai jokaista kiinnostaa tietää, paljonko esim. naapuri tienaa ja jos on laillista asia jotakin kautta selvittää, niin mikäs siinä!!
 
Alkuperäinen
Viime vuoden tulotiedot saa siis nykyään puhelimitse mistä tahansa verotoimistosta soittamalla. Pitää kertoa asuinkunta ja sukunimestä ainakin 4 ekaa kirjainta, niin saa tiedot.
 
"Vierailija"
Fiksuin teko, mitä itse olen tehnyt työhaastattelua varten oli selvittää mitä palkkoja ko. paikassa maksettiin. Vähän vanhoilla tiedoilla ja aika paljon vaivaa ja arvuuttelua kotipaikoista, mutta jotain selvisi ja sitten kun lisäsi indeksikorotukset ja neuvotteluvaran, niin hyvin meni.
Ei ole kyyläämistä selvitää mitä muut tienaa, sillä tavalla saa selville sen summan, mitä ainakin pitää pyytää ja mikä on realistista. Harvalla Suomessa on kahta työtä, varsinkaan kovapalkkaisilla sillä marginaaliverotus nousee niin korkeaksi.
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;22359602:
Kyllä hän onkin kertonut mulle peruspalkkansa, mutta haluan tietää kaikki lisät sen päälle. Mulla on juuri palkkaneuvottelu menossa, sen takia haluan tietää, jotta pyydän kilpailukykyisen palkan.

ei tämä mitään kyyläämistä ole!
Meillä ainakin työnantaja antoi meille vastaavissa tehtävissä olevien palkkatiedot osastoittain. Ei siis henkilökohtaisia tietoja, vaan koko osaston henkilökunnan palkat. Siitä oli helppo päätellä, kuka mitäkin sai.
 
Peesi
[QUOTE="Vierailija";22420835]Fiksuin teko, mitä itse olen tehnyt työhaastattelua varten oli selvittää mitä palkkoja ko. paikassa maksettiin. Vähän vanhoilla tiedoilla ja aika paljon vaivaa ja arvuuttelua kotipaikoista, mutta jotain selvisi ja sitten kun lisäsi indeksikorotukset ja neuvotteluvaran, niin hyvin meni.
Ei ole kyyläämistä selvitää mitä muut tienaa, sillä tavalla saa selville sen summan, mitä ainakin pitää pyytää ja mikä on realistista. Harvalla Suomessa on kahta työtä, varsinkaan kovapalkkaisilla sillä marginaaliverotus nousee niin korkeaksi.[/QUOTE]

En ymmärrä miksi ap:n kysymykseen on suhtauduttu noin nuivasti. Ainiin, tällä palstallahan kirjottelee lähinnä kateelliset kotiäidit, joita ottaa pannuun jo se, että ap tienaa rahaa, eivätkä kestä alkuunkaan ajatusta siitä, että ap saisi työstään vielä asianmukaisen korvauksenkin, koska jos he itse joskus jotain roposia tienaavat, niin ne on sijaisen palkkaa jostain Siwan kassalla sunnuntaina istumisesta.

Ilman muuta kannattaa selvittää, mitä samaa työtä tekevät työkaverit tienaavat ja pyytää vähintään samaa!
 
"xxx"
Kyllä minä olen katsonut tekstiviestillä palkkoja, silloinkuin se oli mahdollista. Tuo tabu palkkahinnoista on jo aika murtaa jotenkin. Pärstä ja muut kertoimet ovat aina mukana palkassa. Yhdessä paikassa oli niin, et jos kuuluit"hoviin" sait sellaiset auton(työsuhde) kun ilkesit pyytää. Muutkin edut meni samalla periaatteella.
Eikä se ole siltä katsotulta pois, tai kysyjältäkään. Omien etujen ajamista se on.
 
"tosimies"
te olette kaikki yhtä hulluja kateellisia akkoja koko sakki luullen, että kysymyksen esittäjä on sellainen!!! yksi elämässään eteenpäin haluava haluaa tietää, mistä saa tiedon, ja siellä te pikku ongelmienne kanssa olette myös ilman mitään palkkaa kotona itse miettimässä, mitä naapurin työssäkäyvä uranainen tienaa, kun sinä itse roikotat tissiäsi päivärahalla siellä aidan takana mietimättä oikeasti, mitä kysymyksen esittäjä ajaa takaa? hankkikaa sellainen ukko, kuin minä olen, joka saa omaksi mieliksensä rahoittaa oman naisensa ja lastensa kotona oloa aivan rauhassa, naisen miettimättä mitä se naapurin eukko korkkareissansa tienaa... vastatkaa ny!!!! itse tienatessani erittäin hyvin, mietin leikkisästi silloin tällöin, voisinko tienata saman, mitä viereisessä sermissä työskentelevä tienaa...toki, tienaan hivenen paremmin, sen tiedän....ehkä sinun, juuri sinun, joka kärkkäästi hyökkäsit kysymyksen esittäjää kohtaan, miehesi on sermin takana, ja sinä juuri mietit sitä, mitä naapurisi nainen tai hänen miehensä tienaa, ajattelematta, mitä keskustelun topicissa kysyttiin?
 
[QUOTE="tosimies";24944268]te olette kaikki yhtä hulluja kateellisia akkoja koko sakki luullen, että kysymyksen esittäjä on sellainen!!! yksi elämässään eteenpäin haluava haluaa tietää, mistä saa tiedon, ja siellä te pikku ongelmienne kanssa olette myös ilman mitään palkkaa kotona itse miettimässä, mitä naapurin työssäkäyvä uranainen tienaa, kun sinä itse roikotat tissiäsi päivärahalla siellä aidan takana mietimättä oikeasti, mitä kysymyksen esittäjä ajaa takaa? hankkikaa sellainen ukko, kuin minä olen, joka saa omaksi mieliksensä rahoittaa oman naisensa ja lastensa kotona oloa aivan rauhassa, naisen miettimättä mitä se naapurin eukko korkkareissansa tienaa... vastatkaa ny!!!! itse tienatessani erittäin hyvin, mietin leikkisästi silloin tällöin, voisinko tienata saman, mitä viereisessä sermissä työskentelevä tienaa...toki, tienaan hivenen paremmin, sen tiedän....ehkä sinun, juuri sinun, joka kärkkäästi hyökkäsit kysymyksen esittäjää kohtaan, miehesi on sermin takana, ja sinä juuri mietit sitä, mitä naapurisi nainen tai hänen miehensä tienaa, ajattelematta, mitä keskustelun topicissa kysyttiin?[/QUOTE]


Ja sinä päätit että tämä vuoden vanha avaus on niin tärkeä et se pitää nostaa :)
 

Yhteistyössä