Vieläkö lukiossakin alusvaatteilla tarkastuksessa...

  • Viestiketjun aloittaja annalaura
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No, siinä on sentään monta vuotta välissä lukion ja 45 v. työterveystarkastuksen välillä. :)
Meillä toimistoväellä on terveystarkastukset viiden vuoden välein, joten kyllä siinä monta kertaa ehtii käydä tarkastuksessa lukion jälkeen :) Muissa tehtävissä tarkastukset ovat kolmen vuoden välein eli tarkastuksia tulee melkein kaksinkertainen määrä.
 
sanopas
[QUOTE="vieras";22401058]Meillä toimistoväellä on terveystarkastukset viiden vuoden välein, joten kyllä siinä monta kertaa ehtii käydä tarkastuksessa lukion jälkeen :) Muissa tehtävissä tarkastukset ovat kolmen vuoden välein eli tarkastuksia tulee melkein kaksinkertainen määrä.[/QUOTE]

Tuskinpa kuitenkaan joka kerta pitää alusvaatteille riisua. Tai tietysti riippuu mitä tehdään. Mitä sinulle siihen tarkastukseen kuuluu?
 
täh
Mä en kyllä kertakaikkiaan saa päähäni, mitä kamalaa tai vastenmielistä siinä on, jos täytyykin olla alusvaatteisillaan terveystarkastuksessa?
Naisille kun nuo gynekologiset tutkimuksetkin luulis olevan(ainakin sietäis olla) ihan normijuttu eikä enää mikään paniikin tai hihittelyn sekainen hirveä tapahtuma ja kuvittelisi että enemmän SIINÄ joutuu paljastelemaan kuin terveystarkastuksessa.
Olethan sinä rannalla/uimassakin biksut tai uimapuku päällä ja ihan julkisesti, miksi se hoitotyön ammattilaisen edessä seisominen alusvaatteisillaan suljetussa tilassa ja kahden kesken on niin kamalaa?
 
"vieras"
Tuskinpa kuitenkaan joka kerta pitää alusvaatteille riisua. Tai tietysti riippuu mitä tehdään. Mitä sinulle siihen tarkastukseen kuuluu?
Luulen kyllä, että tällä lääkärillä riisuutuminen kuuluu ohjelmaa joka kerran. Lääkäri katsoo silmämääräisesti päällisin puolin, että kaikki on ok. Ennen lääkäriä on ollut terveydenhoitajan tarkastus, johon kuuluvat verikokeet, keuhkomittaukset yms.
 
sanopas
[QUOTE="vieras";22401103]Luulen kyllä, että tällä lääkärillä riisuutuminen kuuluu ohjelmaa joka kerran. Lääkäri katsoo silmämääräisesti päällisin puolin, että kaikki on ok. Ennen lääkäriä on ollut terveydenhoitajan tarkastus, johon kuuluvat verikokeet, keuhkomittaukset yms.[/QUOTE]

Silmämääräisesti päällisin puolin kuulostaa siltä, että lääkäri haluaa vain arvioida potilaan vartaloa... Mutta tekeekö hän jotain toimenpiteitä tai tarkastuksia?
 
Suza
Alkuperäinen kirjoittaja täh;22401097:
Mä en kyllä kertakaikkiaan saa päähäni, mitä kamalaa tai vastenmielistä siinä on, jos täytyykin olla alusvaatteisillaan terveystarkastuksessa?
Samaa ihmettelen minäkin. Ehkä se johtuu siitä, etteivät kaikki ole sinut vartalonsa kanssa eivätkä halua sitä julkisesti esitellä vieraiden edessä.
 
"vieras"
Mun tarvitsi viimeeksi riisua alusvaatteisilleen työhönottotarkastuksessa v. 2003. Sitä ennen jouduin riisumaan alusvaatteisilleni ala-asteen lääkärintarkastuksessa joskus 80-luvulla. Ei siis yläasteella eikä todellakaan lukiossa! Omien lasteni ei ole tarvinnut riisua koulutarkastuksissa kuin paita pois, jotta lääkäri katsoi ryhdin. Olen ollut tarkastuksissa mukana, toinen lapsi nyt kuudennella ja toinen tokaluokalla.

Jotta hieman ihmettelen noita teidän riisumiskokemuksia...
 
sanopas
[QUOTE="vieras";22401216]Mun tarvitsi viimeeksi riisua alusvaatteisilleen työhönottotarkastuksessa v. 2003. Sitä ennen jouduin riisumaan alusvaatteisilleni ala-asteen lääkärintarkastuksessa joskus 80-luvulla.[/QUOTE]

Kysynpä sinultakin, millä alalla olet?
 
sanopas
[QUOTE="vieras";22401247]Hoitoalalla.[/QUOTE]

Kuvittelisin, että se olisi aikuisena jollakin tapaa häveliäämpää riisuutua alusvaatteisilleen esim. työhönottotarkastuksessa kuin vaikkapa lukiossa, jolloin murrosiän kehittymisen kannalta se on kai perusteltuakin. Saatan toki olla väärässä. Mitä mieltä sinä olet?
 
jaahas
en ole koskaan käsittänyt, että mitä kamalaa siinä riisumisessa on. Gynellä ja äitipolilla mua aina naurattaa ne sermit/kopit/verhot, joiden takana voi käydä riisuutumassa. Siis miksi ihmeessä pitäs riisua piilossa ja olla sitten siinä varttitunti housutta jalat levällään? Ihme hurskastelua:D
 
"vieras"
Silmämääräisesti päällisin puolin kuulostaa siltä, että lääkäri haluaa vain arvioida potilaan vartaloa... Mutta tekeekö hän jotain toimenpiteitä tai tarkastuksia?
Kyllä hän muistaakseni kuunteli keuhkot ja sydämen. Silmämääräisesti katsomalla näkee jo aika paljon: ryhdin, yli- tai alipainon, ihottumat, luomet. Vartalon arvioinnista hän oli varmasti kiinnostunut vain lääkärinä.
 
sanopas
[QUOTE="vieras";22401680]Kyllä hän muistaakseni kuunteli keuhkot ja sydämen. Silmämääräisesti katsomalla näkee jo aika paljon: ryhdin, yli- tai alipainon, ihottumat, luomet. Vartalon arvioinnista hän oli varmasti kiinnostunut vain lääkärinä.[/QUOTE]

Pyysikö hän sinua heti aluksi riisuutumaan alusvaatteille vai oliko se vain pieni osa tarkastusta?

Tuo pitää paikkansa mitä sanoit sisällöstä, mutta nykyisellään se on vaan kovin harvinaista.
 
"vieras"
Pyysikö hän sinua heti aluksi riisuutumaan alusvaatteille vai oliko se vain pieni osa tarkastusta?

Tuo pitää paikkansa mitä sanoit sisällöstä, mutta nykyisellään se on vaan kovin harvinaista.
Alussa oli vähän jutustua ja vasta sen jälkeen pyydettiin riisuuntumaan. Lääkäri on hetero naislääkäri, joten pidän tarkastusta täysin normaalina lääkärintarkastuksena. Oma vartalonikaan ei ole mitenkään ihmeellinen, joten siinä ei pitäisi olla pahemmin silmäniloa, jotta sitä viitsisi mielikseen tiirailla :)
 
sanopas
[QUOTE="vieras";22401773]Oma vartalonikaan ei ole mitenkään ihmeellinen, joten siinä ei pitäisi olla pahemmin silmäniloa, jotta sitä viitsisi mielikseen tiirailla :)[/QUOTE]

Älähän nyt suotta aliarvioi vartaloasi. :) Tiedätkö, onko tämä normikäytäntö kaikkien työntekijöiden kohdalla vai olitko sinä vain jostain syystä poikkeus?
 
...
[QUOTE="vieras";22401797]Miksi se riisuminen olis jotenkin yksityisempää kun alapää? Vai häpeättekö rumia alkkareita?[/QUOTE]

Riisuutumisen lääkärissä ei pidä olla stripteasea. Siinä syy.
 
"vieras"
Älähän nyt suotta aliarvioi vartaloasi. :) Tiedätkö, onko tämä normikäytäntö kaikkien työntekijöiden kohdalla vai olitko sinä vain jostain syystä poikkeus?
Enpä ole mennyt kyselemään, koska en pitänyt asiaa mitenkään ihmeellisenä vaan normaalina asiaan kuuluvana. Mitään erityisiä syitä minulla ei ollut. Joka puolelta katsottiin eli siinä lattialla piti pyörähdellä. Työhöntulotarkastus oli aikoinaan eri lääkärillä ja eri lääkäriasemalla. Siellä ei tarvinnut riisuutua.
 

Yhteistyössä