Millaiset oireet ovat MRSA:ssa? Tarttuuko sairaalabakteri

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
tarttuu
no just tuli telkusta ohjelma missä nainen oli saanut mrsa:n tai vastaavan sormeensa kun leikkasi veitsellä haavan. Ihan kotonansa oli vissiin ollut tai työpaikalla (ei sairaalassa siis). Sen seurauksena jouduttiin amputoimaan koko käsi ja toinen rinta.
 
-
[QUOTE="mä";22416736]terveellä ihmisellä ei mitään merkitystä. Tarttuu vaikka kaupassa kosketuksesta. Varmaan jokaisella hoitajalla on se. Sen takia meitä ei testata.[/QUOTE]

no ei nyt sentään :D en hoitajana lähtis noin mainostamaan, luo vaan pelkoa tietynlaisten ihmisen keskuudessa.

Ja sitäpaitsi, itse olen hoitaja ja mulla ei tuota ole. Testattu on. Eli älä liioittele ;)
 
Kyllähän se suudellessa tarttuu. Jos kerta helposti tarttuu muutenkin ja kosketuseristys pitää olla kun hoitaa MRSA-potilaita. Itse olen paljon ollut "marsojen" kanssa tekemisissä ja minulla todennäköisesti on se bakteeri. En mennyt testeihin.
 
No oireet on aika moninaisia, voi tulla ihoreaktioita tai keuhkokuumetta tai leikkaushaava infektiota... Jos kovasti epäilyttää niin mene lääkäriin. Terveelle ja hyvinvoivallehan se ei kovin kohtalokas ole, eri asia jos olet jo muuten esim jonkun taudin haurastuttama
 
tarttuu
[QUOTE="HOITAJA";22416740]Tokkopa oli mrsa.[/QUOTE]

joo nyt muistui mieleen ettei se ollutkaan mrsa vaan olisko ollut stafylokokki...no joku lihansyöjäbakteeri kuitenkin.
 
hk
joo nyt muistui mieleen ettei se ollutkaan mrsa vaan olisko ollut stafylokokki...no joku lihansyöjäbakteeri kuitenkin.
MRSA on metillisiiniresistentti stafylococcus aureus, eli on se stafylokokki. Kyseisestä bakteerista ei ole yleensä perusterveelle mitään haittaa. Meidän ihomme, nielumme, nenämme ym ovat muutenkin staffareita täynnä. Aloittajan ei tarvitse huoleltia.
 
"vieras"
Meidän vauvan ollessa keskosuutensa takia lastenkinikalla, oli samassa huoneessa sairaala bakteeritapaus, mutta ei siitä mitään meidän vauvalle tullut. Ja se toinenkin vauva selvisi siitä. Hoitajat sanoi, että terveelle ihmiselle ei siitä ole mitään haittaa.
 

Yhteistyössä