Tuli taas tänään kirpparilla ihmeteltyä, että mitä kaikkea ihmiset siellä yrittää myydäkään ja millä hinnalla! :o

  • Viestiketjun aloittaja ällistynyt
  • Ensimmäinen viesti
Mä tunnen ihmisen, joka ostaa käytettyjä rintaliivejä kirppikseltä. Alkuun mä pidin sitä ajatusta melko vastenmielisenä, kunnes sitten aloin pohtimaan sitä tarkemmin ja päädyin siihen tulokseen, että miksi ei niinkin voisi tehdä. Ajatus on edelleen omalle kohdalle niin vieras, etten ole rintaliivejä kirppiksetä ostanut, mutta kai mä periaatteessa voisin niin ehkä tehdäkin.

Siis kun rintaliiveihinhän koskee selkä, kyljet ja rinnat, jotka on ihan tavallista ihoa. Moni pienirintainen, tai sitten muutoin vain onnekkaasti "pystytissinen" voi käyttää toppia/paitaa ilman liivejä, jolloin siihen paitaan koskee ne samat alueet kropasta + vielä maha. Joten miksi mä voin ostaa sen paidan, mutta en voisi ostaa niitä liivejä?

Mutta sitten tuohon törkytavaran myymiseen...

Uskokaa tai älkää, kyllä jotkut ostavat myös törkyvaatteita. Hyvänä esimerkkinä Meandin läpeensä tahrainen tunika, joka aikansa roikkui henkarilla ja sitten se katosi. Muut vaatteet olivat vielä paikoillaan, joten oletan, että sen joku osti. En kyllä ymmärrä miksi joku moista roskaa edes myi ja toisaalta, miten joku toinen koki moisen roskan vielä käyttökelpoiseksi.

Mä itse myin viikko sitten tahraisen takin. Tarkoitus ei ollut tienata, vaan ajattelin homman niin, että vaikka mun mielestä se on niin likainen, etten sitä lapselleni halua pukea, niin joku muu voi puolestaan taas tarvita pihalle ns. römppätakkia. Laitoin takille hintaa 1€, kerroin hintalapussa, että takissa on tahraa ja kului ehkä noin 15 min, kun takki oli erään rouvan kädessä, joka ostin sen pois. Jotta kyllä jotkut tosiaan ostaa niitä tahravaatteitakin, vaikka mä itse en niitä tarkoituksella ainakaan ikinä osta.
 
Kyllä noita välillä tulee vastaan ja yököttävin tähän mennessä nähty juttu on käytetty vessaharja. Täälläkin joskus ihmeteltiin tuota käytettyä kosmetiikkaa et kuka niitä ostaa ja reilu viikko sitten näin kun niitä käytettyjä puteleita ihan testailtiin iholle ja haisteltiin et kai niitä sitten joku ihan oikeasti käyttää.
 
"Niin"
Mutta jos seuraat huutista niin esim. joistain tahraisista meandin vaatteista huutajat huutavat kovan hinnan vaikka myyjä olisi pistänyt lähdöksi nollan. Minusta se on enempi ihmetyksen aihetta.
 
Mä saatqan joskus kirpparilta ostaa jotain kivanväristä luomiväriä hintaan 0,05-0,20€. Niillä on hyvä värjätä fimohelmiä. Jos vertaa: fimojen värjäämiseen tarkoitetut väripuuterit (n. 4-5 euroa, väreinä kulta, hopea + pari muuta väriä) tai käytetty luomiväri (n. 0,05-0,20€ ja lukemattomia värivaihtoehtoja).
 
Käytettyä kosmetiikkaa ei kyllä saisi myydä terveyssyistä. Esim. ripsiväriin pesiytyy käyttäjän oma bakteerikanta, joka voi aiheuttaa pahaakin ongelmaa toiselle. Silmätulehdukset ovat noissa tapauksissa yleisiä.
 
---
Käytettyä kosmetiikkaa ei kyllä saisi myydä terveyssyistä. Esim. ripsiväriin pesiytyy käyttäjän oma bakteerikanta, joka voi aiheuttaa pahaakin ongelmaa toiselle. Silmätulehdukset ovat noissa tapauksissa yleisiä.
Vähän ot:ksi menee, mutta musta on erittäin outoa että ihmiset tieten tahtoen altistaa itsensä silmätulehduksille ja huuliherpekselle lainailemalla kavereiden meikkejä, testailemalla kaupassa testereitä ja kaiken huippu, ostamalla käytettyä kosmetiikkaa. Mulla ei ole eläessäni ollut yhtään silmätulehdusta, ja uskon sen johtuvan siitä, että olen tosi tarkka siitä mitä laitan silmieni lähelle. Joku kirppariripsari (vaikka olisi ''vain kerran kokeiltu'') on vihoviimeinen juttu...
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22478894:
Mä saatqan joskus kirpparilta ostaa jotain kivanväristä luomiväriä hintaan 0,05-0,20€. Niillä on hyvä värjätä fimohelmiä. Jos vertaa: fimojen värjäämiseen tarkoitetut väripuuterit (n. 4-5 euroa, väreinä kulta, hopea + pari muuta väriä) tai käytetty luomiväri (n. 0,05-0,20€ ja lukemattomia värivaihtoehtoja).
Tähän liittyen meinasin minäkin vastata. Eli monia meistä täysin käsittämättömiä juttuja ostaa askartelija ja käsityöläiset. Vanhoista rintaliiveistä voi saada kaarituet ja hakasia jotka uusian on kalliita, mutta eivät kulu siellä liivien sisällä mihinkään. Meikkejä käytetään juurikin askartelutarkoituksiin ja niitä hieman rikkinäisiä ja tahraisia vaatteita ostetaan kankaina joista tehdään sitten jotain muuta. Mutta ei ne kyllä käsityöläisellekään kelpaa jos hintaa on älyttömästi.
 
Tähän liittyen meinasin minäkin vastata. Eli monia meistä täysin käsittämättömiä juttuja ostaa askartelija ja käsityöläiset. Vanhoista rintaliiveistä voi saada kaarituet ja hakasia jotka uusian on kalliita, mutta eivät kulu siellä liivien sisällä mihinkään. Meikkejä käytetään juurikin askartelutarkoituksiin ja niitä hieman rikkinäisiä ja tahraisia vaatteita ostetaan kankaina joista tehdään sitten jotain muuta. Mutta ei ne kyllä käsityöläisellekään kelpaa jos hintaa on älyttömästi.
Itsekin kierrätän muksun ihanan mutta tahraantuneen paidan tai housut nukenvaatteeksi tai muuhun käyttöön. Juuri kauniit kuosit mielellään näin kierrättää. Joten en yhtään ihmettele, jos joku näin tekee - kunhan hinta on kohdillaan. Samoin paidoista voi ottaa nappeja tai esim koristeita talteen askartelua varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tepadj:
Käytettyä kosmetiikkaa ei kyllä saisi myydä terveyssyistä. Esim. ripsiväriin pesiytyy käyttäjän oma bakteerikanta, joka voi aiheuttaa pahaakin ongelmaa toiselle. Silmätulehdukset ovat noissa tapauksissa yleisiä.
Niinhän se on, jos ajattelee, että kaikki käyttää ostamiaan tavaroita juuri siihen tarkoitukseen, mihin ne on tarkoitettu, mutta kaikki eivät niin tee. Esim. koskmetiikkaa tavalliseen käyttöön ostan kaupasta, mutta joskus ostan myös kirpparilta, jolloin sitä en iholle käytä, vaan kuten iemmin sanoin askarteluun. Tahraisten ja rikkinäisten vaatteiden suhteen mulla on oma kirpparipolitiikka: nimittäin joskus saatan ostaa niitäkin, jos hinta on pieni. Siihen tarvitaan a: kiva malli - kotona puran vaatteen, otan siitä kaavat, ompelen vastaavan samalla kaavalla, mutta eri kankaasta; tai b: kiva kangas - harrastan tilkkutöitä ja joskus ostan vaatteen vaikka siinä olisi muutama tahra tai se olisi rikkinäinen, jos siitä saa kivoja tilkkuja, tai c: kiva kangas + kiva malli, jolloin leikkaan tahrat ja rikkinäiset kohdat pois ja yhdistelen vaatteeseen muuta kangasta, jolloin syntyy täysin uusi ja uniikki vaatekappale. :) Muutenkin olen vähän leppoisampi kirpparillakävijä, kun tiedän, että siellä myydään vanhaa tavaraa, jossa saattaa näkyä käytön jälkiä, mutta se ei mua haittaa, koska harvemmin vaate eksyy sellaisenaan omaan vaatekaappiin, yleensä vähintäänkin ompelen sitä vähän paremmin istuvaksi ja siinä samalla korjailen ja lisäilen siihen jotain omaa, joskus se voi olla aplikaatio, joskus koristelu (esim pienen tahran saa kätevästi piiloon esim ompelemalla siihen tasku, rusetti, kirjomalla kukka/perhonen jne, helmikirjonnalla, ompelemalla nauhoja, muuta kangasta tai ihan mitä vaan -- vain mielikuvitus on rajana. Joskus ostan halvalla rikkinäisiä villapaitoja, villahuiveja jne. Edelleenkin kun harrastan tilkkutöitä, noille voi olla joskus käyttöä. Esim teen joskus päiväpeitteitä niin, että päällimmäisen puolen ompelen kangastilkuista, ja alimmaisen puolen ompelen 10 x 10 sentin neuletilkuista, jotka neulon "solmulangasta" ja virkkauslangasta (puuvilla) Virkkauslanka antaa kestävyyttä ja muodonpitoa, "solmulanka" taas antaa lämpöä ja tavan hyödyntää langat, joille ei keksi muuta käyttöä. Ne voi olla pikkupätkät villalankaa, mitkä on jääneet jostain isommasta neuyletyöstä päättelyn jälkeen, keränloppuja, purettuja kaulahuiveja, villapuseroita, parittomia lasten villasukkia tai lapasia jne, kaikki mistä saa lämmintä ja ainakin suht. hyväkuntoista villalankaa. Se, että loanka voi olla jossain määrin kulunutta ei enää siinä haittaa, kun neuletilkuissa mukana on virkkauspuuvillaa neuletta vahvistamassa. Eli kaikki tuollaiset 10 senttiä pitemmät langanpätkät, pelastan roskikselta solmimalla niitä yhteen ja kerimällä solmulankakerään piittaamatta värien sopivuudesta ja muusta turhasta. :D
Lopputuloksena on iloisen ja räikeän värikäs päiväpeite/ torkkupeite, jonka nurja puoli on lämpimän villainen (eikä muuten edes nuo värit riitele, koska kaikissa tilkuissa kulkee solmulangan ohella sama virkkauslanka, joka tasoittaa väritystä ja tekee siitä harmonisen), ja oikea puoli kankaisia tilkkuja ja aplikaatioita..

Tosin sitä en kiellä, että joskus on myyjät sortuneet ylilynteihin siitä, mitä ne yrittää myydä. Esim vessaharjaa en menis tuunaamaan enkä alushousuja, sukkia jne. Itse olen nähnyt kerran avatun terveyssidepaketin, josta puuttui ehkä pari sidettä. Eihän siinä mitään, olihan nuo siteetkin yksittäispakattuja, ja koko paketti lähtis hintaan 1 euro, mutta kiinnostais nähdä myyjän ilme, kun ostaja laittaisi sidepaketin kirpparin kassalle.. saattais aiheuttaa hilpeyttä myös kanssaostajissa. :)
 
"pompom"
Ihan älytön "kirpparilöytö" oli kuoritut koristeomenat! Siis ne muutamat stryroksiomenat ja kuorisuikaleet oli samassa pussissa ja hintaa muistaakseni ainakin euron verran. :O
 
dasdsa
Me just varattiin kirpparipöytä pitkäst aikaa ja ajateltiin, et saisko jotain kaupaks. Huutiksessa muuten tulee myytyä, mut joihinkin parin euron tuotteisiin tulis paketin kulut, niin mielestäni fiksumpaa yrittää kirpparilla kaupitella. hope so että menevät kaupaks eikä jää se 50e takkiin pöytävuokrasta (1kk)...

Oli niin rojun näköistä tavaraa et meidän kamat on ku uusia niihin verrattuna ku kävin katsoo :)
Tai sit ihmiset ostaa vaan p---aa...

Mut itse ihmettelen mm. tälläisiä asioita joita tullut kirppiksellä vastaan.

*H&M tikru toppi pojalle, pesunukkaa reilusti, isompi tahra!! hinta 4,5e€! hei haloo, olisin voinu ostaa 20sntt hintaan ja yrittää tahranpoistoa mut ei kiitos uuden hintaa. Sairasta!

*Huono kuntoiset name it housut 5e, samassa pöydässä uudenveroiset kappahl farkut, kesän mallistoa, 1€ :D Mikä järki hinnoittelussa?

*vanha lassien vk-takki (tiedän et oli vanha, mulla ollu samanlainen vuonna 90) 10€!! ja ei siis ollu edes uudenveroinen. Olis varmaan jollekin römppätakiks kelvannu eurolla.

*Pesemättömät vaatteet! YÄK! Ei haittaa mua vaikkei olis silitetty, mut pesemätön. Hyi!!!!

*Nukkainen/nuhjuinen vaate monta euroa,?! Ei kiitos. Uuden saa alesta samalla hintaa tai halvemmalla.

*Lappuun kirjoitettu uudenveroinen, vaikka silmätkin kertoo että kunto on korkeintaan hyvä/tyydyttävä. Miks se pitää kirjoittaa? Tulee samalla mieleen aina, että toiv. ko. myyjä ei ole huutiksessa. Esim viikolla yks Reimatec vk-haalari oli myynnissä 10€. No ehkä hinta oli ok, jos olis ollu meille sopiva niin olisin voinut pojalle "työhaalariks" ostaa. Mut luki et uudenveroinen ja oikeesti siinä oli polvetkin ihan pehmeet ja tahraakin.

Ja näitä riittää...
 
"Juu"
Mä tunnen ihmisen, joka ostaa käytettyjä rintaliivejä kirppikseltä. Alkuun mä pidin sitä ajatusta melko vastenmielisenä, kunnes sitten aloin pohtimaan sitä tarkemmin ja päädyin siihen tulokseen, että miksi ei niinkin voisi tehdä. Ajatus on edelleen omalle kohdalle niin vieras, etten ole rintaliivejä kirppiksetä ostanut, mutta kai mä periaatteessa voisin niin ehkä tehdäkin.
Rintaliiveissä vaan on se että ne menettää sen tukensa hyvin nopeasti, joten seuraavalle käyttäjälle niistä ei kyllä enää ole. Joku toppi nyt jos näyttää vielä ok:lta on käyttökelponen siihen asti kunnes nukkaantuu, mutta liivit menettää tukiominaisuutensa jo kauan ennen nukkaantumista. Sitä paitsi yleensä liivit on enemmän käytössä kun topit, mulla ainakin on paitoja ja toppeja huomattavasti enemmän kun liivejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Rintaliiveissä vaan on se että ne menettää sen tukensa hyvin nopeasti, joten seuraavalle käyttäjälle niistä ei kyllä enää ole. Joku toppi nyt jos näyttää vielä ok:lta on käyttökelponen siihen asti kunnes nukkaantuu, mutta liivit menettää tukiominaisuutensa jo kauan ennen nukkaantumista. Sitä paitsi yleensä liivit on enemmän käytössä kun topit, mulla ainakin on paitoja ja toppeja huomattavasti enemmän kun liivejä.
Tarpeeksi isoista liiveistä sais myssyt kesäkaksosille :D
En muista mistä leffasta toi on.. :wave:
 
"neiti"
Olen niitä pahamaineisia myyjiä, jotka myy meikkejä ja muuta kosmetiikkaa, sillä uskokaa tai älkää -ne häviää pöydästä ensimmäisenä! En ole myynyt käytettyjä tuotteita, vaan uusia, käyttämättä jääneitä. Hinnaksi olen laittanut 0,20-1 e ja kaikki on yleensä mennyt kaupaksi.

Itse en osta likaisia, nukkaantuneita tai reikäisiä vaatteita kuin poikkeustapauksessa, jolloin uskon, että pystyn pesemään / korjaamaan tuotteen. Esimerkiksi likaiset nahkasaappaat olen ostanut kirpparilta pilkkahintaan ja kiillotuksen jälkeen olivat kuin uudet! Samoin monista vaatteista olen oikealla pesulla saanut tahran pois. Myös nappien vaihtamisella moni vaate uudistuu kokonaan. Pieniä juttuja siis, isompia ompelutöitä en jaksa ottaa ristikseni.

Kosmetiikkaa, alusvaatteita tai käytettyjä pyyhkeitä, lakanoita tms. en osta lainkaan kirpparilta, mutta saatan kyllä niitä tosiaan myydä (en alusvaatteita!!).
 
Huom harmaana
Uskokaa tai älkää, kyllä jotkut ostavat myös törkyvaatteita. Jotta kyllä jotkut tosiaan ostaa niitä tahravaatteitakin, vaikka mä itse en niitä tarkoituksella ainakaan ikinä osta.
Jep. Löysin Akselista joitain kuukausia sitten tahraisen mutta muuten hienon toppatakin pojalle. Hinta oli vielä puolitettu niin että takki taisi maksaa 2 euroa. Oli pöydässä suunnilleen ainoa tavara jäljellä. Mietin, että kokeilen saanko tahrat pois ja jos en saa, niin eipä haittaa tuolla hinnalla.
Pari sappisaippuakäsittelyä ja pesua siihen meni, mutta nyt takki on todella hieno ja vastaa kunnoltaan melkein uutta.

Joten: joskus kannattaa ostaa niitä "törkyvaatteitakin". Itse olen tosi tyytyväinen.
 
BlingBling
Kerran möin kirppiksellä rintsikoitani.Yhdeksän niitä muistaakseni sinne vein ja kahdet toin takaisin.Johtuen tuosta liivien määrästä ainoatkaan eivät olleet huonokuntoisia ja hintaa oli n. 2 e.
 
LaMamanMorbid
Kyllä noita välillä tulee vastaan ja yököttävin tähän mennessä nähty juttu on käytetty vessaharja. Täälläkin joskus ihmeteltiin tuota käytettyä kosmetiikkaa et kuka niitä ostaa ja reilu viikko sitten näin kun niitä käytettyjä puteleita ihan testailtiin iholle ja haisteltiin et kai niitä sitten joku ihan oikeasti käyttää.
Hietsun kirpparilla Helsingissä käytetty kosmetiikka+tuoksut on aina mennyt kuin kuumille kiville, maahanmuuttajanaiset ja nuoret niitä ostelee....
 

Yhteistyössä