tavanic

  • Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti
"lyyti"
Olen käyttänyt joskus 6 vkoa putkeen. Oli vaikea haavainfektio ja ekan viikon sain suoraan suoneen. Hiivan sain kaupanpäälliseksi...suuhun. Sen muistan et maha oli alkuun sekaisin (en tiedä johtuiko ab:stä), suussa oli välillä sellainen jännä metallinen maku ja kaikki mitä suuhun laittoi maistui vähän kummalta. Muuten ei mutään ihmeellistä...Maitohapot peliin ja kannattaa välillä syödä hapanta, esim. puolukkaa, jos kuuri jatkuu pidempään.
 
Tavanic sivuvaikutuksia
Sain keuhkokuumeen hoitoon joulun seudulla 10pv 500mg Tavanicia, keuhkokuume parani hyvinkin reippaasti. Kuurin jälkeen sain luvan vähitellen aloittaa liikkumisen ja sitten ongelmat alkoivat. Sain mielettömät kivut jalkoihin 500 m kauppakeskuskävelyn jälkeen. Valitettavasti nyt eletään maaliskuuta eikä jalkojen jänteissä ole juurikaan paranemisen merkkejä. Jänteet ovat kipeytyneet sekä jaloissa että myös ranteissa. Lääkärin ohje oli, että odotellaan ja tässä 100 kpl buranaa matkaan....

Olisin kiitollinen, jos jollakin olisi tietoa miten pystyisin vauhdittamaan paranemistani?

Tällä hetkellä yritän magneesiumia, MSMää, glukosamiinia, omega 3:a, monivitamiinivalmistetta, alfalipoliinia jne… ja min. 800 mg Buranaa päivässä. Entinen aktiiviliikkuja ja nyt en pysty edes käymään uimassa tai vesijuoksemassa :( Toki aina välillä yritän.
 
Mä syön parasta aikaa tuota 500mg vielä tän päivän 2/vrk huomisesta 1/vrk keuhkokuumeeseen. Ei aluksi tehonnut ollenkaan ja tarvittiin 3 suonensisäinen antibiootti. Mä en oo huomannut mitään sivuoireita. Mut toi jalkajuttu mullakin ei nilkoissamut etureisissä on kipua en sit tiä johtuuko tosta kuurista vai mistä.
 
Tavanic sivuvaikutuksia
Juu, eiväthän nuo jänneongelmat kaikille tule, eli kipu jänteissä ja lihaksissa kuluu ryhmään "Harvinaiset (harvemmalla kuin 1 henkilöllä 1 000:sta)". Silti Suomenkin lääkelaitoksen (nyk. Fimea) haittavaikutusrekisterissä tuo levofloksasiini komeilee aika mukavalla sijalla.

En olisi minäkään uskonut ellei omalle kohdalle olisi osunut... Tosin pitää muistaa, että minähän vain arvailen tässä, että jänteiden kivut johtuvat levoflosasiinista, ajallinen yhteys asioilla tosin myönnetään olevan;)

Olen siis suhtkoht hyvillä mielillä, vaikka kunto laskeekin kohisten. Ei tässä nyt kuitenkaan vielä missään pyörätuolissa olla. Haasteena on vain tuon vyötärön ympärysmitan ylläpitäminen. Toisaalta kun ei enää voi liikkua jää elämässä aikaa muillekin asioille.

Toivottavasti sun Nunnunannu oireet etureisissä eivät johdu kuurista vaan ihan jostain muusta.
 
*
Tavanic vaikuttaa olevan lääke josta kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana, sivuvaikutuksia ei tule kaikille mutta niitä on turha ottaa niin yksinkertaisesta lähteestä kuin antibiootit. Muitakin antibiootti-valmisteita on olemassa jos välttämättä tarvitsee niillä heikentää terveyttään.

Ei ole kokemuksia itselläni aineesta mutta tästä linkistä löytyi kommentti-puheenvuoro Turun Sanomien uutisiin ("Kerro tarinasi terveydenhuollon epäkohdista - me teemme jutun", 25.01.2012.), viitatun kommentin otsikko; Lääkevahinko - vaiettu salaisuus

http://www.ts.fi/online/kotimaa/303829.html
 
Munuaisaltaan tulehdus
Lopettelen just kuuria. Alussa oli 2x päivässä kolmen päivän ajan, ja sen jälkeen yks nappi päivässä. (500mg/nappi)
Olo parani nopeasti, mutta heikotusta ja ruokahaluttomuutta aiheutti. Tai olisiko johtunut kovasta kuumeesta joka kesti 24h ennen kuin menin lääkäriin.
 
Paniikkiin tarvetta?
avanic-kuuri ollut kolmesti parin vuoden sisällä keuhkokuumeisiin. Nyt oli neljäs kuuri joka loppui vajaa viikko sitten. Joka kerta tullut kuurin alussa nilkkoihin kipuja, mutta on helpottanut parissa päivässä. NYT kuitenkin kivut alkoivat uudestaan kuurin loputtua. Pari päivää siis ollut "outoa" kipua varsinkin nilkoissa, jalkapöydillä ja pohkeissa.
Pelottaa miten tässä nyt käy... Aina ennen selvinnyt vain säikähdyksellä nopeasti helpottuneiden kipujen/särkyjen suhteen Tavanicia syödessä, MUTTA (nyt kun kivut loppuivat ensin taas parissa päivässä) ja palasivatkin takaisin paljon kovempana, niin ei tiedä mitä pitäisi tehdä, jotta voisi minimoida suuremmat vauriot / vammat nilkoissa...
Jos jollain hyviä esimerkkejä, kokemuksia (esim. särkyjen kestosta), jne. niin kuulisin mielellään!
Syön glukosamiinia, kalaöljyä, B-, C-, D-, E-vitamiineja, magnessiumia, sinkkiä...
 
weedee
Oletko syönyt fluorokinoloni antibioottikuurin (siprofloksasiini, norfloksasiini, ofloksasiini, levofloksasiini, grepafloksasiini tai trovafloksasiini) ja kärsit nyt pitkäaikaisista ja vaikeista jänne-, nivel- tai hermosto vaurioista? Tuotenimiä ovat mm. Tavanic, Ciprofloxacin, Norfloxacin, Avelox, Tarivid jne Lääkärit vähättelevät oireitasi eivätkä usko niitä tämän lääkkeen aiheuttamaksi? Tervetuloa mukaan.

Jos asia koskettaa sinua tai lähiomaistasi, liity Suomen ensimmäiseen Facebook tukiryhmään "Sano EI fluorokinoloniantibiooteille" ja jaa kokemuksesi kanssamme joille käynyt samoin.
 
vierailija
Tavanic vaikuttaa olevan lääke josta kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana, sivuvaikutuksia ei tule kaikille mutta niitä on turha ottaa niin yksinkertaisesta lähteestä kuin antibiootit. Muitakin antibiootti-valmisteita on olemassa jos välttämättä tarvitsee niillä heikentää terveyttään.

Ei ole kokemuksia itselläni aineesta mutta tästä linkistä löytyi kommentti-puheenvuoro Turun Sanomien uutisiin ("Kerro tarinasi terveydenhuollon epäkohdista - me teemme jutun", 25.01.2012.), viitatun kommentin otsikko; Lääkevahinko - vaiettu salaisuus

http://www.ts.fi/online/kotimaa/303829.html
 
vierailija
Töiden puolesta kyllä. enkä muista et olis mitään ihmeempää tullu kellee jolle tota oon töissä syöttäny viran puolesta siis :D

Toivottavasti potilaasi eivät oikeasti ole saaneet haittoja Tavanicista. Toinen mahdollisuus voi olla. etteivät potilaat ole kertoneet niistä sinulle. Meillä terkkarissa en edes nähnyt lääkäriä, kun sain häneltä reseptin. Enkä tiedä näenkö seuraavallakan kerralla labrakontrollin jälkeen. Jos vielä joskus luet tätä uudelleen, niin voit tästä lukea erään potilaan kokemuksen.

Ensimmäisenä päivänä ilahduin. Sain virtaa ja aloin tehdä rästihommia. Mutta jo seuraavana päivänä alkoi hurja levottomuus. Sitä kesti pari päivää. En ole ikinä kokenut sellaista viheliästä oloa, että on vaikea olla nahkojensa sisällä. Oli kiihtynyt ja keskittymätön olo. Vaikka illalla väsytti, ei tehnyt mieli mennä nukkuman, koska oli melkein sietämätön olo.

Tämän jälkeen tulivat vatsakouristelut, haavat sukuelimissä ja huimauksen tunne, kun kääntää silmiä. Tämä on ihmeellinen tila, sitä on vaikea kuvailla. Sivuillepäin katsoessa kuuluu pään sisällä sähköinen ääni. Niin ja itketti herkästi. Olen itkenyt enemmän kuin moneen vuoteen. Masennuksen tunnetta. Itsemurha-ajatuksia on tullut. Rähjään miehelleni ja minulla on vaikea olla itseni kanssa.

Kuuri loppui eilen. Edellisen kappaleen oireet jatkuvat vielä. Toivottavasti loppuvat. En enää ikinä suostu syömään tätä kuuria. Mieluummin keksin helikooni jotain muuta. Amorionista en ole huomannut mitään haittoja. Jos helikoni ei vielä tälläkään toisella häätökuurilla lähde, käännyn homeopaatin puoleen.

Olen käyttänyt homeopattisiakin lääkkeitä. Niistä ei koskaan ole tullut mitään tällaisia haittoja. Joskus lääke ei ole tehonnut tai joskus se on tuonut jotain surullisia tai vaikeita muistoja mieleen. Joskus lääke on taas tehonnut hetkessä. Homeopaattiset valmisteet ovat turvallisia käyttää.
 
vierailija
Toivottavasti potilaasi eivät oikeasti ole saaneet haittoja Tavanicista. Toinen mahdollisuus voi olla. etteivät potilaat ole kertoneet niistä sinulle. Meillä terkkarissa en edes nähnyt lääkäriä, kun sain häneltä reseptin. Enkä tiedä näenkö seuraavallakan kerralla labrakontrollin jälkeen. Jos vielä joskus luet tätä uudelleen, niin voit tästä lukea erään potilaan kokemuksen.

Ensimmäisenä päivänä ilahduin. Sain virtaa ja aloin tehdä rästihommia. Mutta jo seuraavana päivänä alkoi hurja levottomuus. Sitä kesti pari päivää. En ole ikinä kokenut sellaista viheliästä oloa, että on vaikea olla nahkojensa sisällä. Oli kiihtynyt ja keskittymätön olo. Vaikka illalla väsytti, ei tehnyt mieli mennä nukkuman, koska oli melkein sietämätön olo.

Tämän jälkeen tulivat vatsakouristelut, haavat sukuelimissä ja huimauksen tunne, kun kääntää silmiä. Tämä on ihmeellinen tila, sitä on vaikea kuvailla. Sivuillepäin katsoessa kuuluu pään sisällä sähköinen ääni. Niin ja itketti herkästi. Olen itkenyt enemmän kuin moneen vuoteen. Masennuksen tunnetta. Itsemurha-ajatuksia on tullut. Rähjään miehelleni ja minulla on vaikea olla itseni kanssa.

Kuuri loppui eilen. Edellisen kappaleen oireet jatkuvat vielä. Toivottavasti loppuvat. En enää ikinä suostu syömään tätä kuuria. Mieluummin keksin helikooni jotain muuta. Amorionista en ole huomannut mitään haittoja. Jos helikoni ei vielä tälläkään toisella häätökuurilla lähde, käännyn homeopaatin puoleen.

Olen käyttänyt homeopattisiakin lääkkeitä. Niistä ei koskaan ole tullut mitään tällaisia haittoja. Joskus lääke ei ole tehonnut tai joskus se on tuonut jotain surullisia tai vaikeita muistoja mieleen. Joskus lääke on taas tehonnut hetkessä. Homeopaattiset valmisteet ovat turvallisia käyttää.
 
vierailija
Toivottavasti potilaasi eivät oikeasti ole saaneet haittoja Tavanicista. Toinen mahdollisuus voi olla. etteivät potilaat ole kertoneet niistä sinulle. Meillä terkkarissa en edes nähnyt lääkäriä, kun sain häneltä reseptin. Enkä tiedä näenkö seuraavallakan kerralla labrakontrollin jälkeen. Jos vielä joskus luet tätä uudelleen, niin voit tästä lukea erään potilaan kokemuksen.

Ensimmäisenä päivänä ilahduin. Sain virtaa ja aloin tehdä rästihommia. Mutta jo seuraavana päivänä alkoi hurja levottomuus. Sitä kesti pari päivää. En ole ikinä kokenut sellaista viheliästä oloa, että on vaikea olla nahkojensa sisällä. Oli kiihtynyt ja keskittymätön olo. Vaikka illalla väsytti, ei tehnyt mieli mennä nukkuman, koska oli melkein sietämätön olo.

Tämän jälkeen tulivat vatsakouristelut, haavat sukuelimissä ja huimauksen tunne, kun kääntää silmiä. Tämä on ihmeellinen tila, sitä on vaikea kuvailla. Sivuillepäin katsoessa kuuluu pään sisällä sähköinen ääni. Niin ja itketti herkästi. Olen itkenyt enemmän kuin moneen vuoteen. Masennuksen tunnetta. Itsemurha-ajatuksia on tullut. Rähjään miehelleni ja minulla on vaikea olla itseni kanssa.

Kuuri loppui eilen. Edellisen kappaleen oireet jatkuvat vielä. Toivottavasti loppuvat. En enää ikinä suostu syömään tätä kuuria. Mieluummin keksin helikooni jotain muuta. Amorionista en ole huomannut mitään haittoja. Jos helikoni ei vielä tälläkään toisella häätökuurilla lähde, käännyn homeopaatin puoleen.

Olen käyttänyt homeopattisiakin lääkkeitä. Niistä ei koskaan ole tullut mitään tällaisia haittoja. Joskus lääke ei ole tehonnut tai joskus se on tuonut jotain surullisia tai vaikeita muistoja mieleen. Joskus lääke on taas tehonnut hetkessä. Homeopaattiset valmisteet ovat turvallisia käyttää.
 
vierailija
Mieheni sairastaa peräsuoli- ja keuhkosyöpää, hoidot on lopetettu ja siitä huolimatta hänelle määrättiin tammikuun 20p 2017, 7kpl kuuri TAVANIC 500mg. Oireet alkoi välittömästi, huulet voimakkaasti ruvella, ihottuma, kropassa kova kutina. Ja sitten 185kg mies alkoi kaatuilla akillesjänteet kipeytyi voimakkaasti ja hän tuli liikuntakyvyttömäksi. P-K keskussairaala totesi oikean jalan akillesjänteen vammautuneen 80%. Jalka kipsattiin kuukaudeksi. Mieheni on edelleen 100% vuodepotilas, jalka ei siis korjautunut entiselleen. Pelkästään tämän jalkajutun vuoksi meillä on mennyt 1000€ sairaala ja baaritaksimaksuihin. Onko kukaan ottanut yhteyttä potilasvahinko lautakuntaan? Itse epäilen, että he vetoavat lääkepaketeissa olevaan tiedotukseen, että "saattaa aiheuttaa jännevammoja yksi 1000 potilasta kohden" ja näin pesevät kätensä vastuusta.
 

Yhteistyössä