Hiilihydraatiton ruokavalio - kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Kuulolla
  • Ensimmäinen viesti
No sehän on ihan helppoa. Jätä leipä, pasta,peruna ja riisi pois. Syö eniten vihanneksia ja vain ähän hedelmiä. Lisää ruokavalion rasvaa reilusti. Esimerkiksi maito kannattaa juoda rasvaisena ja kahviin kermaa. Käytä voita paistamiseen. Mitä haluat erityisesti tietää?
 
Kuulolla
Haluaisin tietää ruuan terveysvaikutuksista. Voinko jäädä vaille jotain tärkeitä ainesosia? Entä miten ruokavalion muutos on vaikuttanut sitä kokeilleisiin? Ja vielä painon tippumisesta. Voiko se oikeasti tippua, jos rasvaakin on runsaasti?
 
"milli"
Haluaisin tietää ruuan terveysvaikutuksista. Voinko jäädä vaille jotain tärkeitä ainesosia? Entä miten ruokavalion muutos on vaikuttanut sitä kokeilleisiin? Ja vielä painon tippumisesta. Voiko se oikeasti tippua, jos rasvaakin on runsaasti?
11 viikkoa ja 15kg takana,joten vastaan kyllä. Se voi tippua. Ja matka sen kuin vaan jatkuu,nälkä ei ole,saan syödä monipuolisesti ja hyvin! :)
 
ehdotus mitä SAA
Haluaisin tietää ruuan terveysvaikutuksista. Voinko jäädä vaille jotain tärkeitä ainesosia? Entä miten ruokavalion muutos on vaikuttanut sitä kokeilleisiin? Ja vielä painon tippumisesta. Voiko se oikeasti tippua, jos rasvaakin on runsaasti?
Ei tuu puutoksia, kun näitä voit syödä huoletta kunhan eivät sisällä lisäaineita - niistä moelle tulee vaivoja, jos ei huomaa niitä erikseen katsoa. Löydätkö mitään syötävää tuolta:

Fineli : Eniten ja v
 
Kuulolla
Uskomatonta.

Mitä sinä milli syöt? Millaisia ruokia? Tulin juuri työpaikan koulutustilaisuudesta ja koko päivänä ei tarjolla ollut muuta kuin hiilihydraattipitoisia ruokia. Siis kakkua, leipää, piirakoita, perunamuussia, leipäkakkua jne. jne.

Miten ihmeessä normaalissa elämässä voi luovia ruuan kanssa, jos ei halua liikaa hiilareita.

ps. onneksi olkoon painonpudotuksen johdosta!
 
"milli"
[QUOTE="vieras";22588599]Hiilihydraatiton ruokavalio ei ole käytännössä mahdollinen. Olen pahoillani.[/QUOTE]

Totta. En edes huomannut :D Mahtokohan ap tarkoittaa vhh-ruokavaliota? Atkinsin induktiota?
 
kauan karpannut
Haluaisin tietää ruuan terveysvaikutuksista. Voinko jäädä vaille jotain tärkeitä ainesosia? Entä miten ruokavalion muutos on vaikuttanut sitä kokeilleisiin? Ja vielä painon tippumisesta. Voiko se oikeasti tippua, jos rasvaakin on runsaasti?
Vuosien karppauksen jälkeen voin sanoa että terveysvaikutukset ovat olleet positiiviset. Koholla ollut paastoverensokeri on laskenut, kolesteroliarvot parantuneet ja mahavaivat kadonneet. En ole myöskään juuri sairastellut, ennen olin usein kipeä. Alussa tippui 8 kg eikä oo tullu takas. Helpompaa painonhallintaa ei voisi olla!

Syön pääasiassa lihaa, kalaa, kananmunia, vihanneksia, kermaa, voita, manteleita ja vähän myös peruna (13 g hiilaria/100g). Hiilareita syön n. 50 g/päivä ja treenaan aktiivisesti ja ajoitan suurimman osan hiilareista ennen treeniä. Palautuskeen sitten yleensä pala juustoa :D Rasvaa syön varmaan yli 200 g päivässä, pääasiassa voista ja kermasta. Vihanneksia yritän syödä puoli kiloa päivässä.

Etsi lisää tieto täältä: karppaus.info ja lue joku kirja vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta!
 
Kuulolla
[QUOTE="vieras";22588599]Hiilihydraatiton ruokavalio ei ole käytännössä mahdollinen. Olen pahoillani.[/QUOTE]

En tarkoitakaan täysin hiilihydraatitonta, vaan vähähiilihydraattista.

On alkanut arveluttaa tuo kaikki teollinen leipämössö ja sipsit ja murot. Näinköhän ovat ihmiselle terveellisiä...
 
Kuulolla
Vuosien karppauksen jälkeen voin sanoa että terveysvaikutukset ovat olleet positiiviset. Koholla ollut paastoverensokeri on laskenut, kolesteroliarvot parantuneet ja mahavaivat kadonneet. En ole myöskään juuri sairastellut, ennen olin usein kipeä. Alussa tippui 8 kg eikä oo tullu takas. Helpompaa painonhallintaa ei voisi olla!

Syön pääasiassa lihaa, kalaa, kananmunia, vihanneksia, kermaa, voita, manteleita ja vähän myös peruna (13 g hiilaria/100g). Hiilareita syön n. 50 g/päivä ja treenaan aktiivisesti ja ajoitan suurimman osan hiilareista ennen treeniä. Palautuskeen sitten yleensä pala juustoa :D Rasvaa syön varmaan yli 200 g päivässä, pääasiassa voista ja kermasta. Vihanneksia yritän syödä puoli kiloa päivässä.

Etsi lisää tieto täältä: karppaus.info ja lue joku kirja vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta!
Entä teetkö ruokasi aina kotona? Löytyykö kahviloista ja ravintoloista hyvin syötävää?

Olen pohtinut asiaa tovin, mutta oikeiden ruokien löytäminen tuntuu hankalalta. Etenkin, jos pitää saada ruokaa kiireessä. Löytyykö kaupoista mitään sopivaa "valmista"?
 
"milli"
Uskomatonta.

Mitä sinä milli syöt? Millaisia ruokia? Tulin juuri työpaikan koulutustilaisuudesta ja koko päivänä ei tarjolla ollut muuta kuin hiilihydraattipitoisia ruokia. Siis kakkua, leipää, piirakoita, perunamuussia, leipäkakkua jne. jne.

Miten ihmeessä normaalissa elämässä voi luovia ruuan kanssa, jos ei halua liikaa hiilareita.

ps. onneksi olkoon painonpudotuksen johdosta!
Ei tätä kyl meinaa itsekään uskoa :) Lähtömitat oli kuitenkin runsaat 170cm/99kg. Joten siis ei ihme,että paino tippuu. Voin laittaa esimerkkipäiväni;

Aamupala; pekonimukanas (170g pekonia ja 3munaa voissa paistettuna)
Lounas; naturel kanaa 300g,sipulia,kukkakaalia,kermaa 1dl (ja tämä voissa paistettuna) sekä salaattia
Illallinen; kermaa 1dl,partajugua 1dl,vetta 1dl,pakastemarjoja ja makeutusainetta. Näistä siis pirtelö.

Ja nestettä väh.2l/päivä

Välillä napsin lisäksi esim meetwurstia tai mantelileipää.
Enkä tarkkaile sen kummemmin makroja, menen vähän mututuntumalla,ja itselläni ainakin toimii! :) Vois syödä kyllä enemmänkin.

Fiilis on upea,energiaa riittää,olo hehkuu! Ja mikä parasta,vaatteet tippuu päältä :D Verenpaine mulla on tippunut,muista arvoista en tiedä. Enkä koe jääväni mistään paitsi,makeanhimo katosi hyvin äkkiä.
 
En tarkoitakaan täysin hiilihydraatitonta, vaan vähähiilihydraattista.

On alkanut arveluttaa tuo kaikki teollinen leipämössö ja sipsit ja murot. Näinköhän ovat ihmiselle terveellisiä...
No kyl kai kaikki tiesi jo ennen karppaamisen muotiin tuloa, että sipsit ja murot ei oo terveellisiä. :D itse olen nuorena laihduttanut normaaliterveellisellä ruokavaliolla melkein 20 kiloa. Söin siis tummaa pastaa ja riisiä hieman, vähärasvaisia tuotteitä yms. ja se kyllä toimi yhtälailla kuin karppaus. Nyt kun olen karpannut pari kuukautta, painoa on tippunut noi 7 kg (laihdutan normaalipainon sisällä, joten olen tyytyväinen). Karppaamisen eduiksi vs. virallisterveellinen ruokavalio, lasken kyllä sen että nälkää ei tule juuri koskaan. Kaikki mun tekemät ruaat on ainakin niin rasvalla ja juustolla höystettyjä etten jaksa edes syödä paljoa. Minun kohdalla molemmissa ruokavalioissa on kyllä kyse siitä, että kalorit jää alle kulutuksen. Toiset karppaajat sanoo, että kaloreita voi syödä kuinka paljon tahansa, vaikka 5000 päivässä jos napa vetää. tätä n ole vielä uskaltanut edes kokeilla, koska se kuulostaa niin uskomattomalta biokemistin korvissa ;)
 
"milli"
[QUOTE="milli";22588662]Ei tätä kyl meinaa itsekään uskoa :) Lähtömitat oli kuitenkin runsaat 170cm/99kg. Joten siis ei ihme,että paino tippuu. Voin laittaa esimerkkipäiväni;

Aamupala; pekonimukanas (170g pekonia ja 3munaa voissa paistettuna)
Lounas; naturel kanaa 300g,sipulia,kukkakaalia,kermaa 1dl (ja tämä voissa paistettuna) sekä salaattia
Illallinen; kermaa 1dl,partajugua 1dl,vetta 1dl,pakastemarjoja ja makeutusainetta. Näistä siis pirtelö.

Ja nestettä väh.2l/päivä

Välillä napsin lisäksi esim meetwurstia tai mantelileipää.
Enkä tarkkaile sen kummemmin makroja, menen vähän mututuntumalla,ja itselläni ainakin toimii! :) Vois syödä kyllä enemmänkin.

Fiilis on upea,energiaa riittää,olo hehkuu! Ja mikä parasta,vaatteet tippuu päältä :D Verenpaine mulla on tippunut,muista arvoista en tiedä. Enkä koe jääväni mistään paitsi,makeanhimo katosi hyvin äkkiä.[/QUOTE]

Niin,ja siis yritän pitää hiilarit alle 20g päivä! :)
 
"milli"
No kyl kai kaikki tiesi jo ennen karppaamisen muotiin tuloa, että sipsit ja murot ei oo terveellisiä. :D itse olen nuorena laihduttanut normaaliterveellisellä ruokavaliolla melkein 20 kiloa. Söin siis tummaa pastaa ja riisiä hieman, vähärasvaisia tuotteitä yms. ja se kyllä toimi yhtälailla kuin karppaus. Nyt kun olen karpannut pari kuukautta, painoa on tippunut noi 7 kg (laihdutan normaalipainon sisällä, joten olen tyytyväinen). Karppaamisen eduiksi vs. virallisterveellinen ruokavalio, lasken kyllä sen että nälkää ei tule juuri koskaan. Kaikki mun tekemät ruaat on ainakin niin rasvalla ja juustolla höystettyjä etten jaksa edes syödä paljoa. Minun kohdalla molemmissa ruokavalioissa on kyllä kyse siitä, että kalorit jää alle kulutuksen. Toiset karppaajat sanoo, että kaloreita voi syödä kuinka paljon tahansa, vaikka 5000 päivässä jos napa vetää. tätä n ole vielä uskaltanut edes kokeilla, koska se kuulostaa niin uskomattomalta biokemistin korvissa ;)
Näinpä! On uskomatonta,että pekonilla pääsee bikinikuntoon ;) Ja rasva sulattaa rasvaa! :D
 
Kuulolla
puolet länsimaiden ihmisistä on ylipainoisia ja jatkuvalla laiharilla. kummallista, ettei vähähiilihydraattinen ruokavalio ole sen suositumpi.

itse olen aina kaihtanut rasvaa ja uskonut salaatin voimaan ;)

Tuntuu ihan hurjalta, että tavallinen peruna, riisi ja leipä voi olla pahaksi.
 
"milli"
puolet länsimaiden ihmisistä on ylipainoisia ja jatkuvalla laiharilla. kummallista, ettei vähähiilihydraattinen ruokavalio ole sen suositumpi.

itse olen aina kaihtanut rasvaa ja uskonut salaatin voimaan ;)

Tuntuu ihan hurjalta, että tavallinen peruna, riisi ja leipä voi olla pahaksi.
Virallistervettä tuputetaan jokapaikassa,eikä siinä mitään,varmasti monelle sopiikin,mutta itse koen sen "kitudiettinä",kun on nälkä. Ja mulla ongelmana se,että haluan nopeasti tuloksia,ettei motivaatio katoa. Ja nythän niitä tuloksia on huimasti :D Enkä aio päästä kuin 75kg painoiseksi. Koen sen itselleni hyväksi painoksi,ja olen muutenkin isokokoinen ruumiinrakenteeltani. Mutta eiköhän tuo 9kg nyt tätä vauhtia katoa kovinkin nopeasti ;) Ja aion noudattaa kyllä loppuelämäni vhh:ta,tosin aion lisätä tulevaisuudessa hiilareita,mutten silti tee mitään perunalla ja pastalla :)
 
"milli"
[QUOTE="milli";22588731]Virallistervettä tuputetaan jokapaikassa,eikä siinä mitään,varmasti monelle sopiikin,mutta itse koen sen "kitudiettinä",kun on nälkä. Ja mulla ongelmana se,että haluan nopeasti tuloksia,ettei motivaatio katoa. Ja nythän niitä tuloksia on huimasti :D Enkä aio päästä kuin 75kg painoiseksi. Koen sen itselleni hyväksi painoksi,ja olen muutenkin isokokoinen ruumiinrakenteeltani. Mutta eiköhän tuo 9kg nyt tätä vauhtia katoa kovinkin nopeasti ;) Ja aion noudattaa kyllä loppuelämäni vhh:ta,tosin aion lisätä tulevaisuudessa hiilareita,mutten silti tee mitään perunalla ja pastalla :)[/QUOTE]

Ja suosittelen lämpimästi tutustumaan karppaus.info sivustoon,sieltä löytyy vastaukset kaikkeen,ei tarttee rekisteröityä,mutta näkee ihmisten ruokapäikkyjä,ja paljon erilaisia reseptejä! Ihan korvaamaton sivusto! Ja kirjoa kannattaa myös lukea aiheesta!
 
Ainut ongelma tässä ruokavaliossa ehkä n, ett urheilu ei suju niin kepeesti kuin ennen. Väsähdän usein kesken treenin kun lihakset ei saa nopeesti energiaa hiilareista. Osaako joku sanoo että pitäisk mun ottaa ennen treeniä joku pikku hiilari välipala, vai oisko jotain muuta keinoo saada enemmän energiaa treeniin?
 
kauan karpannut
Ainut ongelma tässä ruokavaliossa ehkä n, ett urheilu ei suju niin kepeesti kuin ennen. Väsähdän usein kesken treenin kun lihakset ei saa nopeesti energiaa hiilareista. Osaako joku sanoo että pitäisk mun ottaa ennen treeniä joku pikku hiilari välipala, vai oisko jotain muuta keinoo saada enemmän energiaa treeniin?
Mulla kesti alussa pari kuukautta sopeuta vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Sen jälkeen on treenit sujunut ongelmitta. Syön yleensä vähän perunaa ennen treeniä (en siis mussuta perunaa salilla, vaan ihan ruuan mukana pari tuntia ennen treeniä ). Yhdestä perunasta saa n. 13 g hiilaria ja se on mulle riittäny ennen treeniä + tietty vihannesten hiilarit. Treenaan 5-6 kertaa viikossa (salia + erilaista aerobista mm. juoksemista, uimista, kuntopyörää )
 
"vieras"
[QUOTE="miau";22820370]millä ruuilla pysyy hiilareis alle sen 20g? ketoosiin pääsemisestä on kyse.. mitä te ootte kaupasta koriin laittaneet?[/QUOTE]

Miksi haluat pitää hiilarit alle 20 g vrk jos et edes tiedä miten se tehdään? Siksi kun joku on sanonut niin?
 

Yhteistyössä